شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبرداد:

کاهش ۵۰۰ میلیون دلاری واردات دارو به کشور

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 517306
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش ۵۰۰ میلیون دلاری واردات دارو و افزایش ۲.۵ برابری صادرات دارو در کشور خبرداد.
کاهش ۵۰۰ میلیون دلاری واردات دارو به کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حسن قاضی زاده هاشمی ظهر امروز چهارشنبه در جمع دانشجویان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج با اشاره به اینکه دولت یازدهم نگاه ویژه ای به اقوام ایرانی دارد، گفت: اولین سفیر کرد کشور در این دولت برگزیده شد.

وی با اشاره به اینکه امروز تعدادی از پروژه های دانشگاه علوم پزشکی استان افتتاح شد،عنوان کرد: تعداد پروژه های دیگری هم در این دانشگاه در دست اجراست که نشان از تلاش و همت دولتمردان برای ارائه خدمات بیشتر به مردم است.
وی بیان کرد: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعداد تخت های ببمارستانی استان کردستان هزار و ۷۰۰ تخت بود.
وزیر بهداشت اضافه کرد: در طول حدود چهار سال اخیر هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی تحویل یا در حال ساخت در استان داریم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امید داریم در دولت های آینده هم یکی از اولویت های دولت حوزه سلامت مردم باشد.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید هزاران میلیارد تومان اعتبار هزینه کرد تا پرداخت از جیب مردم کاهش پیدا کند و آنها بتوانند از خدمات بهداشتی و درمانی خوبی بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در این دولت ۱۱ میلیون نفر از جمعیت سراسر کشور از خدمات بیمه بهره مند شدند، گفت: قانون مربوط به بیمه کردن مردم بیست سال قبل مصوب شده بود که در این دولت تحقق پیدا کرد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه امنیت، سلامت و آموزش از مهترین وظایف حکومت است، بیان کرد: اگر در طول هشت ساله دولت قبل هم حوزه سلامت جزو اولویت ها بود اکنون جزو کشورهای سرآمد در این حوزه بودیم.

وی عنوان کرد: در این چهار سال میزان صادرات دارو ۲.۵برابر افزایش و ۵۰۰ میلیون دلار واردات دارو هم به کشور کاهش یافته است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در این مدت ۱۰ درصد هم میزان وابستگی دارویی کشورمان از لحاظ ریالی کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: اگر این مسیری که تاکنون طی شده ادامه یابد شرایط بهبود پیدا می کند و در آینده ای نه چندان دور ما در حوزه سلامت به موفقیت های بیشتری دست پیدا می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *