پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

افزایش قدرت نظام سیاسی بعد از شرکت در انتخابات

جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 515666
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: مشارکت مردم در انتخابات قدرت نظام سیاسی را افزایش می دهد.
افزایش قدرت نظام سیاسی بعد از شرکت در انتخابات

به گزارش جهان نيوز، محمدامین رضازاده پیش از ظهر جمعه در نشست با احزاب و تشکل های سیاسی مازندران اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی کارنامه روشنی در مردم‌سالاری دینی دارد و مردم در سرنوشت خود نقش دارند.

وی با اشاره به سه اصل ششم، ۲۶ و ۵۶ قانون اساسی گفت: این اصول بیانگر این است که مردم در تغییر سرنوشت خود حق دخالت دارند و جمهوری اسلامی مانند هر نظام سیاسی دیگری، انتخابات را یک رابطه برد-برد بین حکومت و مردم تلقی می‌کنند.

رضازاده افزود: در رابطه برد - برد، حکومت از این جهت می‌برد که اقتدارش بالا می‌رود، چرا که مشارکت مردم در انتخابات، قدرت هر نظام سیاسی را بالا می‌برد و مردم از این جهت که شأن رای‌شان حفظ شده و در سونوشت خود مشارکت می‌کنند و در تمامی انتخابات ما نیز همین گونه بوده است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم مدعی برگزاری بی‌طرفانه انتخابات هستیم، بر چهار اصل مهم در انتخابات از دید رهبری مبنی بر انتخاباتی سالم، امن، رقابتی و با مشارکت حداکثری تأکید کردند.
رضازاده گفت: در سال ۹۲ مدعی هستیم که انتخاباتی سالم داشته‌ایم، به این معنا که قانون برای همه یکسان رعایت شد و علیه یا له کسی از امکانات دولتی و عمومی استفاده نشد و جز دو حوزه کشور در اصفهان و در جنوب کشور، در کل کشور انتخابات سالم برگزار شد و از طریق شورای نگهبات تأیید شد.


مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *