چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

«اربعین» محور مهم مذاکرات هاشمی در بغداد

پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 513834
برگزاری مطلوب اربعین امسال محور مهم مذاکرات طولانی و فشرده حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ایران با همتای عراقی اش در بغداد بود که قرار شد، کار و جلسات هماهنگی در این زمینه، به سرعت و با مشارکت کشورهای مختلف و از جمله کشورمان، زیر نظر وزارت بهداشت عراق آغاز شود.
«اربعین» محور مهم مذاکرات هاشمی در بغداد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارسدر نشست روز چهارشنبه دکتر هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با خانم «عدیله حمود» وزیر بهداشت عراق و با حضور ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد و جمعی از مقام ها و کارشناسان بهداشتی دو کشور ، در چند نوبت گفت و گو ها به اربعین کشید که سرانجام قرار شد وزیر عراقی، برای کار مشترک و شروع جلسات هماهنگی دستورات لازم را صادر کند.
هیات کارشناسی همراه وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در این نشست درخواست کرد برای بهره برداری بهتر از امکانات و تسهیلات و نیز پتانسیل نیروی انسانی متخصص ایرانی، زمینه ها و بسترها فراهم شود تا این نیروها بتوانند بهتر در خدمت ملت عراق و اربعین حسینی در این کشور قرار بگیرند.
همچنین درخواست شد، طرف عراقی ، بستر و امکان استقرار پزشکان ایرانی در بیمارستان ها و نیز طول مسیرهای راهپیمایی اربعین را برنامه ریزی و فراهم کند تا از آنان در مدت حضور در عراق، بهره لازم گرفته شود. 
مورد دیگری که از سوی هیات ایرانی در این نشست مطرح شد، مساله ضرورت حل مسایل و موانع اداری مانند روادید برای تیم های ویژه ای بود که باید در شرایط اضطراری بتوانند برای کمک به وزارت بهداشت عراق گسیل شوند. 
وزیر بهداشت عراق نیز در این نشست، با اشاره به حضور اکیپ هایی از کشورهای مختلف در زیارت اربعین حسینی ، اما حضور کارشناسان و تیم های ایرانی را در طول این مراسم مهم ارزیابی کرد و در ادامه، آغاز فعالیت ها را در بحث اربعین اعلام کرد. 
موضوع اربعین درنشست روز چهارشنبه فقط به بحث ها در داخل اتاق جلسه خلاصه نشد، بلکه بعد از نشست وزیران دو کشور، این بار در سالن کنفرانس، ازسوی خبرنگاران عراقی پیگیری شد. 
دکتر قاضی زاده هاشمی به خبرنگاران گفت که در اربعین حسینی میلیون ها نفر از عراق و سراسر جهان به کربلا می آیند و این افتخاری است که بتوانیم خدمت کنیم و البته اعتقاد داریم که این مسیر تضمین شده است و همانطور که شاهدیم هر سال بر تعداد جمعیت شرکت کننده در آن افزوده می شود. 
وی با بیان اینکه باید قدر این موهبت الهی را بدانیم، به خبرنگاران عراقی گفت: خانم «عدیله حمود» وزیر بهداشت دستور داده است که برنامه ریزی ها و کار برای اربعین از همین حالا با مشارکت کشورهای مختلف، از جمله ایران آغاز شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *