پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بحران دیپلماتیک بین آنکارا و تل آویو

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 517216
اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ارتباط با قدس و فراخواندن مسلمانان به همبستگی با فلسطینی‌ها موجب خشم اسرائیل شد تا جایی که در چارچوب واکنش سریع و توام با عصبانیت این اظهارات را بی اساس خواند.
بحران دیپلماتیک بین آنکارا و تل آویو
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم، شش ماه پس از توافق از سرگیری روابط بین ترکیه و اسرائیل، اکنون نشانه هایی مبنی بر بحران شدید دیپلماتیک بین دو طرف ظاهر شده است که حاصل واکنش سیاسی تل آویو به اظهارات رجب طیب اردوغان در ارتباط با قدس و فراخواندن صدها هزار مسلمان برای حضور در قدس است.

علاوه بر این اردوغان از انتقاد شدید نسبت به طرح آمریکا مبنی بر انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به قدس خودداری نکرد.

در همین ارتباط به نوشته روزنامه یدیعوت آحارانوت، اردوغان مسلمانان را به افزایش سفر به قدس برای اعلام همبستگی با فلسطینی ها و به چالش کشیدن اسرائیل که از آن تحت عنوان نژادپرست یاد کرد، فراخواند.

وی در افتتاحیه همایش بین المللی اوقاف قدس در استانبول اظهار داشت: ما به عنوان مسلمان باید بر سفر به قدس بیفزاییم و هر روز که از اشغال قدس می گذرد، توهینی به همه ما است، افزایش سفر مسلمانان به قدس و زیارت بیت المقدس بزرگترین حمایت به برادرانمان در آنجا است.

خشم اسرائیل و واکنش سریع به اظهارات اردوغان
به نوشته یدیعوت آحارانوت، اسرائیل به سرعت و با عصبانیت به اظهارات اردوغان واکنش نشان داد و آن را افترا و بی اساس خواند و موشه یعلون وزیر جنگ سابق اسرائیل در واکنش به اظهارات اردوغان در صفحه فیسبوک خود نوشت: اردوغان به دنبال این است که رهبر جنبش اخوان المسلمین را به دست بگیرد و در تلاش برای مسلمان کردن اروپا است، عجیب اینکه برخی هنوز این واقعیت ها را نادیده می گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *