جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

بیکاری و اشتغالزایی کم، رقبای روحانی در انتخابات

دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 516714
اندیشکده آمریکایی نوشت: حسن روحانی کاری دشوار برای القاء موفقیت اقتصادی دولتش بر رای دهندگان ایرانی دارد.
بیکاری و اشتغالزایی کم، رقبای روحانی در انتخابات

به گزارش جهان نيوز، اندیشکده واشنگتن در تحلیلی به قلم «پاتریک کلاسون» از تحلیلگران ارشد آمریکایی پیرامون «انتخابات 29 اردیبهشت ایران» نوشت: «حسن روحانی» رییس جمهور ایران کاری دشوار در متقاعد کردن رای دهندگان ایران پیرامون این که اوضاع اقتصادی کشور خوب است، دارد.
بر این اساس، «بیکاری» موضوع دلهره‌آور ایران است و رشدناخالص ملی و دیگر موارد مربوط نیز هنوز پایین‌تر از زمان اوج سال‌های 2011 و 2112 هستند.
اندیشکده واشنگتن نوشت: اقتصاد ایران هنوز از دو شوک تحریم‌های گسترده بین‌المللی و  سقوط بهای نفت نجات پیدا نکرده است.
این اندیشکده با تمرکز بر مشکل عدم اشتغال جوانان نوشت: ایران در ایجاد کار مناسب برای نسل متعلق به انفجار جمعیت در دهه گذشته موفقیتی نیافته است.  
حسن روحانی در حالی مدعی ایجاد هفتصد هزار فرصت شغلی در سال‌های 2016 و 2017 است که این رقم برای اشتغال تمام افراد متعلق به دوره انفجار جمعیت مناسب و کافی نیست.
این اندیشکده با اشاره به رویکرد اقتصاد مقاومتی و طرح بهبود اقتصادی  حسن روحانی نوشت: برخی جریان‌های اقتصادی غرب رویکرد اقتصاد مقاومتی را رد و  آن‌را قدیمی بر می‌شمارند  اما باید گفته شود که در ژاپن، کره جنوبی، تایوان، هنگ کنگ و در مقیاس وسیع در چین این رویکرد که پیشبرد صادرات و کاستن از واردات است به خوبی عمل کرده است.
اندیشکده واشنگتن در خاتمه نوشت: اینک رویکرد اقتصاد مقاومتی مورد توجه  «حجت الاسلام ابراهیم رئیسی» از رقبای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *