کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیکاری و اشتغالزایی کم، رقبای روحانی در انتخابات

18 ارديبهشت 1396 ساعت 17:06

اندیشکده آمریکایی نوشت: حسن روحانی کاری دشوار برای القاء موفقیت اقتصادی دولتش بر رای دهندگان ایرانی دارد.



به گزارش جهان نیوز، اندیشکده واشنگتن در تحلیلی به قلم «پاتریک کلاسون» از تحلیلگران ارشد آمریکایی پیرامون «انتخابات 29 اردیبهشت ایران» نوشت: «حسن روحانی» رییس جمهور ایران کاری دشوار در متقاعد کردن رای دهندگان ایران پیرامون این که اوضاع اقتصادی کشور خوب است، دارد.

بر این اساس، «بیکاری» موضوع دلهره‌آور ایران است و رشدناخالص ملی و دیگر موارد مربوط نیز هنوز پایین‌تر از زمان اوج سال‌های 2011 و 2112 هستند.
اندیشکده واشنگتن نوشت: اقتصاد ایران هنوز از دو شوک تحریم‌های گسترده بین‌المللی و  سقوط بهای نفت نجات پیدا نکرده است.
این اندیشکده با تمرکز بر مشکل عدم اشتغال جوانان نوشت: ایران در ایجاد کار مناسب برای نسل متعلق به انفجار جمعیت در دهه گذشته موفقیتی نیافته است.  
حسن روحانی در حالی مدعی ایجاد هفتصد هزار فرصت شغلی در سال‌های 2016 و 2017 است که این رقم برای اشتغال تمام افراد متعلق به دوره انفجار جمعیت مناسب و کافی نیست.
این اندیشکده با اشاره به رویکرد اقتصاد مقاومتی و طرح بهبود اقتصادی  حسن روحانی نوشت: برخی جریان‌های اقتصادی غرب رویکرد اقتصاد مقاومتی را رد و  آن‌را قدیمی بر می‌شمارند  اما باید گفته شود که در ژاپن، کره جنوبی، تایوان، هنگ کنگ و در مقیاس وسیع در چین این رویکرد که پیشبرد صادرات و کاستن از واردات است به خوبی عمل کرده است.
اندیشکده واشنگتن در خاتمه نوشت: اینک رویکرد اقتصاد مقاومتی مورد توجه  «حجت الاسلام ابراهیم رئیسی» از رقبای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد.

منبع: فارس


کد مطلب: 516714

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/516714/بیکاری-اشتغالزایی-کم-رقبای-روحانی-انتخابات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com