جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۱۲

این نامزد «2 میلیارد» حقوق سالانه می‌خواست!

سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 516813
«مصطفی میرسلیم» در حالی این روزها گاهی از قالیباف انتقاد می‌کند که «مصطفی هاشمی‌طبا» به حمایتی صد در صدی از روحانی روی آورده است...
این نامزد «2 میلیارد» حقوق سالانه می‌خواست!
به گزارش جهان نيوز، «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***
این نامزد «2 میلیارد تومان» حقوق سالانه می‌خواست!
«مصطفی هاشمی‌طبا» از نامزدهای اصلاح‌طلب حاضر در انتخابات ریاست‌جمهوری به تازگی طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران و در واکنش به پیشنهاد قالیباف برای اعلام فهرست اموال کاندیداها، گفته است: این طرح «جوّ سازی» است.
به گزارش مشرق، او همچنین می‌افزاید: اصل این قضیه را منطبق با حسن نیت نمی‌دانم لذا با این روش مخالف هستم و اعلام هم کرده‌ام که لیست اموال خود را اعلام نمی‌کنم!

هاشمی‌طبا تصریح کرده است: بنده مخالف (این طرح) هستم برای آنکه پیشنهاداتی را که نتوان از آن نتیجه‌ای دریافت کرد مهمل می‌دانم.[1]

*از آقای هاشمی‌طبا انتظار بود که نگاه معقول‌تری به طرح اعلام اموال داشته باشند زیرا آشکار است اعلام اموال کاندیداها سبب شفافیت بیشتری در نزد مردم و رأی دهندگان خواهد شد.

اما به لحاظ سیاسی می‌توان گفت که مخالفت با طرح قالیباف از سوی نامزدهایی که رفتارهای مردم‌پسندی در زمینه مسائل مالی ندارند، قابل انتظار بود.

ما اگرچه در شماره قبلی وبلاگ مشرق ترجیح دادیم که چیزی درباره یک مورد جالب در سوابق آقای هاشمی‌طبا نگوییم و گفتیم که او «تقریباً» یک چهره بی‌حاشیه است[2] اما به نظر می‌رسد در اشاره به حمله اخیر هاشمی‌طبا به طرح اعلام اموال، بد نیست که آن تقریباً بصورت «دقیقاً» هم بیان شود.

آقای هاشمی‌طبا، زمانی در حوالی 10 سال قبل و هنگامیکه مباحثی بر سر تعیین رئیس فدراسیون فوتبال صورت گرفته بود، بعنوان رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک، در یک مصاحبه خواستار حقوق سالیانه «2 میلیارد تومانی» برای خود شده بود.

او در این رابطه به خبرگزاری فارس گفته بود: از آنجا که امروز فوتبال یک ورزش کاملا حرفه‌ای است و پرداخت‌های کلان در آن صورت می‌گیرد، رئیس فدراسیون نیز باید دستمزدی حرفه‌ای داشته باشد.

عضو سابق شورای کمیته جهانی المپیک تأکید کرده بود: اگر طی قراردادی سالیانه مبلغ 2 میلیارد تومان برای بنده در نظر گرفته شود، نامزد ریاست فدراسیون فوتبال خواهم شد![3]

به نظر می‌رسد هاشمی‌طبا با عنایت به این گفته‌ها بایستی توضیح بدهد که پس از 10 سال و با احتساب نرخ تورّم! چه انتظاری از میزان حقوق دریافتی در کسوت ریاست جمهوری احتمالی که یک مدیریت حرفه‌ای محسوب می‌شود، خواهد داشت؟

البته بدیهیست که نامزدهایی مثل آقای هاشمی‌طبا و یا شاید رئیس جمهور روحانی که گفته می‌شود در خانه‌ای 50 میلیارد تومانی زندگی می‌کنند، با طرح قالیباف برای اعلام فهرست اموال مخالفت کرده و آنرا جوّ سازی بدانند.
لازم به ذکر است که هاشمی‌طبا در دومین مناظره انتخاباتی خود و در دفاع از دولت رئیس‌جمهور روحانی گفت: «گواهی می‌دهم که بزرگترین هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه این دولت اتفاق افتاد!»
***

بگومگوی اصلاح‌طلبان درباره شکست روحانی
اصغرزاده: شکست روحانی، شکست اصلاح‌طلبان است
ابراهیم اصغرزاده، از فعالان ستادی جریان اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد و در پاسخ به این سؤال که «(اگر) دولت بشکند، اصلاح‌طلبان هم می‌شکنند؟» گفته است:

 بله. من معتقدم آقای روحانی باید با فیگور جدیدی بیاید و با دست فرمانی که از سال ٩٢ آمده دیگر کفایت نمی‌کند. اگر روحانی ببازد نه فقط اصلاح طلبان می شکنند که یک عقب گرد بدی را در کشور شاهد خواهیم بود.[4]

*بایستی این صحبت‌های اصغرزاده را مهم ارزیابی کرد زیرا به نظر می‌رسد نظر ستاد اصلاحات و تئوریسین‌های اصلی این جریان چیز دیگریست...

چه اینکه «سعید حجاریان» بود که 3 سال قبل بر خلاف اصغرزاده تصریح کرد: شکست روحانی شکست اصلاح‌طلبان نیست.[5]

و جالب آنکه ستاد اصلاح‌طلبان و لیدر این جریان نیز هیچ «حمایت رسمی» و یا بیانیه امضا شده‌ای را نه در حمایت از روحانی و نه در حمایت از جهانگیری صادر نکرده‌اند و اساسا مشخص نیست آقایان نامزد کدام جریانات سیاسی اصیل هستند؟![6]

البته کسانی مثل «عباس عبدی» نیز با اصغرزاده موافق و منتقد حجاریان هستند و معتقدند آغشتگی اصلاح‌طلبان به روحانی تا حدی هست که شکست روحانی شکست آنها هم باشد اما به نظر می‌رسد این چهره‌ها در جریان حرکت اصلی ستاد اصلاحات به سمت جدایی از روحانی نیستند.

تحلیلگران معتقدند ستاد اصلاح‌طلبان ضمن تأکید بر اینکه روحانی نامزد رسمی آنها نیست، هیچ قصدی برای حضور رسمی و معرفی نامزد رسمی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد و تمرکز خود را معطوف به انتخابات شورای شهر کرده است.

این چهره‌ها برای پساانتخابات نیز یک بازی «أنا شریک» را طراحی کرده‌اند.
به این معنی که اگر روحانی پیروز انتخابات باشد، حمایت‌های نصفه و نیمه، اظهارات محفلی، فیلم‌های اینستاگرامی و صحبت‌های عناصر غیر ستادی خود را دستمایه قرار داده و اصلاحات را حامی اصلی روحانی معرفی خواهند کرد!

اما اگر آقای روحانی بازنده انتخابات باشد، بلافاصله عنوان خواهند کرد که روحانی رحم اجاره‌ای 4 ساله بوده و نامزد رسمی هم نبوده و از همین رو هیچ مسئولیت سیاسی یا دموکراتیکی بر ذمه ما نیست. ضمن اینکه به گفته‌های آقای حجاریان مبنی بر اینکه شکست روحانی شکست ما نیست هم حکماً اشاراتی خواهند داشت.

لازم به تأکید است که منهای نظراتی که اصلاح‌طلبان قصد ابراز آنها در پساانتخابات را دارند اما فهم افکار عمومی و مردم این است که دولت آقای روحانی و اصلاح‌طلبان دچار آغشتگی و همسانی  هستند و سرنوشت آنها هم یکیست.
*عکس از خبرگزاری فارس
***

ساز ناکوک میرسلیم در رقابت‌های انتخاباتی
سیدمصطفی میرسلیم، کاندیدای حزب مؤتلفه در انتخابات ریاست جمهوری به تازگی در یک میتینگ انتخاباتی با بیان اینکه هدف از شهرسازی فراهم کردن امکان زیست شرافتمندانه است، گفت: راه‌حل‌هایی که باعث خار شدن انسان‌ها شود به لحاظ منطقی مردود است. هرچند ممکن است با حسن نیت و هزینه به ثمر رسانده شده باشد. مثل‌اینکه شهر را از پل‌های هوایی دو سه‌طبقه پرکنید و در کنارش مرزم از سروصدا و هوایش ناراحت شوند.

به گزارش فارس، او می‌افزاید: برنامه من در حوزه شهرسازی ساختن شهر برای انسان‌هاست. انسان‌ها باید استثنائا به حمل‌ونقل شخصی روی‌آورند و عمدتاً از حمل‌ونقل عمومی استفاده کند.[7]

در همین حال، خبرگزاری ایلنا هم گزارش داد که میرسلیم در یک سخنرانی از شعار حمایت از 96 درصدی‌ها نیز انتقاد کرده است.[8]

*این صحبت‌های آقای میرسلیم منهای غرض اصلی ایشان اما «انتقاد از یک نامزد دیگر اصولگرا یعنی محمدباقر قالیباف» تلقی خواهد شد.

چه اینکه آقای میرسلیم پیش از این هم طی اظهاراتی در سفر به ایلام گفته بود: مطرح کردن بحث ۴ و ۹۶ درصد و تقسیم ملت به ۲ دسته، تنها یک شعار برای کوبیدن رقیب بود![9]

جدای از اینکه به نظر می‌رسد طرح این شعار از جانب قالیباف دارای یک فلسفه درست است؛ طبیعیست که انتقادات آقای میرسلیم به هیچ وجه به تقویت جبهه انقلاب منجر نمی‌شود.

جالب آنکه در فضایی شاهد انتقادات میرسلیم هستیم که حتی مصطفی هاشمی‌طبا نیز به کمک دو نامزد دولت در جناح مقابل اصولگرایان شتافته و در مناظرات به نفع آنها ظاهر شد.
*عکس از ایلنا
***
1_ http://www.mashreghnews.ir/news/721518
2_ http://www.mashreghnews.ir/news/721526
3_ http://jamejamonline.ir/sport/669662632787422125
4_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3554928
5_ http://kayhan.ir/fa/news/40430
6_ http://www.farsnews.com/13960202001053
7_ http://fna.ir/QLGG8K
8_ http://khabarfarsi.com/u/37808387
9_ http://www.mashreghnews.ir/news/719402
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهروند
Iran, Islamic Republic of
میر سلیم هم یه چیزیش میشه، گهی پشت به زین و گهی زین به پشت! به نظر میرسه توی این آشفته بازار تبلیغاتی و پشت هم بودن جناح مقابل یعنی اصلاح طلبان، بهتر بود که اصول گراها هم کمی بیشتر حامی هم باشند...
سرور
Iran, Islamic Republic of
اصولگراها متحد و پیروز هستند.رای ما نه به روحانی.
Iran, Islamic Republic of
میرسلیم آدم آزاده ای و تفکر اصولگرای موتلفه ای رو نمایندگی می کند
ایرانی
بنظرم لیست اموال رو بدند
سرور
Iran, Islamic Republic of
آقای میر سلیم آنقدر باهوش هست که از اسلاخ طلبها بازی نخورد.ایشان با استراتژی بازی می کند و کار خود را خوب بلد است.پشتوانه وی سلامت سواد و هوش وی است.
خبرگزاری دولتی ایلنا هم بهتر است سوپ خود را میل کند.با این حرفهای بی محل نمی تواند بین نامزدهای انقلابی تفرقه بیاندازد.
Iran, Islamic Republic of
افسادطلبا ميترسن ميرسليم بااين حرفاش ازسبدراي اونا به نفع خودش برداشت كنه والبته بدشونم نمياد بين اصولگراها شكاف بندازن
Iran, Islamic Republic of
این بازی ها و نسبت دادن های نابه جا رو نداره که ...! اون رو حسابش پاکه از محاسبه چه باکه!
Iran, Islamic Republic of
ما می دانیم این آقا چکاره بوده والان چه روشی داره راست میگوید تا هفته آخر تبلیغات می ماند بعد با پولی که از مش حسن میگره با بهانه ای کنار می رود
Iran, Islamic Republic of
سرانگشتی میشه ماهی 166 میلیون تومن! نمیدانم تو کدام کشور زندگی میکنم! کشوری که قشر معمولی آن با ماهی یک میلیون زندگی میکنند ! این تفاوت از چیست ؟ خوی کاخ نشینی؟ یا ایشان هم جزیی از ذخایر نظام هستند؟ شاید هم حقش را از سفره انقلاب میخواهد
United Arab Emirates
انشالله پیروز این انتخابات روحانی است.
Iran, Islamic Republic of
یک نگاه به این مثبت منفی بالا سر نظرت بنداز. همه پستها و کامنت ها و اعداد بالاسرش را هم نگاهی بکن
Iran, Islamic Republic of
البته روحانی خراسانی