شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

همکاری مجاهدین خلق با سازمان سیا

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 514697
یک مفسر سیاسی آمریکایی بر این باور است گروهک تروریستی منافقین در حال همکاری با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا است.
همکاری مجاهدین خلق با سازمان سیا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، مارک میسون تحلیلگر و مفسر سیاسی آمریکایی تاکید کرد: سازمان مجاهدین خلق [گروهک تروریستی منافقین] در حال همکاری و تبانی با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا است و این گروه تروریستی عامل واشنگتن از اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی بوده است.

میسون در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره ادعای اخیر سازمان مجاهدین خلق مبنی بر اینکه ایران توافق هسته ای ۲۰۱۵ را نقض کرده و به تحقیقات و فعالیت های نظامی هسته ای در سایت پارچین انجام می دهد و رد شدن این ادعاها از سوی سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، گفت: بررسی ماهیت سازمان مجاهدین خلق تا حد زیادی کمک می کند تا ادعاهای مطرح شده از سوی این سازمان را درک کنیم. برخی از ناظران این سازمان را یک سازمان سیاسی چپگرا می دانند حتی یک گروه انقلابی مارکسیستی. چیزهای زیادی می توان درباره ایدئولوژی سیاسی چپ و به خصوص مارکسیسم نوشت. اینکه سازمان مجاهدین خلق را یک سازمان چپگرا بدانیم، دور شدن از حقیقت است. سازمان مجاهدین خلق عامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا بوده است، و نشانگر پرهزینه ترین عملیات خارجی پوششی آمریکا از زمان آغاز به کار سازمان سیا پس از پایان جنگ جهانی دوم بوده است. از ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۹ میلادی؛ آمریکا، بریتانیا و عربستان سعودی حداقل ۳ میلیارد دلار برای تامین مالی سازمان مجاهدین خلق هزینه کرده اند، با هدف بی ثبات کردن افغانستان پس از اشغال روسیه.

وی افزود: در خصوص مساله مربوط به برنامه های فناوری هسته ای ایران، صلح جهانی و امنیت توسط همه کشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا تسهیل می شود و این اقدامات تحت نظارت سازمان ملل با هدف ایجاد یک منطقه عاری از تسلیحات اتمی انجام می شود. تمرکز بر روی فعالیت های یک کشور ابزاری برای دستیابی به توسعه همکاری های منطقه ای نیست. تلاش های منطقه ای برای کاهش تنش ها از طریق دیپلماسی، رویکرد موثر و منطقی برای حل و فصل منازعات است. تمایلات روزافزون آمریکا برای ایجاد درگیری ها و هرج و مرج را به یاد داشته باشید، بنابر این نباید انتظار داشت که آمریکا به دنبال ارتقای صلح در منطقه باشد. همکاری و امنیت منطقه ای و جهانی از طریق توافقنامه های منطقه ای برای حذف همه تسلیحات اتمی و برای همه کشورهایی که پیمان ان پی تی را امضا کرده اند، حاصل می شود. پرداختن به مساله هسته ای ایران آن هم در شرایطی که اسرائیل، پاکستان، هند و آمریکا تسلیحات اتمی در اختیار دارند، ابزاری برای تولید همکاری منطقه ای نیست. تحریم تسلیحاتی موجب تقویت همکاری منطقه ای خواهد شد. متاسفانه، تا زمانی که ارتش آمریکا و پول آمریکا بر منطقه مسلط است، دستیابی به صلح و امنیت منطقه ای و جهانی غیر ممکن خواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره همکاری دولت جدید آمریکا با سازمان مجاهدین خلق و دیدار اخیر جان مک کین سناتور آمریکایی با سرکرده این گروه در تیرانا پایتخت آلبانی، گفت: جان مک کین باید به خاطر جنایاتی که در ویتنام مرتکب شده، در زندان باشد. مک کین از طریق اقداماتی که در سنا انجام داده، حمایت مالی را برای داعش در سوریه به عمل آورده است، وی از زمان اشغال ویتنام توسط آمریکا، از سایر عملیات های تبهکارانه آمریکا حمایت کرده است. مک کین از خشونت ارتش آمریکا و تروریست های نیابتی در شمال آفریقا و خاورمیانه حمایت می کند. دولت آمریکا با ترامپ یا بدون او، جانشین امپراطوری بریتانیا پس از فروپاشی استعمار بریتانیا در جنگ جهانی دوم است. امپراطوری بریتانیا بد است. امپراطوری آمریکا نیز بد است. فرهنگ آمریکایی اروپایی است که خشونت و وحشیگری و محروم کردن انسان ها از حقوق خود را ترویج می دهد. مشکل امپراطوری فراتر و عمیق تر از ترساندن است. مساله اصلی جنگ طلبی ترامپ است. برای حل و فصل مشکلات ناشی از سازمان مجاهدین خلق و سایر سازمان های خشن، اجازه بدهید عوامل اقتصادی و اجتماعی را که منجر به خشونت مدرن شده است، بررسی کنیم. ما مشکلی داریم که فراتر از سازمان مجاهدین خلق، ترامپ یا مک کین یا سیا است.

این کارشناس آمریکایی در پایان در پاسخ به این سئوال که "بیش از ۱۷ هزار ایرانی که اکثر آنها غیر نظامی هستند، توسط سازمان مجاهدین خلق کشته شده اند، با این وجود چرا عربستان سعودی، آمریکا و کشورهای اروپایی به حمایت از این گروه ادامه می دهند"، گفت: پاسخ اصلی، پول است. آمریکا، اروپای غربی و عربستان سعودی در حال کسب دلار هستند. دلار به معنای ثروت و سرمایه است. سرمایه و ثروت نیز به معنای قدرت است. قدرت به معنای تصرف دلارهای بیشتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *