پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

گزارش؛ دنی آلوس، لیونل مسی، زلاتان و دیگران

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 517386
دنی آلوس، ستاره یوونتوس تا به حال 31 بار با تیم ملی، سویا و بارسا قهرمان شده و با فتح سه گانه در یووه، امسال این عدد می تواند به 34 برسد.​​​​​​​
گزارش؛ دنی آلوس، لیونل مسی، زلاتان و دیگران

به گزارش جهان نيوز، انگار نام این مدافع گلزن برزیلی با کسب افتخار عجین شده است و هر تیمی که آلوس در آن بازی می کند، در کسب همه جام ها تبدیل به مدعی شماره یک می شود.
 
 

 
 
دیشب بیانکونری ها با درخشش خیره کننده آلوس موفق شدند موناکو را مغلوب کده و به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کنند. با توجه به صعود احتمالی کهکشانی ها به فینال کاردیف، دنی آلوس کار دشواری برای فتح چهارمین لیگ قهرمانان دوران حرفه ای خود دارد.
 
اما در ایتالیا، قهرمانی بانوی پیر در سری آ تقریبا قطعی شده است و در فینال کوپا ایتالیا نیز آنها باید به مصاف لاتزیو آماده بروند.
 
 

 
 
آلوس در دوران حضور در سویا 2 بار فاتح کوپا دل ری، 1 بار سوپرکاپ اسپانیا، 2 بار جام یوفا و 1 سوپرجام اروپا شد و در سال 2008 راهی بارسا شد.
 
در دوران باشکوه حضور آلوس در بارسا، وی صاحب 6 لالیگا، 4 کوپا دل ری، 4 سوپرکاپ اسپانیا، 4 لیگ قهرمانان، 3 سوپرکاپ اروپا و 3 بار جام باشگاه های جهان شد تا آماری تاریخی را به ثبت برساند.
 
 

 
 
در تیم ملی برزیل هم علیرغم دست نیافتن به توفیقی هم رده دوران باشگاهی، آلوس تا به حال یک بار فاتح کوپا آمریکا و 2 بار قهرمان جام کنفدراسیون ها شده است.
 
اما با این تفاسیر، دنی آلوس در بین جام گیرترین بازیکنان، اول نیست و هموطن او مکسول، مدافع فعلی پاری سن ژرمن با فتح 36 جام در آژاکس، اینتر، بارسا و پاریس، در رتبه اول قرار دارد.
 
 

 
 
بعد از مکسول، رایان گیگز با 35 جام با شیاطین سرخ شامل اعداد شگفت انگیز 13 لیگ برتر، 4 جام حذفی، 4 جام اتحادیه و 2 لیگ قهرمانان و انواع و اقسام افتخارات دیگر، در رده دوم قرار دارد.
 
 

 
 
زلاتان، فوق ستاره سوئدی یونایتد که در آژاکس، یووه، بارسا، اینتر، میلان و پی اس جی هم عضویت داشته، تا به حال 32 جام فتح کرده که لیگ اروپای امسال نیز می تواند به آن اضافه شود.
 
 

 
 
هم تیمی های سابق دنی آلوس، یعنی آندرس اینیستا و لیونل مسی هم به ترتیب با کسب 31 و 30 جام، این شانس را دارند تا با درخشش با لباس بارسلونا در سالهای آتی، تالار افتخارات خود را باشکوه تر سازند.

منبع:ورزش3
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *