سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
سردار فدوی در برنامه جهان آرا:

۴ الزام نظامی و ۹ الزام سیاسی موجب حمله آمریکا به ایران می شود

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۳۴
کد مطلب: 514576
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ۴ الزام نظامی و ۹ الزام سیاسی وجود دارد که در صورت تحقق آن آمریکا به ایران حمله می‌کند.
۴ الزام نظامی و ۹ الزام سیاسی موجب حمله آمریکا به ایران می شود
به گزارش جهان نيوز؛ سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران دیشب(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت) در برنامه جهان‌آرا که از شبکه افق سیما پخش شد، حضور یافت و ضمن تبریک روز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، گفت: انقلاب اسلامی یک کلمه کمتر و بیشتر از اسلام ندارد. با این که قرن‌ها بود اسلام محجور مانده بود امام خمینی نام اسلام را زنده نگهداشته است. 
 
وی با بیان این که باید به ماهیت دشمنی و دعوایمان با آمریکا پی ببریم گفت: دعواها و دشمنی‌ها در دنیا بر سر منابع، جغرافیا و منافع است و آنچه بین ما و آمریکا وجود دارد ماهیت حق و باطلی است. 

سردار فدوی با بیان اینکه آمریکا به عنوان نماینده باطل و ما به عنوان نماینده حق در جبهه حضور داریم، گفت: وقتی ما به ماهیت دشمنی‌مان با آمریکا توجه می‌کنیم می‌بینیم که یک لحظه این دشمنی از بین نرفته است. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان این که آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی در پی براندازی نظام ما بوده‌اند خاطر نشان کرد: پس از پیروی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها دشمنی‌شان را ابتدا بر سر مسائل کوچک از قبیل کردستان و غرب آغاز و سپس کودتا و مسئله طبس را شروع کردند و پس از این که به نتیجه نرسیدند تصمیم بر یک جنگ تمام عیار علیه کشورمان گرفتند که ۸ سال به طول انجامید. 

وی با بیان این که رشد چشم‌گیری در سال‌های اخیر داشته‌ایم گفت: ما در هیچ ابعادی نه تنها در ۳۸ سال گذشته بلکه با چند سال گذشته نیز قابل مقایسه نیستیم و یک روند رو به جلو و با شتاب داشته‌ایم، به خاطر همین مسئله این وضعیت بین ما و آمریکا به وجود آمده است. 

سردار فدوی با بیان این که دشمنی آمریکا با ما در سال‌های متمادی کاهش نیافته است گفت: اکنون ۲۹ سال از جنگ تحمیلی علیه کشور ما گذشته و این در حالی است که دشمنی آمریکایی‌ها با ما هر روز اضافه شده ولی آنها جرات اقدام علیه ما را ندارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به علت این که دشمن علیه ما جرات اقدام نظامی را ندارد گفت: این مسئله به این دلیل است که قسمت کم کار را طبق وعده قرآن یعنی من یتقی الله را ما انجام می‌دهیم و یجعل‌الهم مخرجا را خدا انجام می‌دهد. لذا امام خمینی(ره) گفت ما مکلف به انجام تکلیف هستیم اما نتیجه با خداست. 

وی با اشاره به سخنان اشتون کارتر وزیر دفاع اوباما در آخرین سفرش به امارات گفت: اشتون کارتر در آن سفر اعلام کرده است که ما به دنبال این هستیم قدرتی ایجاد کنیم که در برابر ایران قدرت بازدارندگی داشته باشد. آنها اعتقاد دارند قدرت جمهوری اسلامی رو به فزونی است بنابراین باید تمهیداتی جهت بازدارندگی داشته باشند و نمود آن را که در آب‌های تنگه هرمز می‌بینیم. 

سردار فدوی با اشاره به یک خاطره در سال‌های گذشته در رود اروند گفت: رود اروند که نیمی از آن برای ما است و نیم دیگر برای عراقی‌ها در آن زمان ۷ - ۸ نفر آمریکایی و کویتی از قسمت عراق در حال عبور بودند که وقتی نیروهای ما متوجه این قضیه می‌شوند و به سمت آنها می‌روند آمریکایی‌ها دست‌هایشان را بالا می‌گیرند و وقتی پاسداران ما علت را می‌پرسند، می‌گویند کویتی‌ها شما را پاسداران معرفی کردند. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به جنگ نظامی بر روی آب‌ها در زمان دفاع مقدس گفت: در زمانی که به ما اعلام کردند به خلیج فارس بروید برای ما هیچ مقدمه ذهنی از قبیل سازمان بنادر، آموزش و دیگر تسهیلات آماده نبود. 

وی با بیان این که توان دریایی جمهوری اسلامی بر توان دریایی آمریکایی‌ها غلبه دارد، گفت: این مسئله باعث شده است که آنها جرات نکنند حتی یک تیر به طرف ما شلیک کنند با این که از همه امکانات لازم از جمله ناوهای هواپیمابر برخوردارند. 

سردار فدوی با اشاره به نابسامانی‌های موجود در وضع اقتصادی کشور، گفت: این نابسامانی‌ها برای این است که ما بر مبنای انقلاب اسلامی عمل نکرده‌ایم. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: چرا ۹۸ درصد بذر کشاورزان از خارج می‌آید و ۹۵ درصد روغن نباتی در کشور وارداتی است. این به خاطر این است که بر روال انقلاب اسلامی حرکت نکرده‌ایم. 

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر مشخصه‌های یک پاسدار تصریح کرد: ایمان، باور به وعده خدا و شور و نشاط کار کردن از مشخصه‌های یک پاسدار است. 

سردار فدوی با اشاره به حمایت کشورهای مختلف از عراق در زمان جنگ تحمیلی گفت: در زمان دفاع مقدس ۵۴ کشور رسماً از عراق اعلام حمایت کردند و در آن زمان عراق در نوک پیکان دشمنی با کشور ما قرار داشت، اما اکنون واسطه‌ها کنار رفته و آمریکا در پیشانی دشمنی علیه کشور ما قرار دارد. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به یک سند آمریکایی مبنی بر الزامات ورود جنگ با ایران تصریح کرد: در این سند ۴ الزام نظامی و ۹ الزام سیاسی برای جنگ با ایران مطرح شده است که اگر این الزامات فراهم شود آمریکا برای حمله نظامی به ایران امروز را فردا نمی‌کند. 

وی با اشاره به الزامات سیاسی این سند، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی پایان جنگ، اطمینان از توانایی کنترل دامنه و شدت جنگ،اطمینان از پذیرش تلفات قابل قبول توسط جامعه آمریکا و اطمینان از پیروزی قطعی از جمله الزامات نظامی حمله آمریکا به ایران است. 

سردار فدوی با اشاره به الزامات سیاسی حمله آمریکا به ایران، گفت: وجود یک یا چند متهد مهم، فراهم شدن زمینه‌های مشروعیت حمله در افکار عمومی، تامین هزینه‌های جنگ، جلب افکار عمومی سازمان‌های بین‌المللی، وجود عملیات استراتژیکی به نفع آمریکا و آشکار شدن تزلزل و تضعیف در اراده ملی ما، که خود به چند بخش تقسیم می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: عدم وجود وحدت و انسجام ملی، وجود گروه‌های فشار و احزاب در جمهوری اسلامی، وجود شکاف اعتقادی، وجود شکاف طبقاتی، عدم وجود رهبری قاطع، عدم وجود نیروهای بازدارند، عدم وجود منابع پشتیبانی و عدم وجود منابع استراتژیک مشخص و مدون از جمله نمونه‌های آشکار شدن تزلزل و تضعیف در اراده ملی ما است. 

وی با بیان این که یک شائبه‌ای در سال ۷۶ مبنی بر این که آمریکایی‌ها ۱۹ نقطه کشور را مورد هدف قرار می‌دهند، تصریح کرد: در آن زمان رهبری یک سخنرانی معروف انجام دادند و فرمودند آنهایی که در کاخ‌های شیشه‌ای نشسته‌اند چگونه صحبت از حمله می‌کنند. 

سردار فدوی با اشاره به توانایی‌های نظامی کشورمان افزود: مسئولین سیاسی ما باید با قدرت پای میز مذاکره حاضر بشوند. چرا که این قدرت جمهوری اسلامی است که شش قدرت برتر جهان را پای میز مذاکره می‌نشاند. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که تیم مذاکره کننده از دستاوردهای نظامی مادیدن کنند، گفت: متاسفانه دوستان وقت پیدا نکردند که بیایند و دستاوردهای نظامی را مشاهده کنند تا در میز مذاکره از موضع قدرت صحبت کنند. 

وی با اشاره به رزمایش پیامبر اکرم گفت: ما دراین رزمایش سلاحی را رونمایی کردیم که من در اینجا به شما می‌گویم هیچ سلاحی در عالم تست نشده که این میزان عکس‌العمل سیاسی و نظامی رسمی و غیررسمی در سراسر جهان داشته باشد. 

سردار فدوی بیان کرد: وقتی محور و ملاک حکومت اسلامی رهبری است اگر حرکتی از سوی مسئولان در خلاف این محور انجام بگیرد، اختلاف حاکمیتی ایجاد می‌شود و طبق سند دشمن اختلاف حاکمیتی سایه جنگ را بر سر کشور بیشتر می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در جمع کارگران تصریح کرد: آنچه باعث عدم جنگ در کشور شده، پایه کار بودن مردم بر اساس انقلاب اسلامی است و در غیر این صورت حتماً سایه جنگ بر سر این کشور گسترده می‌شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *