جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اظهار نظر تاج درمورد اعتصاب پرسپولیسی‌ها

سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 515044
رئیس فدراسیون فوتبال، گفت: اعتصاب بازیکنان پرسپولیس درست نبود و باشگاه‌ها یک مرتبه نمی‌توانند مشکلات مالی را حل کنند.
اظهار نظر تاج درمورد اعتصاب پرسپولیسی‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس؛ مهدی تاج درباره نتایج تیم ملی فوتبال ساحلی، وضعیت فوتسال و همچنین سایر موارد در فوتبال صحبت‌های زیر را مطرح کرد:
 
ارزیابی شما از بازی‌های تیم ملی فوتبال ساحلی چیست؟
من ارزیابی مثبتی از بازی‌ها دارم برای اینکه تیم با شرایط آب و هوایی باهاما هماهنگ شود این تیم را با وجود هزینه‌های بالا 4 روز زودتر اعزام کردند که واقعاً هزینه‌ها سنگین بود.

چرا خود شما به این سفر نرفتید؟
من حتی ویزا هم از سوی برگزارکننده مسابقات داشتم اما با حساب و کتابی که انجام دادم تصمیم گرفتم که به این سفر نروم. مبلغی حدود 70 میلیون تومان هزینه سفر من شد و به همین دلیل  ترجیح دادم به این سفر نروم. همین که تیم را 4 روز جلوتر به مسابقات اعزام کردم نزدیک به یک میلیارد تومان به هزینه‌های ما اضافه کرد که این اعزام زودتر هم بنا به ضرورتی بود که سرمربی تیم تشخیص داده بود و به هیچ عنوان آدم اضافه‌تری با تیم اعزام نکردیم. کل کادر و بازیکنان 40 نفر می‌شدند که البته 4 نفر اضافه‌تر به خواسته سرمربی همراه تیم به باهاما رفت که همین 4 نفر اضافه‌تر 280 میلیون تومان برای فدراسیون خرج داشت. به همین دلیل به صرف ندیدم که خودم به این سفر بروم البته بعد از مسابقه امروز با خانم شهریاری مفصل صحبت کردم و همچنین با بازیکنان نیز صحبت داشتم و از کل تیم بابت اینکه نتوانستند به این سفر بروند عذرخواهی کردم. خوشبختانه روند فوتبال ساحلی ما مثبت است و روز جمعه بازی حساسی با سوئیس داریم که اگر بچه‌ها موفق شوند در این بازی پیروز شوند برای اولین بار به جمع 4  تیم دنیا صعود می‌کنیم. 

در مورد شرایط فوتسال هم صحبت می‌کنید؟
قبل از اینکه بخواهم در مورد فوتسال صحبت کنم باید بگویم که قرار است یک جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی برای تمام سرپرستان، مربیان، بازیکنان فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی در همه رده‌ها برگزار کنیم تا برای برگزاری اردوها و مسابقات به یک نظر کلی برسیم. در مورد فوتسال هم دوستان ما در تیم ملی زیر 20 سال گلایه‌هایی بابت اعزام نشدن به ازبکستان داشتند که البته من با کادر فنی این تیم صحبت‌های لازم را انجام دادم، فکر نمی‌کنم تیمی در آسیا در این رده سنی بوده باشد که به اندازه تیم ما بازی تدارکاتی انجام داده باشد. دو بازی با روسیه، دو بازی با اوکراین، دو بازی با عراق و دو بازی با فرانسه از جمله دیدارهای تدارکاتی هستند که تیم ملی زیر 20 سال فوتسال انجام داده‌اند که به نظر می‌رسد این تعداد بازی دوستانه کافی باشد. طبق صحبتی که من با دوستان داشتم به این حرف تأکید کردم که ما باید تلاش کنیم به ظرفیت‌شناسی برسیم و اکنون آقای صانعی سرمربی زیر 20 سال به اصفهان رفته است. ما باید سیاست جدیدی را برای برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی در پیش بگیریم و شکر خدا تا به حال هم تیم‌های ما نتیجه گرفتند.

