شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اردوغان: به عملیات علیه کُردها ادامه می‌دهیم

چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 513602
رئیس‌جمهوری ترکیه ضمن دفاع از حملات هوایی ارتش این کشور به مواضع کردها در عراق و سوریه، تأکید کرد که ما به این حملات ادامه خواهیم داد.
اردوغان: به عملیات علیه کُردها ادامه می‌دهیم
به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم،  به نقل از «اسکای‌نیوز»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به انتقادها از حملات روز سه‌شنبه ارتش این کشور به مناطقی در شمال عراق و سوریه، گفت: «ما موظف به اتخاذ تدابیری هستیم. باید گام‌هایی برداریم. »

اردوغان گفت: «ما این را به اطلاع آمریکا و روسیه رساندیم و با دولت عراق هم در میان می‌گذاریم. این عملیاتی است که بارزانی (رئیس دولت کردستان عراق) از آن مطلع شده بود. »

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: «ما اجازه نخواهیم داد که سنجار به پایگاهی برای حزب کارگران کردستان تبدیل شود، ما به عملیات نظامی علیه آنها ادامه خواهیم داد. »

ارتش ترکیه می‌گوید که حملات هوایی به‌منظور جلوگیری از «انتقال شبه‌نظامیان و تسلیحات» به درون ترکیه بوده است.
این در حالی است که گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) اعلام کرد که در این حملات هوایی، دست‌کم ۱۸ شبه نظامی یگان‌های مدافع خلق، گروه شبه‌نظامی کردهای سوریه، کشته شده‌اند.

برخی از گزارش ها همچنین حاکی است که پنج پیشمرگ اقلیم خودمختار کردستان عراق هم «به اشتباه» هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.

نیروهای کرد سوریه گفته‌اند که هواپیماهای جنگی ترکیه، مراکز رسانه‌ای، رادیویی و ارتباطاتی را در کنار چند مقر نظامی در شمال شرق سوریه هدف قرار داده‌اند.

دولت عراق ضمن محکوم کردن حمله هوایی ترکیه به شمال این کشور، اعلام کرده است که ترکیه «حاکمیت ملی» عراق را نقض کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *