کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید آیت‌الله نوری بر حمایت از مستضعفان

13 ارديبهشت 1396 ساعت 12:40

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از اینکه برخی به دنبال سنگ‌اندازی درباره صحبت‌های کاندیداها هستند گفت: اینکه برخی کاندیداها از اقشار پایین دست حمایت می‌کنند نباید برای آن‌ها سنگ‌اندازی شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم؛ آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره انتخابات پیش رو اظهار داشت: نظام ما یک نظام اسلامی و مقدس است که دنباله‌رو نظام امیرالمؤمنین (ع) است از همین رو هرکسی درباره این نظام تردید کند گناه کرده است.
 
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه اینکه کسی که چهره نظام را سیاه‌نمایی کند گناه کرده است افزود: این نظام ولایی است، دولت‌ها عوض می‌شوند اما نظام اسلامی همچنان برقرار است کسی بخواهد درباره نظام سیاه‌نمایی کند اشتباه است از همین رو باید برای حفظ این نظام تلاش کنیم.
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه در مسئله انتخابات کاندیداها باید ولایتمدار، استکبارستیز و خدمت‌گزار به مردم باشند تصریح کرد: کاندیداها باید اولاً برای خدا قدم به میدان بگذارند، اگر کاندیدایی علیه ولایت‌فقیه حرفی بزند او را قبول نداریم. اگر کاندیدایی آنجا که به نفع خودش است از ولایت‌فقیه هزینه کند درست نیست.

وی با انتقاد از اینکه برخی به دنبال سنگ‌اندازی درباره صحبت‌های کاندیداها هستند خاطرنشان کرد: فقر و معیشت اقشار کم‌درآمد با توجه به بیکاری و گرانی یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم است که باید این‌ها از پیش پای مردم برداشته شود.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: برخی کاندیداها می‌خواهند یارانه فقرا را افزایش دهند، در اسلام راه روشن است هر کس قدرت کار دارد باید برای او کار ایجاد شود و کسی که قدرت ندارد باید از بیت‌المال برای آن‌ها هزینه کند تا عزت و آبروی مردم حفظ شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه کسانی که قدرت کار ندارند و بیکار هستند باید شناسایی و حمایت شوند خاطرنشان کرد: قشر معلم و کارگر بیش از همه تلاش می‌کنند اما کم درآمدترین هستند اما مجلس برای برخی حقوق 20 میلیونی تصویب می‌کنند چگونه برای برخی بودجه هست اما برای معلم و کارگر نمی‌شود؟ کاندیدایی که با انگیزه الهی وارد میدان شده تا از اقشار پایین دست حمایت کند نباید برای آن‌ها سنگ‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه مصداق تعیین نمی‌کنیم اما فرد اصلح باید متعهد، استکبارستیز، ولایتمدار و شایسته باشند گفت: همه مردم برای انتخاب فرد اصلح باید وارد میدان شوند و این وظیفه شرعی و اسلامی است، رای دادن واجب کفایی است. اسلام  سرنوشت ما را آنجا که باید کاری بکنیم به دست خودمان داده و این تکلیف است بر عهده ما و رأی دادن واجب است.
 


کد مطلب: 515256

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/515256/تاکید-آیت-الله-نوری-حمایت-مستضعفان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com