پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
صالحی:

نمایشگاه کتاب ملی است نه جناحی

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب: 514311
رئیس نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به فارس گفت: اگر نامزدی به نمایشگاه کتاب بیاید در راهروها مصاحبه‌ای نمی‌شود اما اگر خبرنگاران پیگیر گفتگو باشند فضای گفتگو در محیطی دیگر فراهم می‌شود، بنابراین برگزاری نشست ممنوع است.
نمایشگاه کتاب ملی است نه جناحی
به گزارش جهان نيوز، نشست خبری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز شنبه نهم اردیبهشت ماه با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، صالحی رئیس نمایشگاه کتاب در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در دو گفت‌وگوی متفاوت مسئولان نمایشگاه کتاب موضوع میتینگ‌های انتخاباتی را تکذیب و یا بعضا تائید هم کرده بودند و دلیل آن هم عدم ایجاد فرصت برابر برای نامزدها اعلام شده بود، اما به یک‌باره «مصوبه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه با موضوع انتخابات» از سوی سخنگوی ارشاد در راستای ارائه تمهیدات به نامزدهای دوازدهم دوره انتخابات ریاست جمهوری تشریح شد، این باعث می‌شود به نوعی محیط نمایشگاه به محل انتخاباتی و نه نمایشگاهی نزدیک شود، اظهار داشت: تاکیدی که در جلسه شورای سیاستگذاری بود و تاکید شخصی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در فضای نمایشگاه فضایی انتخاباتی به معنای رقابت انتخاباتی نداشته باشیم، بلکه فضای مشارکت در نمایشگاه باشد اما رویه این بود و در دوره‌هایی که نمایشگاه کتاب با انتخابات ریاست جمهوری همراه بوده برخی نامزدها حضور می‌یافتند.
وی ادامه داد: طبیعتا این ورود به محیط نمایشگاه حق شهروندی است اما بحث برگزاری نشست مطرح نیست اما آنچه در مصوبه پیرامون آن آمده است که گاهی خبرنگاران دور نامزدها در راهروها جمع شده و مخل نظم می‌شدند و این مصوبه ناظر بر این بخش است. اینکه اگر نامزدی به نمایشگاه کتاب می‌آید داخل راهروها مصاحبه‌ای صورت نمی‌گیرد تا فضای سالن‌های عمومی تحت تاثیر قرار نگیرد اما احیانا اگر خبرنگاران پیگیر گفتگو با نامزد باشند فضای گفتگو در محیطی دیگر صورت می گیرد، از این رو بحث نشست انتخاباتی مدنظر نیست و برگزاری نشست ممنوع است.
صالحی در ادامه گفت: تقاضا دارم از محیط و فضای نشر در نمایشگاه کتاب به منظور همزمانی با انتخابات صیانت کنیم. اگر در حوزه‌های دیگر بنا بر فضای انتخاباتی رقابت داریم که طبیعی هم هست رقابت‌ها را به محیط نمایشگاه نکشانیم و به آینده نشر و فرهنگ مکتوب بیاندیشیم. نمایشگاه کتاب یک پروژه ملی است نه جناحی.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *