شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۶
۲۵

سخنان جالب انتخاباتی پناهیان درباره وحدت نامزدها/ هیچ‌کدام از این دو تا کاندیدا را نباید تخریب کرد و هر دو را باید تقویت کرد

چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 515250
پناهیان گفت: الان ما دو کاندیدا در صحنه می‌بینیم که به معیشت مردم توجه دارند و هر کدام‌شان دارند دل‌ها و اندیشه‌هایی را به خودشان جذب می‌کنند.
سخنان جالب انتخاباتی پناهیان درباره وحدت نامزدها/  هیچ‌کدام از این دو تا کاندیدا را نباید تخریب کرد و هر دو را باید تقویت کرد
به گزارش جهان نيوز؛ حجت الاسلام پناهیان 10 اردیبهشت ماه سال جاری سخنانی را با موضوع انتخابات پیش رو در مدرسه معصومیه قم مطرح کردند که متن آن در ادامه قابل مشاهده است.
 
 الان در میان کاندیداها دو کاندیدا داریم که دغدغۀ رفع محرومیت و تغییر وضع موجود را دارند و هر کدام با برنامه‌های خاص خودشان و شیوۀ تبلیغاتی و مناظره‌ای خاص خودشان، دارند کار را جلو می‌برند. ما برای موفقیت هر دو، دعا می‌کنیم؛ زیرا وضع موجود باید عوض شود.  

 برخی مدام می‌گویند: «آیا این دو کاندیدا، یکی می‌شوند یا نه؟» اصلاً چه ضرورتی دارد که یکی شوند؟! به این سادگی نمی‌شود دربارۀ ضرورت اتحاد حرف زد.    

الان ما دو کاندیدا در صحنه می‌بینیم که به معیشت مردم توجه دارند و هر کدام‌شان دارند دل‌ها و اندیشه‌هایی را به خودشان جذب می‌کنند. بگذارید، هر دوی اینها فعالیت خود را ادامه دهند، هنوز سه هفته تا انتخابات باقی مانده است. تازه دور دوم را هم می‌شود لحاظ کرد. چه ضرورتی دارد الان این بحث‌های انحرافی مطرح شود؟!

ممکن است تا آخر هم ، این اتحاد ضرورت نداشته باشد. این اتحاد وقتی ضرورت دارد که شما یقین داشته باشید که اگر این اتحاد صورت بگیرد، بخشی از آراء مردم، به سمت مدافعان وضع موجود نخواهد رفت، ولی به این سادگی نمی‌شود این اطمینان را پیدا کرد.

 هیچ‌کدام از این دو تا کاندیدا را نباید تخریب کرد. و هر دو را باید تقویت کرد؛ حالا هر کسی هر کدام از اینها را ترجیح می‌دهد، او را بیشتر تقویت کند. بگذارید این استعدادها کارآیی خودشان را نشان دهند.

 الان دو نوع استعداد، دو نوع رویکرد، دو نوع مرام‌نامه برای ادارۀ دولت به نفع محرومین، و دو زبان و دو روش برای برخورد با مسائل در صحنه هست که هر یک از اینها، مخاطبان خاص خود را دارند و تا جایی که می‌شود باید این دو را حفظ کرد. الان برای ما مهم نیست که هر کدام از این روش‌ها، چه تعدادی از آراء را به خودشان اختصاص می‌دهند.

 اتحاد این دو کاندیدایی که برای رفع مشکلات معیشتی مردم، فعالیت می‌کنند، موضوعی است که احیاناً باید سه هفتۀ دیگر دربارۀ آن بحث کرد. این هم‌افزایی را در آن لحظه باید نگاه کرد که آیا واقعاً مصلحت هست یا نیست؟ فعلاً نباید کار را متوقف بر این موضوع کرد. و هیچ‌کدام از طرفداران این دو کاندیدای محترم هم نباید به تضعیف آن کاندیدای دیگر بپردازند. و یک لحظه هم نباید وقت‌شان را صرف این امور فرعی کنند

 اگر ما واقعاً تلاش خودمان را انجام دهیم-لااقل با همین وضعیت موجود-انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد و کسانی که در مرحلۀ دوم با هم رقابت می‌کنند، همین دو تا کاندیدای محترم-که به‌دنبال تغییر وضع موجود هستند- خواهند بود؛ چون رقبای این دو، حرفی برای گفتن ندارند و امتیازی ندارند. البته این درصورتی که شما واقعاً فعالیت کنید. و اگر شما خوب فعالیت نکنید، یک عده‌ای در مقام مردم‌فریبی بر می‌آیند. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
عالی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
حمید
Iran, Islamic Republic of


عزیزی که نظراتو تایید میکنی
لطفا این نظر منو برسون دست مخاطبش


خوب گوشهاتونو باز کنید !
اگه این دوره هم مثل دوره قبل با هم لجبازی کنید و چندتا نامزد اصولگرا داشته باشیم منجر به شکست میشه
اگه از بین قالیباف، میرسلیم، رییسی دو نفر کنار نرن، نشون دهنده عدم اتحاد نیروهای انقلابیه
باور کنید این دفه دیگه مردم از شما دل میکنن
اگه شما انقلابی هستید ، حتی اگه با هم مشکل دارید باید به خاطر مردم و انقلاب کوتاه بیایید و فقط یه نفر بمونه
بقیه عضو کابینه و معاونین بشن

این حرف خیلی از مردمه
حرف من نیست فقط

گوش هاتونو باز کنید !



برسونید به دست کاندیداها، انقلابی ها و ....
Iran, Islamic Republic of
حرف شما کاملا درسته آقا حمید
Iran, Islamic Republic of
مردمی که به روحانیت احترام میگذارند به آیت الله رئیسی رای میدهند و این باعث ریزش آراء روحانی خواهد شد پس هر دو کاندیدا جمنا باید بمانند تا در دور اول 50+1 آراء را کسب کنیم.
سرور
Iran, Islamic Republic of
قالیباف و رئیسی و حتی میرسلیم کاندیدای توده مردم 96 درصدی هستند.رای ما فقط "نه روحانی"
حمید
Iran, Islamic Republic of
آخه چرا ریسک میکنید؟؟؟
اگه دو مرحله ای نشد چی؟؟؟
اگه دو کاندیدا یکی بشن قطعا یا پیروزیم یا دومرحله ای میشه ان شا الله
اما اگه یکی نشن احتمال شکست هست
Iran, Islamic Republic of
چه ریسکی برادر؟
مهم اینه که دور اول طرف مقابل 50 درصد رای رو نیاره و دور دوم هم وقت بیشتری داریم برای تبلیغ و هم بالاخره بین قالیباف و رئیسی اون کسی میره دور دوم که مردم بیشتر بهش اقبال دارن
Iran, Islamic Republic of
خداوند به این شخصیت روشنفکر و روشنگر طول عمر با عزت عنایت فرماید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
امین
Iran, Islamic Republic of
منم با نظر آقاحمیدموافقم .طرف مقابلادست کم نگیرید خواهشا مثل مجلس میشه اونوقت یکی مثل لاریجانی میاد هی نظر بیخودی میده
Iran, Islamic Republic of
آخر چرا کسانی که از یکی کاندیداهای اصولگرا میخواهند انصراف دهد ،توجهی به نظرسنجیها ندارند. پایگاه رای کاندیداهای اصولگرا تا حدودی متفاوت است و همپوشانی کامل ندارند.
Iran, Islamic Republic of
قطعا از انتخابات دوره قبل درس گرفته ایم
این تفریق آرا باعث شد دیگران سودبرسند
اتحاد در جبهه انقلابی از اوجب واجبات است
که به حمد الهی اتفاق خواهد افتاد
Iran, Islamic Republic of
سلام بر شما این انتخابات با قبلی فرق دارد و هر کدام از این عزیزان سبد رای جدا دارن و طرف این دو عزیز هم دیگر رای 4 سال قبل را ندارد پس به احتمال زیاد انتخابات دور دوم است به امید پیروزی یکی از این دو برادر دقدقهمند
Iran, Islamic Republic of
چرا گره ای که به دست تدبیر میشود باز کرد
به اما واگر ودور دوم و..................................
کشاند با قدرت و اندیشه کار رو در همین دور
اول انشا ا... تمام میکنیم .
Iran, Islamic Republic of
بنظر من خب آخه اگه انتخابات قبل همه کاندیداهای مقابل روحانی یکی میشدن یعنی پیروز میشدن؟ جلیلی و رضایی و قالیباف و غرضی و ولایتی روی هم حدود 16-17میلیون رأی داشتن، که قطعاً اگه یکی میشدن قسمتی از این 16-17 میلیون میرفت تو رأی های آقای روحانی.
سارا
Iran, Islamic Republic of
استاد پناهیان گفتن تا انتخابات هر دو را تقویت کنید . شاید هفته سوم این اتحاد شکل بگیره تا اون موقع هر دو را باید معرفی احسن کرد تا ببینیم چی پیش میاد
Iran, Islamic Republic of
اقدام و عمل خالصانه + توکل به قادر متعال
محسن بن محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
دقیقا نام این دو کاندید؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی نفر سوم انتخابات خواهد شد
من قبلا مطمئن بودم نفر اول میشه اما موج تحول خواهی حقیقتی غیر قابل انکار و همه گیر شده است
Iran, Islamic Republic of
برخلاف نظرات دوستان محترم شاید بزرگترین اشتباه کنار کشیدن یکی از کاندیداهای انقلاب به نفع دیگری باشد.
این انتخابات با انتخابات قبلی متفاوت است.
Iran, Islamic Republic of
در صورتی که آقای قالیباف به نفع آقای رئیسی کناره گیری کند احتمال دارد که تعدادی از آرا به سمت روحانی برود وجود دارد ولی اگر آقای رئیسی به نفع آقای قالیباف کناره گیری کند تمام آرا به سبد آقای قالیباف اضافه شده و احتمال پیروزی اصولگرایان بیشتر شده. وهمچنین آقای رئیسی یک وجه بسیار خوب پیدا کرده .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دل می رود زدستم صاحبدلان خدارا
سید بیا این دولت بیچاره کرده مارا
Iran, Islamic Republic of
روحانی به راحتی هر دو نامزد اصولگرا را مثل سال 92 دور می زنه وبا رای بالا انتخاب میشه