پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

حیات جامعه در گرو نهادینه سازی فرهنگ مطالعه

پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 513825
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت نهادینه سازی و تقویت فرهنگ مطالعه را نیاز جامعه رو به پیشرفت خواند و گفت: حیات جامعه در راستای ترویج این مهم حفظ می شود.
حیات جامعه در گرو نهادینه سازی فرهنگ مطالعه

به گزارش جهان نيوز،حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، بهترین راه در کسب علم و دانش را مطالعه خواند و بیان کرد: برای ترویج مطالعه باید فرهنگ سازی شود.
وی به وجود بی رغبتی در راستای مطالعه بین نسل جوان جامعه امروز اشاره کرد و با ابراز تأسف در این زمینه افزود: گسترش شبکه های مجازی از عوامل کمرنگ کردن فرهنگ مطالعه بین نسل جوان است.
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت با تأکید بر ضرورت مدیریت صحیح خانواده ها در استفاده صحیح از فضای مجازی و پرداختن فرزندان به دیگر فعالیت ها همچون مطالعه خاطرنشان کرد: اگر فرزندان از ابتدا با فرهنگ مطالعه انس بگیرند، این امر به عنوان یک رفتار در شخصیت آنان شکل می گیرد.
وی کمرنگ شدن فرهنگ مطالعه را یکی از دسیسه های دشمنان دانست که به ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه را هدف قرار داده است و عنوان داشت: با نهادینه سازی فرهنگ مطالعه باید جوانان را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن بیمه کرد.
مطالعه، نیاز جامعه رو به پیشرفت است   
حجت الاسلام سبحانی با اشاره به رشد و پیشرفت در عرصه های گوناگون اظهار داشت: برای نقش آفرین بودن در زمینه های گوناگون و برطرف سازی مشکلات فردی و اجتماعی آحاد مردم به ویژه نسل جوان باید اطلاعات خود را به روز کنند.
وی یادآور شد: تشویق کردن نوجوانان و جوانان با برگزاری مسابقات کتابخوانی و در نظر گرفتن هدایایی با محتوای بسته های فرهنگی مورد علاقه مخاطبان از جمله راه های تشویق این قشر به امر مطالعه است.
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت با تأکید بر ضرورت سرمایه گذاری ریشه ای در راستای نهادینه سازی فرهنگ مطالعه عنوان داشت: در این زمینه آموزش و پرورش نقش کلیدی دارد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از دوران کودکی با فرزندان در ارتباط است، بیان داشت: با فرهنگ سازی و مأنوس شدن دانش آموزان با مطالعه، آموزش و پرورش باید اقدامات گسترده و پر باری در این زمینه انجام دهد.
ایجاد انگیزه، مهم ترین راهکار تقویت فرهنگ مطالعه
حجت الاسلام سبحانی ترغیب و تشویق دانش آموزان به مطالعه را اقدامی ارزشمند در جهت نهادینه سازی فرهنگ مطالعه دانست و خاطرنشان کرد: تشویق مهم ترین راهکار نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی است.
وی با تأکید بر ضرورت ایجاد انگیزه برای نهادینه سازی فرهنگ مطالعه بین نسل جوان بیان داشت: در این زمینه با در نظر گرفتن مسابقات کتابخوانی، سفرهای زیارتی و سیاحتی و دیگر روشهای اثرگذار در تربیت علمی دانش آموزان انگیزه مطالعه را بین نسل نوجوان و جوان نهادینه و تقویت کرد.
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت خاطرنشان کرد: مطالعه حیات جامعه را در پی دارد و غافل بودن از این مهم موجب بیماری جامعه و گسترش آسیبهای اجتماعی می شود.

منبع: رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *