جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
چرا باید نامزدی که پول و منصب و ابزار فشاردر اختیاردارد بتواند دو ساعت قبل از شروع مناظره، موضوع مناظره را تغییر دهد؟

نامه اعتراضی‌جبهه‌مردمی به‌رئیس صداوسیما

چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 515195
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران! مستحضرید که بزرگترین سرمایه یک رسانه، اعتماد مردم به عدالت و انصاف آن رسانه است.
نامه اعتراضی‌جبهه‌مردمی به‌رئیس صداوسیما
به گزارش جهان نيوز؛ نامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به رئیس سازمان صدا وسیما در اعتراض به عملکرد رسانه ملی در حمایت جانبدارانه از کاندیدای دولت منتشر شد. متن این نامه بدین شرح است:
 
رئیس محترم سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکترعلی عسکری

سلام علیکم
کارکرد انتخابات در نظام های سیاسی دنیا مبتنی بر افزایش قدرت ملی و ارتقای سطح کارآمدی است و این مهم، طی 38 سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک رویکرد اساسی دنبال شده است.

همه دست اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک تکلیف دینی و میهنی باید خود را متعهد به فراهم آوردن بسترهای لازم برای تحقق کارکردهای ملی انتخابات نمایند و این امر جز با رعایت انصاف و عدالت در بستر رقابت های انتخاباتی میسر نخواهد بود.
یکی از شروط برگزاری انتخابات سالم و پرشور که در پرتو آن بتوان مولفه های اقتدار ملی و کارآمدی نظام اسلامی را ارتقاء بخشید، تقسیم عادلانه و برابر فضای رقابت انتخاباتی برای نامزدهای ریاست جمهوری است که متاسفانه این روزها در فضای رسانه ملی به عنوان فراگیرترین و موثرترین ابزار توزیع پیام با چالش ها و بی عدالتی های آشکاری مواجه شده است.

ریاست محترم سازمان  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران! مستحضرید که بزرگترین سرمایه یک رسانه، اعتماد مردم به عدالت و انصاف آن رسانه است. سرمایه اعتماد مردم کشورمان به رسانه ملی گوهر بی بدیلی است که در سایه چندین دهه تلاش مدیران و کارکنان خدوم و زحمتکش آن سازمان به دست آمده و این اندوخته گرانسنگ نباید در موسم های زودگذری چون انتخابات به تاراج زیاده خواهان و صاحبان تریبون های یکطرفه  برود.
جبهه مردمی نیروهای انقلاب با درک مشکلات و تنگناهای مالی صداوسیما ، اعلام می دارد که رسانه ملی به عنوان یک سرمایه ملی نباید به بهانه تضییقات مالی و یا فشارهای صاحبان قدرت تن به بی عدالتی و آنتن فروشی دهد.

اظهارات مکررجنابعالی وسایر مسئولان صدا وسیما مبنی بر تقسیم عادلانه فرصت ها برای 6 نامزد ریاست جمهوری، با واقع امر منطبق نیست ، مردم می پرسند چرا باید شاهد آن باشیم نامزدی که پول و منصب و ابزار فشاردر اختیاردارد بتواند برای رسانه ملی تصمیم گیری و تصمیم سازی کند؟ بتواند دو ساعت قبل از شروع مناظره، موضوع مناظره را تغییر دهد؟ از مجری مناظره به عنوان مجری سفرهای انتخاباتی خود استفاده کند؟ بتواند دانش آموزان و کارگران و کارمندان را برای تجمعات انتخاباتی خویش به خط کند اما هیچ دوربینی جسارت تصویرپردازی از این صحنه ها را نداشته باشد ، بتواند شبکه های استانی را ملزم به پخش زنده و مستقیم سخنرانی های خود در ایام انتخابات نماید، بتواند در بخش های خبری، تنظیم ها و تصویرهای جانبدارانه از مناظره داشته باشد ، بتواند در مناظره وقت بیشتری به خود اختصاص دهد و از وقت رقیب هم بکاهد! بتواند شعارهای کارگران معترض را سانسور کند تا یک رسانه سراسری از وظیفه ذاتی اش در انعکاس مطالبات و اعتراض های مردمی باز بماند.

آقای دکتر عسگری! امروز کسانی به استفاده اختصاصی از دوربین صدا و سیما روی آورده اند که تا دیروز خود و حامیانشان از بی اثر بودن آنتن رسانه ملی سخن می گفتند و با زخم زبان مدعی کاهش نفوذ رسانه ملی بودند اما اکنون که وارد زنگ حساب شده و دستان خود را خالی می بینند، از ترس محاسبه  و پاسخگویی در محکمه افکار عمومی، به عادت مالوف خود ، روی به استفاده از تریبون های یکطرفه آورده  و خواست خود را می خواهند به رسانه ملی  تحمیل کنند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پایان تاکید می نماید اگر رسانه ملی برای  زیاده خواهی های پاستور نشینان که امروز در چهره رقیب انتخاباتی نیروهای انقلاب  بی محابا از رانت قدرت وامکانات دولتی  برای ماندن در قدرت سود می جویند ، تدبیری عاجل نیاندیشد، وعدالت وانصاف را در توزیع برابر فرصت های رسانه ای رعایت نکند، بزرگترین سرمایه رسانه ای این ملت می تواند در خطربی اعتمادی از سوی افکار عمومی قرار گرفته و پشتوانه مردمی خود رادر مقابله با امپراطوری رسانه ای دشمن از دست بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *