پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱
میرسلیم:

روحانی در این سالها هنوز به برخی وزرا وقت ملاقات نداده است

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب: 517434
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این دولت هنوز برخی از وزرا وقت نکرده‌اند با رئیس‌جمهور صحبت کنند؛ این مدیریت خودمحور است.
روحانی در این سالها هنوز به برخی وزرا وقت ملاقات نداده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سید مصطفی آقامیرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات با تبریک میلاد باسعادت امام زمان (عج) و با تأکید بر اینکه در دولتش توجه به جوانان برای ساختن آینده انقلاب جایگاه بالایی دارد، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته چند حادثه مانند قطار تبریز ـ مشهد، پلاسکو، سیل و حادثه معدن پیش آمده که نشان می‌دهد برای برخورد با سوانح، برنامه‌ای وجود ندارد.
وی ادامه داد: برای برخورد با سوانح، باید به چند عامل توجه کرد؛ اولین اقدام مشخص شدن اطلس ملی است که نشان می‌دهد نقاط حساس و بحران‌خیز کشور کجاست تا بتوان بر مبنای آن، اقدامات مناسب را پیش‌بینی کرد. مأمور دولت بودن، شغل مقدسی است اما مأموری که کار خود را درست انجام بدهد، در حادثه معدن بازرسی‌ها انجام نشده بود که منجر به این فاجعه شد.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سؤال که آیا برای مقابله با سوانح آماده‌ایم و اینکه پیش‌بینی کرده‌ایم چگونه امدادرسانی کنیم؟ اظهار داشت: آقای هاشمی در استخر خفه می‌شوند ولی کسی نیست به شخصیت به این مهمی امدادرسانی کند. هنگام حوادث باید مدیریت امداد به درستی انجام شود، سوءمدیریت موجب شده در حوادث شاهد شهادت امدادرسانان باشیم.
میرسلیم با بیان اینکه امدادرسانی، فناوری و روش مشخص دارد، اظهار داشت: باید ابزارهای لازم برای امداد و نجات وجود داشته باشد تا لطمات کمتر شود؛ البته اقدامات پس از حوادث نیز بسیار مهم است و باید بدانیم که با آسیب‌دیدگان چه می‌خواهیم کنیم. اگر در تهران زلزله بیاید، چه خواهد شد؛ با این همه بساز و بفروشی‌های بی‌حساب و کتاب.
وی اجرا کردن برنامه‌ها و طرح‌ها برای برخورد با سوانح را یک برنامه ویژه دانست و گفت: برخی به من می‌گویند برنامه‌هایت را بگو، اما من به آنها می‌گویم بی‌عقل نیستم که بگویم یارانه‌ها را سه برابر می‌کنم، من به دنبال گدایی رأی نیستم و با اصرار حزب آمدم. در حزب یاد گرفته‌ام که به هم احترام بگذاریم و سخنان دیگران را بشنویم. در این دولت هنوز برخی از وزرا وقت نکرده‌اند با رئیس‌جمهور صحبت کنند؛ این مدیریت خودمحور است.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شعارهای مردم‌فریب نمی‌دهد، گفت: با برنامه آمده‌ام و می‌دانم که با استفاده از شما دانشجویان می‌شود کشور را ساخت اما امروز بی‌تدبیری موجب شده تا تنها در یک سال ۱۵۰ هزار دانشجو مهاجرت کنند.
میرسلیم با انتقاد به دولت یازدهم اظهار داشت: تمام کاری که دولت یازدهم کرد، این بود که گفت «تا زمانی که تحریم است، نمی‌توان کاری کرد» اما من معتقدم در شرایط بسیار سخت‌تر از این با اتکا به جوانان توانستیم مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم. در سال ۶۰ که ارتش از هم پاشیده بود و سپاه تازه تأسیس شده بود، با اتکا به خود و عدم وابستگی به غرب توانستیم کشور را نجات دهیم.
وی درباره اولین اقدامی که باید در دولت انجام شود، گفت: وزرا و معاونانشان باید هیچ‌گونه آلودگی نداشته باشند، با افرادی که دستشان کج است و زد و بند کرده‌اند، نمی‌شود شهر، محله و کشور را اداره کرد. شرط اول؛ منزه بودن مدیران از آلودگی است، کشور چوب این آلودگی‌ها را می‌خورد. من این مسائل را می‌دانم اما دلم نمی‌آید بازگویی کنم.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در اولین روزهای ریاست جمهوری آقای روحانی به ایشان گفتم که شما باید موفق شوی چون امید مردم به شماست. من هم همه توان خود را برای کمک به شما به کار می‌گیریم. امروز برخی می‌گویند چرا تو با همه دولت‌ها کار کردی، باید بگویم خط من، خط خدمت به مردم است و برایم ننگ نیست که از افرادی مانند خاتمی و احمدی‌نژاد برای اجرای طرح‌های تولیدی کمک بگیرم.
میرسلیم درباره دلیل خود برای کاندیدا شدن در انتخابات اظهار داشت: اگر حزب امروز من را به صحنه فرستاده، به این دلیل است که کار از کار گذشته و با این شرایط نمی‌توان ادامه داد؛ ادامه دادن وضع موجود یعنی بحران. من آمده‌ام تا با روی کار آوردن مدیران دلسوز، مشکلات کشور را حل کنم، نه مثل دولت فعلی که تنها خودش را اداره می‌کند.
وی با بیان اینکه با این همه نعمتی که در کشور وجود دارد، نباید تنها به بهانه تحریم، دست روی دست هم بگذاریم تا فقر، اعتیاد و بیکاری گسترش یابد، گفت: مشکلات موجود کشور به دلیل چشم داشتن به غرب برای حل مشکلات کشور است.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دولتمردان با کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان مذاکره نمی‌کنند و تنها آمریکا را قبول دارند، ارتباط با افغانستان را کسر شأن می‌دانند و برای اروپایی‌ها فرش قرمز پهن می‌کنند. من معتقدم موفقیت به دست نمی‌آید؛ مگر اینکه رئیس دولت خودش پاک باشد و وزرایی که خودشان صرافی و بانک دارند و دست به واردات می‌زنند، کار پیش نمی‌رود.
میرسلیم با اشاره به قرارداد کرسنت در خصوص نتیجه نگرفتن پیگیری‌ها در این رابطه گفت: کرسنت درست نشد زیرا به افرادی گفتیم این مشکل را حل کنند که دست خودشان در این موضوع گیر است؛ خسارتی که از کرسنت و هر ایرانی وارد شد، دو میلیون تومان بود.
وی دولت یازدهم را ناکارآمد دانست و گفت: این هیأت دولت اولین دسته خود را برای این تشکیل می‌دهد که چه میزان حقوق بگیرند، به آنها می‌گویم چه گُلی به روی مردم زده‌اید که این حقوق‌ها را برای خود تعیین می‌کنید. من معتقدم شرط موفقیت دولت‌ها، به کار گرفتن افراد پاک و باسواد است؛ نه اینکه مدرک تقلبی داشته باشند.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آوردن افراد بی‌تجربه در سطح کشوری، خرابکاری به وجود می‌آورد، افراد و مدیران باید اخلاق حرفه‌ای داشته باشند و در صورت اشتباه، با صداقت به مردم بگویند. من معتقدم بدون مدیران حرفه‌ای و باتجربه، نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد. افرادی باید انتخاب شوند که تنها به دنبال خدمت باشند؛ نه اینکه مانند برخی از وزرای این دولت، ۵۰ شغل داشته باشند؛ وزیر، خادم است نه کاسب.
میرسلیم در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤال دانشجویان در خصوص برنامه‌اش برای جلوگیری از واردات کالاهای خارجی و حمایت از تولید ملی گفت: بعد از برجام، اروپایی‌ها که دیدند بازار ایران را از دست داده‌اند، شروع به آمدن به ایران برای تسخیر مجدد بازار ایران کردند. این رفع تحریم یکطرفه بعد از برجام به نفع غربی‌ها است؛ باید جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود.
وی ادامه داد: ۲۵ میلیارد دلار قاچاق در سال قابل باور نیست، البته باید بگویم که بیشتر این قاچاق از مبادی رسمی و توسط نهادهای دولتی انجام می‌شود.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه‌اش برای اشتغال فارغ‌التحصیلان اظهار داشت: من این کار را در عمل با بکارگیری دانشجویان در صنعت انجام دادم.
میرسلیم درباره برنامه‌اش برای مقابله با فساد گفت: من ۵۶ میلیون ریال حقوق می‌گیرم و اموال و دارایی‌هایم را به قوه قضائیه اعلام کردم اما در این دولت هنوز عده‌ای از وزرا، دارایی‌های خود را اعلام نکرده‌اند؛ چون جرأت نکرده‌اند و آنها هم کاسب هستند و هم وزیر.
وی خود را اصلاح‌طلبِ اصولگرا دانست و گفت: اگر دوست داشتید به من رأی بدهید و اگر نه هر کار دیگری می‌خواهید انجام دهید، اما چهار سال بعد پشیمان می‌شوید.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای توافق به کناره‌گیری به نفع کاندیدای دیگر دارد یا خیر؟ گفت: این مسائل به مهندسی آرا برمی‌گردد، در سال ۹۲ ای کاش آقای حداد عادل کنار نمی‌رفت زیرا اگر او کنار نمی‌رفت، نتیجه متفاوت می‌شد. امروز اصل مهمتری مورد توجه باید باشد و آن مشارکت همگانی است که با کنار رفتن کاندیداها، کمتر می‌شود. به نظر من بهتر است هر ۶ نفر از کاندیدا تا پایان در رقابت باقی بمانند البته اگر کسی به نفع من کنار برود، خوشحال می‌شوم.
میرسلیم، تمرکز ۵۰ درصد اقتصاد کشور و یک سوم جمعیت در تهران را نامناسب دانست و گفت: برنامه من این است که با آمایش سرزمینی، تمرکززدایی کنم. در این سال‌ها سیاست‌های اشتباه موجب حاشیه‌نشینی و فقر شده است.
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره کمک دولت‌ها به انحصارگری شرکت‌های خودروسازی اظهار داشت: من معتقدم که سیاست‌های اشتباه و حمایت‌های بی‌رویه موجب عقب‌ماندگی در صنعت خودرو شده و امروز دولتمردان افتخار می‌کنند از فرانسه پژو آورده‌اند؛ باید به آنها بگویم غربی‌ها به ایران به عنوان یک بازار مصرف نگاه می‌کنند و تکنولوژی به کشور ما انتقال نمی‌دهند.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره جایگاه منتقدان در دولت خود گفت: در نظام مردم‌سالاری بدون توجه به نظرات منتقدین، پیشرفت حاصل نمی‌شود. ما باید افتخارمان این باشد که عده‌ای دلسوز انتقاد می‌کنند و ما پذیرنده این انتقادات هستیم. باید بگویم بهترین هدیه به دولت، نقصد منصفانه و سازنده است.
میرسلیم درباره برنامه هسته‌ای و شهدای هسته‌ای گفت: خداوند شهدای هسته‌ای را رحمت و به بیکار شدن این صنعت، صبر عطا کند. در برجام مطالب ابهام‌آمیزی آمده که به هر شکل می‌توان آن را تفسیر کرد؛ اما دولت آینده باید با قاطعیت پیگیر حقوق ملت باشد.
وی در ادامه به راه‌حل‌های مبارزه با فساد پرداخت و گفت: جلوی فساد را با افرادی که دستشان در فساد است، نمی‌توان گرفت. چهار سال را از دست دادیم اما مردم باید بدانند به چه کسی رأی می‌دهند و چه کسی را برای اداره جامعه انتخاب می‌کنند.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به انتقادات دانشجویان که چرا در زمان آقای احمدی‌نژاد سکوت کرده است؟ گفت: من در همان زمان نیز به آقای احمدی‌نژاد انتقادات بسیاری داشتم، او خوب شروع کرد ولی بد به اتمام رساند.
میرسلیم در پایان در خصوص حقوق کار و کارگر در دولتش خاطرنشان کرد: مشکلات بسیاری وجود دارد که به سیاسی‌گری مسئولان برمی‌گردد، قانون کار موجود باعث شده کارگر افغانی به راحتی به کار گرفته شود و با کارگر ایرانی فقط قرارداد سه ماهه ببندند، من معتقدم قانون تأمین اجتماعی اصلاح شود تا حقوق کارگران تأمین شود؛ شرافت کارگر در کار است نه در صدقه گرفتن.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گاندی ایران زمین
... و زد زمین