شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۲۸
اولین نظرسنجی‌های بعد از مناظره

کاهش آرای «روحانی» و افزایش رای «قالیباف» و «جهانگیری» بعد از اولین مناظره

يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 514496
کاهش آرای «روحانی» و افزایش رای «قالیباف» و «جهانگیری» بعد از اولین مناظره
نظرسنجی‌های مراکز معتبر افکارسنجی پس از اولین مناظره(جمعه ۸ اردیبهشت) نشان می‌دهد که آرای روحانی به میزان قابل توجهی کاهش و به آرای محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری افزوده شده است.

به گزارش جهان نيوز، نخستین نظرسنجی‌های مراکز معتبر افکارسنجی پس از اولین مناظره(جمعه 8 اردیبهشت) نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد که آرای حجت‌الاسلام روحانی به میزان قابل توجهی کاهش و آرای محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری افزایش یافته است.

این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد آرای روحانی پس از این مناظره کاهش داشته و به آرای محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری افزوده شده است. تعیین تکلیف‌شدن بخشی از آرای بلاتکلیف در نظرسنجی‌های پیشین از ویژگی‌های نظرسنجی‌های جدید بعد از مناظره است. بخشی از مردم در نظرسنجی‌های قبل، رای خود را به بعد از مشاهده مناظره‌های انتخاباتی موکول کرده بودند.

با این حال همچنان حجت‌الاسلام روحانی در صدر قرار دارد اما اختلاف او با حد نصاب 50 درصد لازم برای پیروزی در دور اول بسیار کمتر از قبل شده است.محمدباقر قالیباف نیز با افزایش آرای منتج از مناظره روز جمعه، تاحد قابل توجهی به حجت‌الاسلام روحانی نزدیک شده است.

بنابراین بر اساس نظرسنجی مراکز معتبر، هم‌اینک حجت‌الاسلام روحانی و محمدباقر قالیباف دارای بیشترین آرا بوده و در صدر هستند؛ پس از آنها حجت‌الاسلام رئیسی با فاصله  حدوداً 10 درصد نسبت به آنها قرار دارد و اسحاق جهانگیری با فاصله حدود 20 درصدی نسبت به صدر، در رتبه بعدی است.

اسحاق جهانگیری علیرغم کاستن از رای حجت‌الاسلام روحانی و افزودن به رای خود، هنوز تا قرار گرفتن در میان کاندیداهای اول و دوم فاصله بسیاری دارد.

در برخی نظرسنجی‌ها، مصاحبه‌شوندگان قالیباف را موفق‌ترین نامزد در مناظره اول توصیف کرده‌اند.


منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به خدا خسته شديم از اين رکود و بيکاري شرمنده زن و فرزند شديم

اين دولت دولت رکود و بيکاري بود اگر اين دولت ادامه پيدا کنه خيلي از مردم ضعيف

نابود ميشن اوليش هم خود بنده تا امروز با کم کردن هزينه زندگي و رفا در اين چهار سال سر کرديم و هر روز سفره مان کوچکتر شده خانه ام را از محله بهتر به جاي
بد منتقل کرد چون توانش رو نداشتم حالا طرفدران روحاني بگن از اين به بعد چکار کنم ؟؟

آيا براي کار گران و ضعيفان در اين دولت جاي نيست ؟؟؟ بايد بريم گور خوابي ؟؟؟

به خدا هر کس در راي دادن جناحي عمل کنه و حقيقت زندگي امروز مردم را انکار کنه مديون است
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی وعده‌های نجومی و نسیه را به مردم داد و حقوق‌های نجومی را به مدیرانی که اشرافی‌گری پیشه کرده بودند!
Iran, Islamic Republic of
اگر قالیباف نبود چه کسی از این دولت انتقاد میکرد؟
Iran, Islamic Republic of
وضعیت کنونی اظهر من الشمس است
بیان اشکالات دولت کنونی نوعی تحصیل حاصل است چرا که مردم فراتر از دانستن لمس کرده اند
هنر بیان راه کار است و همت آن
الآن دیگر نباید وعده پرداخت بیشتر یارانه به همه اعم از فقیر و غنی را داد و یارانه همانطور که از اسمش هم برمی آید باید به اقشار آسیب پذیر داده شود .
Iran, Islamic Republic of
از همه عزیزانی که احساس تکلیف کرده و برای ریاست جمهوری ثبت نام نموده‌اند انتظار می‌رود برای اعتلای کلمه‌الله حول محور ولایت ائتلاف نمایند تا ان‌شاءالله ریشه دروغ کنده شود و فردی شجاع، ساده‌زیست، ولایتمدار و خادم ملت نه ارباب ملت بتواند در جایگاه ریاست‌جمهوری قرار گیرد و منشأ خیر و برکت برای ملت و ریشه‌کنی فقر، فساد، بیکاری، رکود و... باشد.
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری و آقای روحانی لطفا قاعده مناظره را با قاعده عقده‌گشایی اشتباه نگیرند. این نحوه حمله‌ور شدن به دیگران در مناظره‌های تلویزیونی که اکثریت مردم بیننده آن هستند فقط واقعیت‌ها را بیشتر از گذشته نمایان می‌کند
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری به جای این که مثل کاندیداها به برنامه‌ها بپردازد بیشتر همانند یک وکیل مدافع مافوق خود رفتار می‌کرد! مردم وقتی فردی را به عنوان کاندیدا می‌شناسند انتظار دارند برنامه‌های فرد را بشنوند نه تزیین عملکرد نازیبای دولت محرمانه‌ها را.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی چگونه می‌خواهد مردم به ادعاهای بی‌عمل این دولت رأی دهند؟
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی کم حافظه شده یا بنا دارد هر چه وعده داده و عمل نکرده را تکذیب کند . چرا باید محکم بگویید که من نگفتم 4 میلیون شغل درست میکنم در حالی که ویدیو و متن ان حرفها هست
Iran, Islamic Republic of
برخی فقط با فریب و وعده دروغ به قدرت میرسند و یک جمعیت 4 درصدی رانتی هم حامیانشان هستند
Iran, Islamic Republic of
صرف نظر از اینکه چه کسی غیر از آقای روحانی رای بیاره ، مردم فهیم در این دوره با توجه به عدم گشایش در حوزه اقتصاد و به تبع آن در سایر بخش ها ، می بایست با عدم رای به آقای روحانی یک اخطار تاریخی به سایر نامزدها مبنی بر اینکه مردم با کسی عهد اخوت نبسته اند و اگر هر مسئولی به وظایف خودش عمل نکنه با عدم اقبال عمومی مواجه خواهد شد بدهند. در خانه اگر کس است یک حرف بس است. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
Iran, Islamic Republic of
اون مردمی که صبح تا شب دنبال بدبختی و گرفتاری هستند از عوض کردن بحثهای اصلی و پاسخگو نبودن آقای جهانگیری در قبال وضعیت فلاکت باری که اقتصاد دچارش شده و تبدیل آن به بحثهای فرعی و تبلیغاتی مثل گازانبر یا حمله به سفارت فلان جا عصبانی هستند.

ایشان کاش بجای این صحبتهای فرعی و تبلیغاتی درباره این توضیح میداد که برنامه دولت در صورت ادامه کار برای از بین بردن رکود چیست؟برنامه دولت برای بیرون آمدن مسکن از رکود چیست؟برنامه دولت برای خلف وعده های طرف خارجی در توافق چیست؟برنامه شما برای هنر و فرهنگ چیست؟در مورد تک نرخی شدن نرخ ارز چرا عملی نشد؟تخلف کرسنت به کجا رسید؟آینده رو با ادامه کار این دولت چگونه میبینید؟و.....
Iran, Islamic Republic of
روحانی بازنده اصلی مناظره بود
Iran, Islamic Republic of
چرا خودمان را گول میزنیم روحانی عزیز بازنده اصلی بود جهانگیری عزیز نیز عصبی بود چرا باید اینطور باشند
سعيد
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دكتر قاليباف يكه و تنهاااااااااااااااااااااااااااااااااا
حميد
Iran, Islamic Republic of
محسني اژهاي : فيشهاي نجومي مال دولت فعلي است ..

پس زنده باد دكتر قاليباف .
محمد
Iran, Islamic Republic of
اصلح آن کسی است که به وضع موجود انتقاد کرد.
قالیباف بود که صریح و شفاف، موضع اش را اعلام کرد. ....
....
من به فرد صریح و منتقد وضع موحود یعنی قالیباف، خیلی گرایش پیدا کردم. در خانواده ام هم، چند نفر تا الان، به سمت قالیباف برگشتند.
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
اقای جهان نیوز! چرا اینجوری امار نظرسنجی رو میدین؟ خب عدد و رقم بدین دیگه!!!! شما هم مثل دولت روحانی مردم رو نامحرم میدونید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
خداييش جهانگيري پرت از موضوع صحبت كرد ..دولت احمدي نژاد و هاشمي رفسنجاني چه ربطي به قاليباف داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولي فيش نجومي صفدر حسيني ذخيره انقلاب شناسنامه دولت تدبير جهانگيري و روحانيه .
زنده باد قاليباف
Iran, Islamic Republic of
بازم توهین ستاد روحانی این بار به مدافعان حرم در اصفهان ...
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا برنده اصلی رأیسی بود
سرور
Iran, Islamic Republic of
بازنده اصلی دولت فعلی است.این مهم است.
vahidi
Iran, Islamic Republic of
چیزی که تا الان مشخصه اینه که باید گفت:
روحانی! بای بای!...
چون با کلید کلید نشون دادن و برجام برجام کردن و وعده های 100 روزه دروغ و سخنوری و حرافی و آمارسازی، کاری از پیش نرفته و نمیره...
Iran, Islamic Republic of
روحانی رای خود رااز کسانی دارد که در نظر سنجی ها شرکت ندارند.
Iran, Islamic Republic of
روحانی دیگه تاریخ مصرفش تمام شد .خدا حافظ اقای کلید دار....
حامد
Iran, Islamic Republic of
کسانی که در مناظره شرکت میکنند افراد محروم و روستئیان نیستند و در صدر بودن روحانب هم ه این علت است . نتیجه واقعی را رایهای خاکستری مشخص میکنند
احمد
Iran, Islamic Republic of
سلام، مهمترين رقيب روحاني وجهانگيري كه بسيار از آن ميترسند كارنامه چهار ساله كاملا تهي وخالي از عملكرد (پر از خالي) آنهاست لذا كانديداهاي جبهه انقلاب ميخواهيم بدور از جدال وحاشيه هاي مناظره اول در نهايت آرامش وادب، اين كارنامه خالي رادر نزد صاحبانش ودر پيشگاه ملت هنرمندانه وبا سياست ورزي تمام ورق بزنيد.
حسن
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني واقعا در اين 4 سال چه كردي براي مردم ؟؟؟؟
كار كه زياد كردي يك نمونه حقوق ذخيره انقلاب ، رو نجومي كردي و مردم رو با برجام سر كار گذاشتي ...وعده ما 29 ارديبهشت ....دكتر قاليباف عملگرا