جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هلاکت 78 داعشی در مرز استان دیالی عراق

پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 513803
منابع امنیتی عراق از آغاز عملیات آزادسازی و پاکسازی منطقه مطیبیجه در مرز استان دیالی و کشته شدن ۷۸ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در این عملیات خبر دادند.
هلاکت 78 داعشی در مرز استان دیالی عراق
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، فرماندهی عملیات دجله عراق اعلام کرد که عملیات نظامی گسترده از چهار محور اصلی برای آزادسازی و پاکسازی منطقه مطیبیجه و روستاهای اطراف آن در مرز استان های دیالی و صلاح الدین عراق از صبح دیروز چهارشنبه آغاز شد.

ستاد اطلاع رسانی جنگ در عراق درباره شمار تلفات و خسارتهای وارده به گروه تروریستی داعش در این عملیات اعلام کرد: در مجموع ۷۸ تروریست در این عملیات کشته شدند. نیروهای امنیتی ۱۹ بمب را نیز منفجر کردند.
این ستاد افزود: یک قایق تروریست ها مصادره و ۱۳ مقر دشمن و یک کارگاه بمبگذاری خودروها نیز منهدم شد.

در این بیانیه آمده است: در عملیات یاد شده ۲۵ بمب خنثی و شش خودرو حامل تیربار به همراه ۳۵ خودروی بمبگذاری شده منهدم شد. نیروهای امنیتی ۱۷ کمربند انفجاری را نیز کشف و ضبط کردند. این نیروها یک کارگاه بمبگذاری شده را منفجر و یک خودروی حامل توپ ضد هوایی ۲۳ میلی متری را منهدم کردند.

براساس این بیانیه، در عملیات نیروهای امنیتی عراق یک پل مهندسی به همراه هشت خودروی مختلف کشف و ضبط شد. یک پادگان عناصر داعش نیز کشف و پنج خودروی داخل آن منهدم شد. نیروهای امنیتی در این عملیات یک شبکه تونل تروریست ها را نیز کشف و منهدم کردند.

انهدام مقر داعش در شمال بعقوبه
واحد اطلاعات نظامی ارتش عراق نیز اعلام کرد که نیروهای نظامی عراق سه خودروی بمبگذاری شده را منفجر و یک مقر داعش در منطقه حاوی العظیم در شمال بخش بعقوبه را منهدم کردند.
این واحد در بیانیه خود آورده است: یک خودروی دیگر داعش نیز در این منطقه به آتش کشیده شد و یک خودرو نیز به غنیمت گرفته شد.

دستگیری یک عنصر داعش در جنوب بغداد
فرماندهی عملیات بغداد نیز از دستگیری یک عنصر گروه تروریستی داعش در جنوب غربی شهر بغداد خبر داد.
سعد معن سخنگوی عملیات بغداد در بیانیه ای اعلام کرد: واحد اطلاعات و تحقیقات پلیس فدرال عراق در عملیات خود در منطقه الرضوانی در جنوب غربی بغداد، یکی از عناصر تروریستی داعش را بعد از جمع آوری اطلاعات و تشکیل یک تیم کاری، دستگیر کرد.

الحشد الشعبی جاده ارتباطی دو بخش الحضر و راوه را قطع کرد
نیروهای الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که جاده اصلی ارتباطی بین دو بخش الحضر و راوه در جنوب موصل را قطع کرده است.

در بیانیه این نیروها آمده است: تیپ یازده الحشد الشعبی جاده اصلی دو بخش الحضر و راوه را به طور کامل قطع کرد و شمار آوارگان بخش الحضر که تاکنون خود را به یگان های الحشد الشعبی رسانده اند، بالغ بر ۳ هزار نفر می شود.
بخش رسانه‌ای نیروهای الحشد الشعبی روز چهارشنبه آزادی شهر باستانی الخضر در استان نینوا را اعلام کرده بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *