سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

دلیل عمده تعطیلی کارخانجات کشور چیست؟

پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 513783
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از دلایل عمده تعطیلی کارخانجات واردات بیش از حد کالاهایی است که کشور توان تولید آن‌ها را دارد.
دلیل عمده تعطیلی کارخانجات کشور چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمود شکری درباره تعطیلی کارخانجات قدیمی و معروف در کشور اظهار داشت: از دلایل عمده تعطیلی کارخانه‌ها، واردات بیش از حد کالاهایی است که کشور توان تولید آن‌ها را دارد.

وی درباره سایر موانعی که موجب تعطیلی کارخانه‌ها و تولیدی‌ها در کشور شده است گفت: عدم توجه متولیان صنعت به پرداخت تسهیلات و انجام واردات غیرضروری با وجود مواد اولیه کافی از جمله مواردی است که باعث تعطیلی کارخانه‌ها شده است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره طرح‌ نوسازی کارخانجات ابراز داشت: مسئولان و مدیران مربوطه باید طرح‌هایی را اجرا کنند تا بتوانند تسهیلات مناسب را در راستای نوسازی کارخانه‌ها و واردات ماشین آلات مورد نیاز و ضروری آن‌ها پرداخت کنند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی درباره بندر تالش اظهار داشت: طرح بندر تالش در دولت قبل مصوب شد ولی توسط مسئولان استانی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

شکری اذعان داشت: با وجود اینکه زمان زیادی از این مصوبه می‌گذرد ولی به جز مکاتباتی که توسط استاندار در دولت قبل انجام شد هیچ اقدامی در جهت عملیاتی شدن آن انجام نشده و طرح ایجاد بندر تالش به فراموشی سپرده شده است.

وی زمین، مطالعات و شرایط لازم جهت احداث بندر تالش را مهیا عنوان کرد و افزود: شرایط لازم برای انجام این کار فراهم است اما تا زمانی که مسئولان استانی پیگیر امور مربوط به استان نباشند اراده کشوری برای عملیاتی شدن آن ایجاد نمی‌شود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *