کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قاسمی در نشست کمیته مهندسین جبهه مردمی:

رستم قاسمی: دولت‌یازدهم سایه‌شوم رکود و بیکاری بر سر کشور پهن‌کرد نه‌دور کردن سایه‌جنگ

14 ارديبهشت 1396 ساعت 21:23

وزیر سابق نفت با بیان اینکه برخی می‌گویند سایه شوم جنگ را از سر کشور دور کردیم که دروغی بزرگ است گفت: آنها سایه شوم رکود و بیکاری را بر سر کشور پهن کردند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم؛ رستم قاسمی وزیر سابق نفت در نشست کمیته مهندسین جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که عصر امروز پنجشنبه (14 اردیبهشت) در مجموعه فرهنگی رفاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت اقتصاد در زندگی امروز جوامع بشری، گفت: نقش اقتصاد امروز در زندگی مردم تغییر کرده و اهمیت این نقش هر روز دو چندان می‌شود، چرا که خیلی از مسائل به اقتصاد مرتبط و وابسته است.

وی با بیان اینکه اقتصاد یکی از ابزارهای کنترلی برای قدرتمندان در دنیاست، ادامه داد: برخی قدرتمندان که مدعی اداره دنیا و تسلط بر برخی کشورها هستند، موضوع اقتصاد و مدیریت اقتصادی را یکی از ابزارها و روش‌های کنترلی برای حکمرانی می‌دانند.

قاسمی افزود: به نظر من در آینده جنگ نظامی کمتر خواهد شد؛ جنگ‌ها  و کنترل آنها به سمت مسائل اقتصادی کشیده می‌شود، لذا نقش اقتصاد در آینده بسیار تعیین‌کننده است.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه دو دیدگاه در مسائل اقتصادی در کشور ما وجود دارد، تصریح کرد: یک دیدگاه می‌گوید ما بدون آنکه در حلقه اقتصادی تعریف شده در دنیا قرار بگیریم نمی‌توانیم حرکت کنیم، ولی دیدگاه مقابل آن می‌گوید می‌شود و می‌توانیم چرا که تجربه این کار وجود دارد.

قاسمی به سه عامل مهم برای پیشبرد اقتصادی اشاره کرد و گفت: یک عامل مهم نیروی انسانی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد ایرانی‌ها جز باهوش‌ترین آدم‌های دنیا هستند، لذا منابع انسانی تامین است.

وی با اشاره به منابع اقتصادی سرشار کشور به عنوان دومین عامل پیشبرد اقتصادی کشور، افزود: کشور ما با اینکه 1 درصد جمعیت جهان را شکل می‌دهد، اما بیش از 5 درصد ذخایر دنیا را شامل می‌شود، بنابراین مشکلی از جهت منابع نیز نباید وجود داشته باشد.

وزیر سابق نفت با اشاره به سومین عامل پیشبرد اقتصادی کشور، گفت: عامل سوم مدیریت است که بتواند منابع انسانی باهوش و منابع خدادادی بالقوه را اداره کند، چرا که ما هنوز 92 درصد ظرفیت‌های معدنی‌مان را کشف نکرده‌ایم.

قاسمی افزود: هرگاه مدیریت‌ها خوب بود این منابع خودش را نشان داده که این مدیریت، مدیریتی است که نمی‌گوید نمی‌شود و نمی‌توانیم.

وی با بیان اینکه جنجال‌های اطراف ایران برای ناامن کردن کشور است، گفت: علت ایجاد داعش نابودی سرچشمه مقاومت است.

قاسمی افزود: عده‌ای می‌گویند ما چرا مدافعان حرم داریم؟ و باید با داعش مذاکره کنیم، اولاً شما بگویید با آنهایی که مذاکره کردید چه نتیجه‌ای گرفتید که حال می‌خواهید با داعش مذاکره کنید؟

وزیر سابق نفت با اشاره به شعار امام‌خمینی(ره) مبنی بر اینکه ما می‌توانیم، گفت: اگر فرزندان امام‌خمینی(ره) نبودند بعد از جنگ همه کارهای کشور را به خارجی‌ها می‌دادند، در حالی که جوان‌ها با روحیه جهادی برای بازسازی کشور اقدام کردند.

قاسمی با بیان اینکه دشمن در جنگ اقتصادی با ما همه ابزارها و تحریم‌ها را به ما تحمیل کرد، تاکید کرد: وقتی دشمن تحریم‌ها را بی‌نتیجه دید به دنبال مذاکره با ما بود، چرا که می‌دانستند غنی‌سازی ما از 8 درصد به 20 درصد رسیده و به زودی به 90 درصد خواهد رسید.

وی در پایان تصریح کرد: اینکه برخی می‌گویند سایه شوم جنگ را از سر کشور دور کردیم، دروغی بزرگ است. آنها سایه شوم رکود و بیکاری را بر سر کشور پهن کرده اند.


کد مطلب: 515596

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/515596/رستم-قاسمی-دولت-یازدهم-سایه-شوم-رکود-بیکاری-سر-کشور-پهن-کرد-نه-دور-کردن-سایه-جنگ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com