پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آلمان به ترکیه تانک می‌فروشد

سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 517019
وزارت اقتصاد آلمان از مذاکره یک کنسرسیوم تسلیحاتی آلمان با ترکیه به منظور فروش تانک به ارتش این کشور خبر داد.
آلمان به ترکیه تانک می‌فروشد

به گزارش جهان نيوز، دولت آلمان مذاکره با کنسرسیوم «راین‌متال» درباره معامله تانک‌های لئوپارد با ارتش ترکیه را تائید کرد.
بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، نماینده شرکت راین‌متال در حاشیه مذاکره‌ای در سطح وزرا در 15 مارس سال 2017 درباره فروختن این تانک‌ها با ارتش ترکیه رایزنی کرده است. وزارت اقتصاد آلمان این موضوع را در پی پرسش چپ‌گرایان اعلام کرد.
همچنین «آرمین پاپرگر» رئیس شرکت راین‌متال با «بریجیت تسیپریس» وزیر اقتصاد آلمان در پانزدهم مارس گذشته گفت‌وگو کرده است. از سال 2014 در مجموع 20 مورد مذاکره میان نمایندگان راین‌متال و وزارت اقتصاد آلمان برگزار شده که یکی از افراد شرکت‌کننده «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد وقت آلمان بوده است.
وزارت اقتصاد آلمان از این اقدام به عنوان نوعی فعالیت اقتصادی دفاع کرده اما در عین حال اعلام کرده که مسایل مربوط به حقوق‌بشر در اینگونه موارد باید در نظر گرفته شوند.
موضوع تنش میان دولت ترکیه و کردها همواره یکی از مواردی بود که منتقدان دولت آلمان آن را مانعی برای معامله تسلیحاتی با ترکیه می‌دانند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *