جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

الهلال تاریخ را برای پرسپولیس تکرار می کند

دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 516676
پرسپولیس امروز به مصاف الوحده می رود و امیدوار است در امارات نماینده عربستان با توقف این تیم زمینه صعودشان را فراهم سازد؛ اتفاقی که در سال 89 و به شیوه ای دراماتیک برای مس کرمان در رقابت های آسیایی رخ داد.
الهلال تاریخ را برای پرسپولیس تکرار می کند

به گزارش جهان نيوز، تیم مس کرمان در سال 1389 موفق شد جواز حضور در رقابت های آسیایی را کسب کند و پس از قرعه کشی با تیم های الهلال عربستان، السد قطر و الاهلی امارات هم گروه شد.

روز پایانی مسابقات تیم مس برای صعود در ورزشگاه خانگی برابر الهلال قرار می گرفت و در پایان موفق شد انتقام شکست 3 بر صفر دیدار رفت را بگیرد و 9 امتیازی شود؛ البته این امتیازات به تنهایی برای صعود کرمانی ها کافی نبود، چرا که الهلال با 11 امتیاز صعود کرده بود و الاهلی امارات 4 امتیازی باید در مقابل السد قطر 7 امتیازی این تیم را متوقف می کرد تا مس به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی مسابقات راه پیدا کند؛ اتفاقی که علیرغم اینکه بازی ها همزمان برگزار نشد، با بازی جوانمردانه تیم الاهلی امارات رخ داد و این تیم با متوقف کردن السد قطر در روزی که امیدی برای صعود نداشت، نماینده ایران را به دور بعدی فرستاد. البته مسی ها در مرحله بعدی مغلوب ذوب آهن شدند که در آن سال با منصور ابراهیم زاده تا فینال مسابقات هم پیش رفت.
پرسپولیس که در یکی از سخت ترین گروه های لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته است، اگر در بازی با حریف قطری خود در تهران با پنالتی چیپ طارمی سه امتیاز را از دست نداده بود، کار ساده تری برای صعود داشت اما این تیم امروز درست مانند مس چشم به بازی هم گروهی های خود خواهد داشت.
حالا پس از 6 سال بار دیگر هواداران ایرانی در انتظار بازی جوانمردانه از سوی دو نماینده قطر و عربستان هستند تا اینبار نماینده عربستان یعنی الهلال که صعودش مسجل شده با متوقف کرده الریان قطر که دومین شانس صعود گروه به شمار می رود، زمینه دوم شدن پرسپولیس را فراهم کند.تیم های عربی  که البته حداقل در ظاهر سابقه‌ی تبانی و راه دادن به یکدیگر را مثل کاری که با تیم ملی ایران در راه مقدماتی جام جهانی 1998 و یا 2002 کردند، برای حذف دیگر تیم‌ها دارند، سابقه‌ی شاخ شدن در راه یکدیگر به سود تیم‌های ایرانی نیز را دارند. مانند همین خاطره‌ی تیم مس کرمان در جام باشگاه‌های آسیا که امروز پرسپولیس و هواداران آن به امید تکرار آن به ورزشگاه آزادی می روند تا در پایان جشن صعود می گیرند.
باید دید با برد احتمالی  پرسپولیس در بازی عصر امروز خود،آیا الهلال پل صعود پرسپولیس می شود یا نه . این آرزوی همه ماست اگرچه رابطه تنش آلود ما علیه این خوش بینی است .

منبع:ورزش3
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *