پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
دکتر زاکانی در سمنان:

دولت یازدهم مبدع غیرشفاف‌سازی در حد اعلاست/ نسخه قرارداد IPC را در اختیار کمپانی هندوجا قرار می‌دهند/ دولت هیچ تعهدی به کار و اشتغال ندارد/ مسئولان داخل کشور ما را آسیب‌پذیر کرده‌اند

چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب: 515399
نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: ما از خارج از کشور خیلی آسیب نمی‌خوریم و مشکل اصلی ما این است که مسوولان داخل کشور ما را آسیب‌پذیر کرده‌اند.
دولت یازدهم مبدع غیرشفاف‌سازی در حد اعلاست/ نسخه قرارداد IPC را در اختیار کمپانی هندوجا قرار می‌دهند/ دولت هیچ تعهدی به کار و اشتغال ندارد/ مسئولان داخل کشور ما را آسیب‌پذیر کرده‌اند
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی امشب در نشست تحلیلی و محتوایی جبهه مردمی انقلاب اسلامی در فرهنگسرای کومش سمنان اظهار داشت: امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و دشمنان به دشمنی خود ادامه می‌دهند.
وی افزود: از دشمن جز دشمنی انتظار نیست؛ دشمن با ابزاری نظیر تحریم دشمنی خود را نمایان می‌کند؛ این ایام، ایام شب قدر ماست؛ باید تلاش کنیم و باید با انتخاب درست نسبت به مساله نفوذ حساس باشیم.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: اگر در جنگ اقتصادی هستیم، باید ستون پنجم در جنگ خود را بشناسیم؛ کارها در ایران اسلامی شوخی‌بردار نیست و قرار است این انقلاب الگوی جهانیان باشد.
زاکانی ادامه داد: ما از خارج از کشور خیلی آسیب نمی‌خوریم و مشکل اصلی ما این است که مسوولان داخل کشور ما را آسیب‌پذیر کرده‌اند.
وی تصریح کرد: دولت فعلی همه هم‌وغم خود را در جعبه سیاه و عدم شفافیت امور قرار داده و یکی از مشکلات امروز کشور ما همین عدم شفافیت‌هاست.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: چرا خیانت از جانب کسانی اتفاق می‌افتد که ما آنان را مامور صیانت از کشور خودمان کرده‌ایم؟ اولین نکته مهم شفافیت در کشور است و این دولت مانع اصلی برای شفافیت است.
زاکانی بیان کرد: این دولت در حقوق شهروندی، شعار آزادی بیان می‌دهد؛ اما اگر کسی کوچکترین انتقادی کند، او را به جهنم حواله می‌دهند.
وی افزود: در آستانه انتخابات هستیم که این فرصت به ما امکان می‌دهد تا وضع را مطلوب‌تر رقم بزنیم یا همین سیر ناقص طی شود.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: ما در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم؛ با دشمنی که آمریکاست و نمی‌خواهد ایران بر مدار ثبات و ایستادگی در حرکت باشد و اگر تحریم می‌کند، نشان دشمنی است.
زاکانی افزود: آنچه در کشور از آن آسیب می‌خوریم، مدیریتی معیوب است که خواسته دشمن را بر ما تحمیل می‌کند و این جنگ اقتصادی نشان ناکارآمدی مدیریتی داخل است.
وی تصریح کرد: امروز در شب قدر خود قرار داریم و باید بکوشیم تا با تحول، ناکارآمدی را تبدیل به کارآمدی کرده و راه نفوذ در کشور را ببندیم.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: دولت راهی غلط فراروی ما گذاشت که برای حل مشکلات باید تکیه‌بر سرمایه‌گذاری خارجی کرد؛ ما هستیم و یک دشمن آمریکایی که در حال نابودی است.
زاکانی گفت: ترامپ انتخاب شد تا آمریکا را نجات دهد و امروز شاهدیم پیامی که او صادر می‌کند، مستقیماً از جایی می‌آید که به‌واسطه آنان می‌تواند اهداف خود را پیاده کند.
وی تصریح کرد: امروز مشکلات زیادی را باید پشت سر بگذاریم؛ اما باید هم دشمن و هم ناکارآمدی را مورد بازشناسی قرار دهیم و یک انتخاب درست انجام دهیم.
زاکانی افزود: دولت همه همت خود را برای عدم شفافیت امور قرار داد؛ وقتی برای قرارداد «آی‌پی‌سی» که قرار است داشته‌های خود را با بیگانگان شریک کنیم، نسخه آن در اختیار کمپانی هندوجا که وابسته به دستگاه آمریکاست، قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: وقتی گفته شد چرا این امتیاز را به بیگانگان دادید، اظهار کردند ما باید قرارداد خود را شیرین کنیم که علت آن واسطه‌ها و پورسانت گرفتن است و دولت بر محرمانه بودن قرارداد تأکید کرد.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: وقتی به این قرار داد معترض شدیم گفتند می‌خواهیم صنعت نفت را نجات دهیم و با عجله سندی را تنظیم کردند که مفاد غیراصولی و محرمانه داشت.
زاکانی افزود: این دولت مبدع غیرشفاف‌سازی در حد اعلاست؛ شعار حقوق شهروندی را سر می‌دهد اما وقتی از آنان انتقاد می‌کنید، منتقدان را به جهنم می‌برند.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: عدم شفافیت و شایسته‌سالاری دقیق باعث می‌شود تخلفاتی بزرگ رخ دهد؛ امروز بانک‌ها به بنگاه‌داران بزرگی تبدیل شده‌اند که توان بنگاه‌داری ندارند و تمام کار آنان برداشت سود است.
زاکانی بیان کرد: اکنون سود بانک‌ها حدود 30 درصد است و باید دانست مؤسسات مالی که مثل قارچ رشد می‌کنند، از آن چه کسانی است؟
وی افزود: برای برخی‌ها چنگ‌اندازی به بیت‌المال یک رویه شده است و شجره تنومندی که در حال رشد است، باید ریشه‌کن شود.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: نامزدهای جبهه انقلاب اسلامی می‌گویند ما 5 میلیون شغل ایجاد می‌کنیم؛ امروز می‌گویند نرخ بیکاری 12.7 درصد بوده و آمار شاغلان شامل کسانی هم که یک ساعت در هفته کار می‌کنند، می‌شود و این آمار غلط را به خورد جامعه می‌دهند.
زاکانی بیان کرد: دولت هیچ تعهدی به کار و اشتغال ندارد؛ صنایع می‌گویند دولت رقیب ما نباش، اما دولت کنار نمی‌کشد؛ 134 شرکت ورشکسته شده‌اند و دولت می‌خواهد خود را چاق کند تا از بالا به همه نگاه کند.
وی گفت: مشکلات کشور یکی دو تا نیست؛ اگر حقیقت جامعه و ظرفیت جامعه را نمی‌شناسیم، باید توانمندی را بشناسیم.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: وعده‌های جبهه‌های انقلاب اسلامی شدنی است؛ دست به انتخاب که می‌زنیم، باید دیگران را روشن کنیم که عمده مشکلات ما داخلی است.
زاکانی ادامه داد: برخی 40 سال است که در این مملکت مدیر بوده‌اند و آن را رها نمی‌کنند؛ برخی با کپسول نفس می‌کشند اما اریکه قدرت را رها نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: چه طور رویتان می‌شود بعد از چهار سال دوباره شعار می‌دهید؟ در هیچ عرصه‌ای هیچ هنری از شما دیده نشده است و ملت تصمیم خود را خواهد گرفت و در 29 اردیبهشت جشن مجدد ظهور انقلاب را خواهیم گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *