سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

آیا بارزانی به تقویت داعش کمک کرده است؟

يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 514378
یک نویسنده برجسته کرد و از رهبران جنبش کردستان عراق و برادر همسر جلال طالبانی رئیس جمهوری سابق عراق در مطلبی به انتقاد شدید از مواضع حزب بارزانی درباره شهر سنجار به ویژه پس از بمباران هوایی اخیر ترکیه پرداخته و آن را به تقویت داعش متهم کرده است.
آیا بارزانی به تقویت داعش کمک کرده است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از  تسنیم، گرچه حزب دموکرات کردستان عراق در راستای عملیاتی کردن پروژه همه‌ پرسی  مورد نظر مسعود بارزانی موفق به همراه کردن بخشی از رهبران و اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان شده است، اما این بدان معنی نیست که اختلافات میان این دو حزب رقیب به کلی از بین رفته باشد، اختلافاتی که حداقل در میان اعضاء و هواداران این دو حزب همچنان به قوت خویش باقی است و میراثی از جنگ داخلی اقلیم کردستان در فاصله سال‌های 1994 تا 1998 میلادی است، جنگی که نتیجه آن تقسیم اقلیم کردستان به دو منطقه زرد (مناطق تحت حاکمیت حزب دموکرات ) و سبز (مناطق تحت حاکمیت اتحادیه میهنی ) بوده و آثار عینی آن در جامعه کردستان عراق مشهود است. اینک و در اوج اختلافات سیاسی و مشکلات اقتصادی اقلیم کردستان، روزانه مطالب و مقالاتی در سایت‌ها و خبرگزاری‌های کردی منتشر می‌شود که به هیچ وجه حکایت از یک جامعه یکدست ندارد.

«هه لو ابراهیم احمد» فرزند ابراهیم احمد نویسنده برجسته کرد و از رهبران جنبش کردستان عراق و برادر همسر جلال طالبانی رئیس جمهوری سابق عراق در مقاله‌ای که در سایت‌های کردی منتشر شده به شدت از مواضع حزب آقای بارزانی درباره شهر سنجار به ویژه پس از بمباران هوایی اخیر ترکیه انتقاد کرده است.

وی در پاسخ به نوشتار اخیر امید خوشناو، رئیس فراکسیون حزب دموکرات در پارلمان تعلیق شده اقلیم کردستان در ارتباط با حضور نیروهای پ.ک.ک در شهر سنجار که به گفته وی، دستاویزی برای حمله هوایی ترکیه و کشته شدن شماری از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان شده است، می‌نویسد: آنکه از اخلاق و روح میهن پرستی سخن می‌گوید حداقل باید با معانی لغوی این کلمات آشنا باشد، اما شما و رهبرانت مدت‌هاست که با چنین ارزش‌هایی بیگانه هستید، بنابراین وقتی که سخن از سنجار و وطن و امثال آن می‌شود نباید حرفی برای گفتن داشته باشید.

این سیاستمدار و نویسنده منتقد کرد در بخش دیگری از نوشتار خود خطاب به رئیس فراکسیون حزب دموکرات در پارلمان اقلیم چنین آورده است: «بارزانی از همان ابتدا به صورت مستقیم با همکاری طارق الهاشمی، اسامه النجیفی، ترکیه، قطر و عربستان در تقویت داعش دخیل بوده و به همین دلیل در تخریب و نابودی کردستان و عراق و ریختن خون هزاران نیروی پیشمرگ و مردم عادی سهیم است. خون هزاران نفر از نیروهای امنیتی و ده‌ها هزار هموطن عراق بر گردن وی و متحدانش است».

از سوی دیگر همچنان که خرید و فروش نفت مناطق تحت کنترل تروریست‌های داعش به عنوان عاملی در جهت تقویت بنیه اقتصادی این گروه تروریستی و تداوم اقدامات ضد بشری آنها سوژه داغ رسانه‌ای و محافل سیاسی - اقتصادی در سال‌های گذشته بوده است، وی در نوشتار خود نگاهی به این موضوع مهم نیز داشته و می‌گوید:  جدای از این همکاری ها، حزب دموکرات کردستان عراق نفت داعش را خریده و با نفت دزدی این ملت (اشاره به صادرات مستقیم نفت اقلیم و عدم شفافیت در درآمدهای آن) به داماد اردوغان تحویل داده و با این عمل ننگین سبب تداوم نبرد داعش شده است. این خیانت‌ها همه به ثبت رسیده و در سال 2015 از سوی وزارت دفاع روسیه به صورت مستند منتشر شده است.

بنا به گفته هه لو ابراهیم احمد، تعداد 11 هزار و 775 تانکر حمل نفت در مسیر مناطق تحت کنترل داعش - زاخو به ترکیه در تردد بوده و به آنچه که وی بازرگانی مرگ و ویرانی نامیده است مشغول بوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *