پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

تشریح جزئیات آماری برگزاری آزمون ارشد

پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 513810
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات آماری برگزاری آزمون کارشناسی ارشد گفت:‌ آزمون کارشناسی ارشد امروز و فردا برای بیش از ۹۵۰ هزار داوطلب برگزار می‌شود.
تشریح جزئیات آماری برگزاری آزمون ارشد
 
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۱ داوطلب ثبت‌نام کننده برای آزمون ارشد، تعداد ۷۷۲ هزار و ۶۷۸ داوطلب یعنی ۸۷.۹۷ درصد داوطلبان برای دریافت کارت اقدام کردند.  

وی افزود: البته تعداد ۷۱ هزار و ۷۷۴ داوطلب علاوه بر کد رشته امتحانی اول، ‌علاقمندی خود را برای کد رشته امتحانی دوم نیز اعلام کردند که این داوطلبان باید پرینت کارت شرکت در هر دو آزمون را دریافت کنند که با توجه به آمار این افراد، علاوه بر تعداد داوطلبان ثبت‌نام کننده، برای برگزاری آزمون ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت صادر شده و آزمون برای این تعداد برگزار می‌شود.  
توکلی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی، ‌آزمون برای داوطلبان ۱۳۲ کدرشته امتحانی امروز و فردا برگزار می‌شود که صبح امروز آزمون داوطلبان ۱۱ کدرشته امتحانی برای ۳۶۲ هزار و ۸۳۵ داوطلب آغاز شد که ۱۷۹ هزار و ۷۶۸ نفر زن و ۱۸۳ هزار و ۶۷ نفر مرد هستند.  

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد:‌بعدازظهر امروز آزمون کارشناسی ارشد در ۶۳ کدرشته برای ۱۳۷ هزار و ۴۰۹ داوطلب برگزار می‌شود که از این تعداد ۶۳ هزار و ۸۶۶ نفر زن و ۷۳ هزار و ۵۴۰ نفر مرد هستند.  
وی افزود: صبح فردا جمعه آزمون برای داوطلبان ۲۲ کدرشته امتحانی برگزار می‌شود که تعداد داوطلبان ۳۲۹ هزار و ۵۵۴ نفر است و از این تعداد ۱۴۲ هزار و۹۴۹ نفر زن و ۱۸۶ هزار و ۶۰۵ نفر مرد هستند.  

توکلی گفت: بعدازظهر جمعه نیز آزمون برای ۱۲۰ هزار و ۳۶۴ داوطلب در ۳۶ کدرشته برگزار می‌شود که از این تعداد ۷۵ هزار و ۹۸۲ نفر زن و ۴۴ هزار و ۳۸۲ نفر مرد هستند.  

به گفته وی، نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ نیمه دوم خردادماه اعلام می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *