جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هرساعت ۶کانتینر پوشاک وارد می‌شود

شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 515969
یک عضو انجمن تولیدکنندگان پوشاک با اشاره به اینکه هر ساعت ۶ کانیتنر پوشاک به ارزش ۱۰۰ هزار دلار وارد کشور می شود، گفت: آب از سر تولیدکنندگان پوشاک گذشته و باید فکر فوری شود، حالا چه وزیر واردکند چه غیر وزیر.
هرساعت ۶کانتینر پوشاک وارد می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، حمید عظیمی ، با اشاره به اینکه 99 درصد اجناس فروشگاه های پوشاک بچگانه وارداتی است، اظهار داشت: در این شرایط که کالاهای خارجی به وفور در بازار به فروش می رسد تولیدکننده داخلی امکان رقابت نداشته و مجبور به تعطیلی است به نحوی که در حوزه فعالیت ما اکثر تولیدکنندگان تعطیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز تولیدکننده در شرایط نابرابر بازار باید هزینه‌های سنگین بیمه و مالیات را پرداخت کند، افزود:امروزه بازار بی ضابطه ایران به یک محیط بکر برای فروش کالاهای خارجی تبدیل شده و آنها به هر طریق بدون رعایت قانون کالاهای خود را در این بازار به فروش می رسانند.

این عضو اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک تصریح کرد: عمده واردات در کشور به صورت زیر زمینی انجام می شود و نظارت کافی در این میان وجود ندارد.

عظیمی با اشاره به اینکه هر ساعت 6 کانیتنر پوشاک به ارزش 100 هزار دلار وارد کشور می شود، افزود: اینکه حالا اعلام شود واردات پوشاک توسط آقای وزیر یا افراد دیگر انجام می‌شود فرقی به حال تولیدکننده داخلی نمی‌کند. امروز مشکل پوشاک کشور به حدی جدی شده که فورا" باید در این رابطه تصمیم مناسبی اتخاذ شود.  در حال حاضر واردکنندکان 100 هزار قطعه پوشاک را با 10 هزار برگه سبز وارد می کنند که این یک درد بزرگ برای سیستم های نظارتی کشور است.

این تولیدکننده پوشاک اضافه کرد: امروز تولیدکننده ایرانی از دولت پول نمی خواهد بلکه فقط هزینه‌های تولید را کاهش دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *