پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

لاریجانی: جنایت میرجاوه بی‌پاسخ نمی‌ماند

آنچه سایه جنگ را از سر کشور بر می‌دارد حضور ملت در صحنه و مجاهدت نیروهای مسلح است/ جنایتی که موجب شهادت جمعی از مرزبانان عزیزشد، بی پاسخ نخوا
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 514750
رئیس قوه قضاییه با قدردانی از تلاش‌های بی وقفه نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد که آنچه سایه جنگ را از سر کشور برمی دارد اقتدار جمهوری اسلامی با حضور ملت در صحنه است.
لاریجانی: جنایت میرجاوه بی‌پاسخ نمی‌ماند
به گزارش جهان نيوز به نقل از  اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شریفه این ماه، ماه شعبان را طبق روایات مختلف، ماه پیامبراکرم (ص) توصیف کرد و گفت: نقل است که پیامبر فرمودند: «شَعبَانُ شَهری رَحِمَ الله مَن اَعَانَنِی عَلَی شَهرِی». اگر کسی بتواند هر چه بهتر و خالص‌تر اعمال این ماه را به جای آورد مصداق کمک به پیامبر است. همچنین کمک به برادر مسلمان و مومن در این ماه و دعا، مناجات و استغفار از دیگر مصادیق کمک به پیامبر در این ماه شریف است.

رئیس قوه قضاییه افزود: برخی از بزرگان اهل معنا معتقدند که یکی از مهمترین خصیصه‌های ماه شعبان، مناجات شعبانیه است که به دلیل علو معانی و مضامین از برجستگی‌های این ماه عزیز به شمار می‌آید. چگونگی تضرع در محضر حق متعال، ادب طلب و کیفیت انقطاع تام به حضرت حق تعالی از ویژگی‌های بارز مضامین مستتر در مناجات شعبانیه است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به این عبارت مناجات شریفه که «أَنِرْ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِیَاءِ نَظَرِهَا إِلَیْک حَتَّی تَخْرِقَ أَبْصَارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ إِلَی مَعْدِنِ الْعَظَمَة و تَصِیرَ أَرْوَاحُنَا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِک» تصریح کرد: تن‌ها مصداق حجاب‌های نورانی که انسان می‌تواند با شهود دریابد، درون خود انسان و نفس آدمی است لذا معرفت نفس، اهم و انفع معارف است و ماه شعبان می‌تواند فرصت بسیار مغتنمی برای دستیابی به مراحلی از معرفت نفس باشد؛ البته "شناخت نفس" کار ساده‌ای نیست.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه انسان باید از همه ظرف‌ها و فرصت‌ها برای مناجات و قرب به حق متعال استفاده کند، اظهار کرد: اگر بخواهیم منتظر باشیم که هیچ اشتغالی وجود نداشته باشد و فارغ از هر دغدغه‌ای به مناجات یا تلاوت قرآن بپردازیم، هرگز چنین فرصتی دست نخواهد داد. ما موظفیم که در میان همین اشتغالات روزمره، فرصتی را برای مناجات و انس با حق تعالی ایجاد کنیم و ایام خاص همانند ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهترین فرصت و موقعیت برای این امر است.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های ماه شعبان از جمله میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار، نامگذاری این روز را بسیار با معنا دانست و خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ارکان جمهوری اسلامی است. نیروهای مسلح در کشور ما امنیتی را ایجاد کرده اند که در سطح منطقه و جهان مثال زدنی است و این امنیت به آسانی به دست نمی‌آید. امروز قدرت بالای بازدارندگی ایران در مقابل دشمنان محصول همین مجاهدت‌ها و تلاشهاست.

رئیس قوه قضاییه افزود: اینکه برخی گمان کنند که پاره‌ای از مذاکرات همچون مذاکرات مربوط به برجام و غیربرجام سایه جنگ را از سرکشور برداشته است، گمان نادرستی است. آنچه سایه جنگ را از سر کشور برمی دارد اقتدار جمهوری اسلامی با حضور ملت در صحنه و مجاهدت‌ها و تلاشهای بی وقفه نیروهای مسلح نظیر سپاه و بسیج است.

آیت الله آملی لاریجانی در بیان علت دشمنی‌ها با سپاه تصریح کرد: دشمنی دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی به ویژه آمریکا نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در این دارد که آن‌ها با هر نهادی که موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی شود دشمن می‌شوند و از همه ابزارهای خود برای تخریب و مقابله با آن استفاده می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا گفت: یک روز شورای محترم نگهبان را هدف حملات خود قرار می‌دهند، زیرا می‌دانند که این نهاد گلوگاه اسلامیت نظام است. روز دیگر قوه قضاییه را هدف قرار می‌دهند، زیرا می‌دانند که دستگاه قضایی مجرای تحقق عدالت و رسیدگی به تظلم خواهی مردم و مقابله با دشمنان است. یک روز هم به سپاه می‌تازند، زیرا می‌دانند که در برقراری امنیت کشور در منطقه و فرامنطقه دخیل است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه سپاه علاوه بر مسائل نظامی در پاسداری از ارزشهای انقلاب و فرهنگ اسلامی نیز مسئولیت قانونی دارد، اظهار کرد: این نهاد علاوه بر انجام این وظایف همواره در جهت فقرزدایی و بهبود وضعیت کشور تلاشهای غیرقابل انکاری داشته است. از جمله در همین بحث تولید بنزین که چندی قبل در جنوب کشور به بهره برداری رسید، سپاه پیشرو بود. به دلیل همین خدمات است که این نیروی عظیم مردمی مدافع جمهوریت و اسلامیت نظام در مقاطع مختلف آماج حملات دشمن بوده است و متاسفانه برخی در داخل نیز این نهاد انقلابی را مورد بی مهری خود قرار می‌دهند که این امر قابل قبول نیست و همگی باید قدردان اقتدار ناشی از تلاشهای سپاه، ارتش و سایر نیروهای مسلح باشیم.

رئیس قوه قضاییه همچنین با تبریک میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و گرامیداشت روز جانباز، خاطر نشان کرد: جانبازان عزیز به نوعی شهدای زنده به شمار می‌آیند. این عزیزان با عزم جهاد روانه جبهه‌های جنگ شده اند و تقدیر الهی این بوده است که امروز با جسمی نحیف و نیازمند مراقبت در میان ما باشند. به هیچ عنوان صحیح نیست که با این حق عظیمی که بر گردن همه ما دارند گاه مورد بی مهری و عدم ملاطفت قرار می‌گیرند. جانبازان عزیز نیاز به ترحم ندارند بلکه ما نیازمند خدمت به آنان هستیم؛ بنابراین از همه مسئولان در دستگاه‌های مختلف می‌خواهم که تا آنجا که ممکن است زمینه آسایش این عزیزان را به گونه‌ای فراهم کنند که زندگی توام با عزت و کرامت داشته باشند.

آیت الله آملی لاریجانی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم و همچنین تبریک روز کارگر تصریح کرد: شهید مطهری، فردی عالم، پارسا و زمان شناس بود. در

حوزه‌های علمیه کسانی هستند که در علوم مختلف اسلامی از دانش کافی برای تعلیم و تبیین معارف اسلامی برخورداراند، اما ویژگی برجسته شهید مطهری این بود که علاوه بر دارا بودن مراتب علم، فضل و دقت، نسبت به نیازهای زمانه خود شناخت درستی داشتند و علوم و معارف اسلامی را به شکلی قابل عرضه و قابل فهم به خصوص برای نسل جوان ارائه می‌کردند که این کار برای هر عالمی میسر نیست.

رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود با تسلیت شهادت جمعی از مرزبانان عزیز کشور که در روزهای اخیر در مرزهای شرقی کشور هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفتند، برای آنان علو درجات و برای خانواده هایشان صبر مسئلت کرد و گفت: مسئولان تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح امنیتی، نظامی و انتظامی مرزها به کار بگیرند تا کمتر شاهد چنین حوادثی باشیم، اما به حامیان این تروریست‌ها هشدار می‌دهیم که این اقدام آنان بی پاسخ نخواهد ماند و البته تاثیری هم در اراده مردم ما در حرکت‌های انقلابی نخواهد گذاشت.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در همه صحنه‌ها با انقلاب هستند و حاضرند برای وجب به وجب خاک کشور جانشان را فدا کنند، به حامیان تروریست‌ها هشدار داد که ادامه چنین وضعیتی دامان خود آنان را نیز خواهد گرفت.

رئیس قوه قضاییه همچنین با انتقاد از سازمان‌های حقوق بشری گفت: این سازمان‌ها کجا هستند که ببینند چه کسانی از ترور افراد بیگناه حمایت می‌کنند؟ آیا ایران حامی تروریسم است یا قربانی آن؟ البته ما برای این سوالات پاسخ‌های روشنی داریم منت‌ها افکار عمومی جهان باید بداند که این سازمان‌های حقوق بشری هیچ گوش شنوایی ندارند و همواره تحت نفوذ حکومت‌های زور مدار و در راستای منافع آن‌ها برخلاف واقع و عدالت هر از گاهی جمهوری اسلامی را متهم و محکوم می‌کنند، در حالیکه در برابر جنایات تروریست‌ها و حامیان آنان سکوت اختیار کرده اند.

بر اساس این گزارش، بررسی عملکرد دستگاه قضایی پیرامون اقتصاد مقاومتی در دستور کار امروز جلسه مسئولان عالی قضایی قرار داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *