جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۱

ضرورت دارد امروز مراقب خطر لیبرالیسم در نظام اسلامی باشیم

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب: 514787
رئیس اندیشکده یقین گفت: باید دولتی بر سر کار بیاید که در ریشه‌کنی بیکاری، خدمت به مردم و محرومان در تراز انقلاب اسلامی حرکتی مجاهدانه داشته باشند.
ضرورت دارد امروز مراقب  خطر لیبرالیسم در نظام اسلامی باشیم
به گزارش جهان نيوز، حسن عباسی بعد از ظهر امروز در جمع اعضای ستاد حجت‌الاسلام رئیسی در اردبیل اظهار کرد: هیچ حاکمیت اسلامی به اندازه جمهوری اسلامی ایران در این 39 سال دوام و بقا نداشته به طوری که حکومت انبیا و اولیای الهی به شکل مقطعی بوده و در عصر ائمه نیز به جز حضرت علی(ع) که چهار سال حکومت را بر عهده گرفته، سایر امامان شریف را به حیله و نیرنگ‌های مختلف دشمنان به شهادت رساندند.
وی تصریح کرد: در عصر کبری از بین 61 زعیم حضرت مهدی (عج) یکی از این نایبان به حق آیت‌الله محقق اردبیلی بوده که از همین خطه اردبیل به پا خاسته و در تحکیم نهضت شیعی و اسلامی نقش‌آفرینی کرده که مردم اردبیل باید به این وجود عالم وارسته افتخار کنند.
رئیس اندیشکده یقین «مرکز بررسی‌های دکترینال» با بیان اینکه در آستانه جمهوری دوازدهم اخلاق را باید به عرصه سیاست و حکومت‌داری برگردانیم، گفت: آنچه که در گذشته و در دولت‌های حاکمیت اسلامی تضعیف شده، بحث اخلاق و فاصله گرفتن از این عنصر در عرصه‌های مختلف بوده به طوری که ما در همه زمینه‌ها دچار انحرافاتی بودیم و مراجع تقلید بارها نسبت به ربوی بودن سیستم بانکی هشدار دادند.
عباسی با اشاره به اینکه بعد از گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب ما نیازمند اعتلای اخلاق اسلامی در دولت هستیم، افزود: اصلاً شایسته نیست که دولت نظام اسلامی نقش شومن و یا بازیگری را عهده‌دار شود که در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هیچ نقش مؤثری ندارد.
وی در مورد جایگاه رفیع ولایت فقیه در جامعه اسلامی بیان کرد: برخلاف این جایگاه، جایگاه ریاست جمهوری در کشور ما به قدری تنزل پیدا کرده که هر کس به خود جرأت می‌دهد در عرصه انتخابات خطیر ریاست جمهوری حضور پیدا کند در حالی که باید جایگاه شایسته این مسئولیت عظیم با همراهی شاخصه پاکدستی، توجه به اطرافیان سالم، بالا بردن ضریب تقوا در عرصه مدیریتی و... مورد توجه قرار گیرد.
عباسی اظهار کرد: باید در تراز جمهوری اسلامی ایران دولتی شایسته، اخلاق‌مدار و با تقوا را تشکیل دهیم تا زمینه برای رهایی از وضعیت موجود فراهم آید.
فعال و تحلیلگر سیاسی کارکرد دین را بر پایه قسط و عدالت دانست و گفت: باید در برپایی عدل و قسط در جامعه همه مشارکت داشته باشیم و در این بین خواص جامعه باید به قوام قصد و برپایی عدالت در جامعه کمک کنند.
وی با بیان اینکه باید به جای زور، تزویر و ظلم در جامعه اسلامی به حاکمیت دینی، قصد و عدالت برپا شود، تصریح کرد: مردم بسیاری از ناملایمتی‌ها را در نظام اسلامی با جان و دل قبول می‌کنند اما گله‌مند این موضوع هستند که چرا همچنان برخی از مدیران و مسؤولان در اجرا و ادای قصد توجهی به اصل این موضوع ندارند.
عباسی با بیان اینکه بعد از 39 سال شایسته نیست که دیگر در محک آزمون و خطا قرار گیریم، گفت: همان طوری که امام راحل خطر لیبرال‌ها را در اوایل انقلاب به ما گوشزد می‌کرد، ضرورت دارد امروز مراقب این خطر در نظام اسلامی باشیم چرا که عده‌ای با اعتقاد به نظام لیبرال سعی می‌کنند تا فساد و بی‌عدالتی را در جامعه گسترش دهند.
وی افزود: نباید اجازه دهیم تا عده‌ای با مبانی لیبرال سعی کنند تا سلامت و پاکدستی جامعه را زیر سؤال ببرند که ضرورت دارد در عرصه انتخابات با مشارکت بالا به افرادی رأی دهیم که امید جامعه اسلامی و انقلابی را دوباره برگردانند.
وی با بیان اینکه تقابل جریان انقلابی با لیبرال به اوج خود رسیده و ضروری است در این شرایط حساس تفکر انقلابی را با قصد و عدالت توسعه دهیم، اظهار کرد: ‌باید دولتی بر سر کار بیاید که در ریشه‌کنی بیکاری، خدمت به مردم و محرومان در تراز انقلاب اسلامی حرکتی مجاهدانه داشته باشند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام، دولت4درصدي ها به اتفاق اشرافيت .... سازمان يافته .... وساير شركايشان درداخل وخارج، معيشت مردم را گروگان گرفته اند تا دست از خدا كشيده ودر آستان كدخدا (شيطان بزرگ) سرتعظيم وتسليم فرود آورند.هيهات منا الذله