سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

رویکرد ترامپ‌درباره ایران‌در نخستین‌دوره 100روزه

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 514248
یک رسانه غربی با استفاده از مهمترین توئیت های منتشر شده توسط رئیس جمهور آمریکا درباره ایران از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری وی، گزارشی را در این بازه منتشر کرده است.
رویکرد ترامپ‌درباره ایران‌در نخستین‌دوره 100روزه
به گزارش جهان نيوز یورو نیوز در گزارش خود می نویسد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در حالی دوره ۱۰۰ روزه ‌اش به پایان می‌رسد که تنش لفظی میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران بار دیگر پس از توافق هسته‌ای بالا گرفته است.
 
ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش بارها از توافق اتمی ایران با ۵ + ۱ انتقاد کرده بود. وی دسامبر سال گذشته نیز این توافق را «افتضاح» و «آغازی بر یک پایان» خواند.



وی همچنین با اشاره به حضور نظامی ایران در منطقه، هزینه ۳ میلیارد دلاری دولت پیشین آمریکا را در عراق در حالی «حیف و میل» نامید که به نفوذ ایران در این کشور افزوده می‌شود.

از سویی دیگر آزمایش‌های موشکی ایران نیز بهانه‌ای تازه برای ترامپ بود تا بر شدت انتقادش نسبت به «برجام» بیافزاید. به تازگی «علی حاجی‌زاده» فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به حمله موشکی آمریکا به یکی از مواضع داعش در افغانستان به وسیله «مادر همه بمب‌ها» گفته است: «در برابر مادر بمب‌های آمریکا ما پدر بمب‌ها را در اختیار داریم. »



از نگاه رییس جمهور ایالات متحده آمریکا «برجام» زمانی به امضا رسیده که حکومت ایران در مرحله آخر حیاتش به سر می‌برده است. وی سوم فوریه در توییتر هشدار داد که «ایران با آتش بازی می‌کند. » و افزود: «آن‌ها قدردان رییس‌جمهور اوباما نیستند که چقدر با آن‌ها مهربان بود. »



نزدیک شدن قایق‌های تندروی سپاه به ناوگان دریایی ایالات متحده در خلیج فارس نیز بارها تنش‌زا شد و در فهرست اخبار رسانه‌های دو کشور قرار گرفت. همچنین «ممنوعیت موقت سفر اتباع ایران به ایالات متحده» در هر دو فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر تعلیق روادید شهروندان شماری از کشورهای مسلمان لحاظ شده است.

و در پایان خبرگزاری فرانسه با انتشار این تصویر عملکرد ۱۰۰ روزه ترامپ را نمایش داده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *