کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی:

حضور در انتخابات حق و تکلیف است

16 ارديبهشت 1396 ساعت 16:06

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه حضور در انتخابات از واجبات محسوب می‌شود، گفت: حفظ انقلاب نیز واجب است و برای حفظ آن مردم باید پای صندوق رأی حضور پیدا کنند و انتخاب اصلح داشته باشند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس؛ آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار معاونان مرزبانی ناجا و و جمعی از بازرسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حکومت یکی از مسائل مهم زندگی است اظهار کرد: زندگی انسان ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و... دارد و خداوند انسان‌ها را بدون امام و رهبر رها نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند پیامبران را برای رهبری فرستاد تا حکومت‌های فاسد را از میان بردارند و حکومت صالح را به جای بگذارند در یک دست ائمه اطهار(ع) قرآن و در دستی دیگر شمشیر بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امام خمینی(ره) پرده از چهره استکبار کنار زدند گفت:‌ ایشان سلطه‌گری، سلطه‌طلبی و خودبزرگ‌بینی استکبار را به مردم معرفی کردند و تأکید داشتند که اجازه داده نشود انقلاب به دست نامحرمان بیفتد باید قدردان انقلاب باشیم.

وی عنوان کرد: گام برداشتن در راه حکومت الهی عالی‌ترین شناخت‌ها است پس از نبوت امامت قرار می‌گیرد اگر امام غایب نمی‌شد ظالمان آنها را به شهادت می‌رساندند.

نوری همدانی یادآور شد: لازم است ولی فقیه در حد والای فقاهت، اجتهاد، شناخت، مدیر و مدبر باشد و بتواند جامعه را به درستی اداره کند.

وی با بیان اینکه ولی فقیه باید شجاع و مبارز باشد،گفت: در دوران کنونی آیت‌الله خامنه‌ای با همه ویژگی‌ها هدایت جامعه اسلامی را بر عهده دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در دوران سلاطین مردم گرفتار فقر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بودند گفت: در دوران شاهنشاهی مردم گرفتار استبداد داخلی و خارجی بودند ولی امام خمینی(ره) به عنوان فقیهی فریادگر و قهرمان قیام علیه استکبار را انجام دادند بنابراین باید قدر این انقلاب را بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: اسلام در ابتدا قدرت و عزت داشت ولی استکبار مسلمانان را زیر سیطره خود قرار دادند؛ دولت‌های مختلف در این زمینه به صدام کمک می‌کردند تا این چراغ را خاموش کند.

نوری همدانی با بیان اینکه مردم برای این انقلاب جان خود را فدا کردند گفت: باید وصیت‌نامه شهدا مطالعه شود و قدر این انقلاب دانسته شود لازم است در برابر استکبار ایستاد نباید مانند عربستان باشیم که پول‌ها در راه آمریکا و داعش هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون امنیت موجود در کشور در هیچ جایی از دنیا وجود ندارد، برای حفظ انقلاب باید ارکان انقلاب را بشناسیم و در راه حفظ آنها گام برداریم.

این مرجع تقلید یادآور شد: امام خمینی(ره) اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم آوردند و با تقویت روحیه خودباوری در مردم آنها را در صحنه نگاه داشتند.

وی با بیان اینکه همه باید در انتخابات حضور پیدا کنند گفت: حضور در انتخابات حق و تکلیف است و از واجبات محسوب می‌شود حفظ انقلاب واجب است و برای حفظ آن باید پای صندوق رأی حضور پیدا کنند و انتخاب اصلح داشته باشند.

نوری همدانی با اشاره به ویژگی‌های کاندیدای اصلح گفت: فرد کاندیدای اصلح باید ولایتمدار باشد، دشمنان را بشناسد و با شجاعت رفتار کند و خدمت به مردم را افتخار بداند.


کد مطلب: 516032

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/516032/حضور-انتخابات-حق-تکلیف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com