امیرحسین پیروانی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان نیز در چند روز گذشته بابت اینکه برخی از باشگاه‌ها بازیکنان خود را در اختیار او قرار ندادند گلایه‌هایی داشته است. به هر حال تیم ملی جوانان هم پایان ماه جاری باید در رقابت‌های جام جهانی شرکت کنند.
هفته‌های پایانی لیگ را پیش‌رو داشتیم و باشگاه‌ها حق داشتند که بازیکنان خود را در اختیار داشته باشند و ما نمی‌توانستیم به باشگاهی فشار وارد کنیم البته قرار است در آیین‌نامه جدید انضباطی تمامی این موارد بابت واگذاری بازیکنان از سوی باشگاه‌ها به تیم ملی لحاظ شود. ما باید باشگاه‌ها را هم درک کنیم، این هفته آخرین روز لیگ است و طبیعی است که باشگاه‌ها بخواهند با همه توان خود به میدان بروند. البته شنیدم که جایی به نقل از من نوشته شده که توصیه کرده‌ام که باشگاه‌ها بازیکنان خود را به تیم ملی ببرند که چنین چیزی نیست ما باید با باشگاه‌ها راه بیایم تا لیگ تمام شود آنها هم هزینه کردند و ما مراعات حال باشگاه‌ها را می‌کنیم. ما قطعاً جلسه‌ای در همین خصوص می‌گذاریم که معلوم شود چه وقت‌هایی فدراسیون باید هوای باشگاه‌ها را داشته باشد و چه زمان‌هایی باشگاه‌ها تیم ملی را دریابند. ما به شدت به دنبال برنامه‌ریزی هستیم تا اردوهای ما بدون وقفه برگزار شود و خوشبختانه تیم‌های ما در رده‌های مختلف در حال نتیجه گرفتن هستند و ان‌شاءالله شرایط بهتر هم می‌شود. 

از تیم ملی بزرگسالان و کی‌روش چه خبر؟
کارهای تیم ملی هم در حال انجام شدن است. هر روز با کی‌روش جلسه دارم که البته در این جلسات فقط خودم و خودش حضور دارد و نفر سومی نیست. برنامه‌ها در حال انجام شدن است و مشکلی نیست. 

چند روز قبل به همراه آقای گرشاسبی رئیس هیأت مدیره پرسپولیس به وزارت ورزش رفته بودید ظاهراً برای حل مشکل مالی پرسپولیس به این جلسه رفته بودید.
اعتصابی که بازیکنان پرسپولیس انجام دادند کاری درست نبود. قرار است آیین‌نامه جدید را بابت همه این موارد تدوین کنیم که شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم و قطعاً به زودی با گردآوری این آیین‌نامه در اختیار همه می‌گذاریم. باشگاه‌ها مشکلات خاص خودشان را دارند، وضعیت اقتصادی را باید درک کرد، این طور نیست که همیشه پول در اختیار باشگاه‌ها باشد الان خود فدراسیون 18 تیم ملی در رده‌های مختلف دارد که برای هر تورنمنتی علاوه بر هزینه‌های برگزاری این تورنمنت‌ها هزینه‌های ناظر، ناظر ویژه و مسائل دیگر را هم داریم آن هم با بودجه 45 میلیارد تومانی. شما ببینید ما چه کار سختی برای برگزاری این اردوها و مسابقات داریم. بنابراین باید مدیریت و درایت کرد.

به هر صورت آیا مشکل پرسپولیس حل شد؟
مشکلات مالی که به این زودی حل نمی‌شود اما باشگاه در حال تدبیر است که مشکلات را مرتفع کرده و حقوق بازیکنان را بدهد.

هنوز هم فدراسیون می‌گوید باشگاه‌ها نمی‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند؟
این مسأله آیین‌نامه نیست اما با توجه به پرونده‌هایی که باشگاه‌ها در فیفا دارند نمی‌توانند بازیکن خارجی جدیدی جذب کنند.

اما این روزها خبرهای زیادی در مورد جذب بازیکنان خارجی از سوی تیم‌ها شنیده می‌شود مثلاً شنیده شده باشگاه استقلال به دنبال جذب بازیکنی از تیم لوکوموتیو است.
هیچ باشگاهی تا زمانی که مطالباتش را در فیفا تسویه نکرده نمی‌تواند بازیکن خارجی بگیرد ضمن اینکه باشگاه‌های ما باید به تدریج به سمتی بروند که با داخلی‌ها هم تسویه کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند برای اینکه بدهی‌های داخلی خود را هم تسویه کنند. همچنین من معتقد هستم که باشگاه‌های ما باید با یک برنامه‌ریزی خاص به جای استفاده از بازیکنان خارجی از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *