شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
اشپیگل گزارش داد

درخواست آمریکا برای دخالت رسمی ناتو در سوریه

جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب: 515800
هفته نامه اشپیگل از درخواست آمریکا برای دخالت رسمی ناتو در ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه و اختلاف نظرها در این ائتلاف نظامی درباره این مسئله خبر داد.
به گزارش جهان نيوز، هفته نامه "اشپیگل" در گزارشی نوشت: دولت آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ بر ائتلاف نظامی ناتو فشار وارد می کند که در آینده در مبارزه با تروریست داعش در سوریه مشارکت کنند.

بر اساس اطلاعات هفته نامه "اشپیگل"، آمریکا در نشست سفرای ناتو در چهارشنبه گذشته در بروکسل درخواست کرده است که این ائتلاف نظامی رسما باید در ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه مشارکت کند.

به این ترتیب ترامپ قبل از نشست ناتو در 25 ماه می فشارها بر متحدان خود برای مشارکت قدرتمندانه تر در ائتلاف ضد داعش را افزایش می دهد. البته امروز اکثر کشورهای عضو ناتو به نوعی در این ائتلاف ضد داعش مشارکت می کنند.

آلمان نیز مانند حدود 60 کشور عضو ناتو در ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا که هر روز حملات هوایی را به مواضع داعش در سوریه و عراق انجام می دهد مشارکت می کند. البته آلمان تنها با هواپیماهای شناسایی در عملیات نظارتی در عراق و سوریه شرکت می کند.

"ینز استولنبرگ"، دبیر کل ناتو نیز در گفتگویی با هفته نامه اشپیگل نقش قدرتمندانه تر این ائتلاف نظامی در مبارزه ضد ترور را مد نظر قرار داده است.

وی در این باره گفته است که این مسئله قابل تصور است که شمار نیروهای نظامی ناتو که از ژانویه در عراق و سوریه مبارزان ضد داعش را آموزش می دهند افزایش یابد.

استولنبرگ تاکید کرده است که آموزش نیروهای محلی همانگونه که در عراق و افغانستان وجود دارد از دید من بهترین سلاح در مبارزه با تروریسم است.

در این میان همچنین برخی اعضای ناتو خواستار این شده اند که پروازهای شناسایی آواکس نه تنها برای روشنگری بلکه همچنین برای این منظور استفاده شود که هواپیماهای ائتلاف ضد داعش در حریم هوایی سوریه بهتر هدایت شود.

دبیر کل ناتو در بخش دیگری از سخنانش البته مشارکت مستقیم سربازان ناتو در سوریه را رد کرده است.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل" این درخواست رسمی آمریکا در آستانه نشست برنامه ریزی شده ناتو با ترامپ در ماه می این ائتلاف نظامی را شدیدا تحت فشار قرار داده است. آلمان و فرانسه مخالف مشارکت رسمی ناتو در ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا هستند.

استدلال آن ها این است که بسیاری از اعضای ناتو در عملیات ها علیه داعش مشارکت می کنند، ازجمله آلمان با هواپیماهای شناسایی خود در این ائتلاف نظامی همکاری می کند. اگر ناتو رسما به ائتلاف ضد داعش وارد شود هیچ ارزش افزوده ای ندارد.

دیگر کشورهای عضو ناتو نیز اجرای این خواسته ترامپ را فرصتی برای انجام یک معامله با وی می دانند. آنها امیدوارند که در مقابل اجرای این خواسته رئیس جمهور آمریکا او درخواست خود برای افزایش بودجه نظامی اعضاء را ملایم تر کند.

به نوشته هفته نامه اشپیگل موافقت صدر اعظم آلمان همچنین از نظر سیاست داخلی  برای دولت آلمان دشوار خواهد بود. آلمان برای گسترش عملیات هواپیماهای شناسایی خود در سوریه احتمالا به یک مصوبه پارلمان آلمان نیاز دارد که در آستانه شروع مبارزات انتخاباتی احتمالا به اختلافاتی در ائتلاف دولتی بزرگ در این کشور منجر خواهد شد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *