جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

روحانی دوباره با «برنامه 100 روزه» آمد!

چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 513556
تعهد محمدباقر قالیباف به مردم برای ایجاد 5 میلیون شغل خشم چهره های ستادی دولت روحانی را برانگیخته است.
روحانی دوباره با «برنامه 100 روزه» آمد!
به گزارش جهان نيوز ،  وبلاگ مشرق خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.
***
روحانی دوباره با «برنامه ۱۰۰ روزه» آمد!
رئیس جمهور روحانی به تازگی در اظهاراتی هنگام ورود به سازمان صدا و سیما گفته است: اقتصاد ما فقط در یک بخش و آن هم مسکن رکود دارد مابقی بخش ها از رکود خارج شده در عین حال درباره رونق اقتصادی هم در این برنامه آمده است ضمن اینکه من یک برنامه صد روزه هم خواهم داشت که اعلام می کنم.

به گزارش جماران، او افزوده است: اقداماتی در طول این سه سال و نیم انجام گرفته است که آن اقدامات باید ادامه پیدا کند یک اقدامات جدیدی هم هست که در برنامه صد روزه و همچنین در برنامه چهار سال انجام خواهد شد.[۱]

*هنوز چند روز بیشتر از انکار نخستین وعده ۱۰۰ روزه از سوی رئیس جمهور روحانی نمی گذرد...
او به تازگی در مصاحبه مطبوعاتی خود در پاسخ به مطالبه خبرنگار همشهری پیرامون وعده مشهور ۱۰۰ روزه خود که در سال ۹۲ آنرا بیان داشته بود، گفت:

سؤال خوبی کردید. بنده از شما ممنونم چون دروغ بزرگی در برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها پخش می‌شود و شما این را اشاره کردید و خیلی مهم است، بنده چه زمانی گفتم صد روزه حل می‌کنم؟ آن جمله‌ای که بنده گفتم این است که بنده اگر موفق شوم در انتخابات، پایان صد روز اول کارهایی که در این صد روز انجام دادم اعلام می‌کنم و عین صحبت‌های بنده را بیاورید و ببینید، بعد از این عده‌ای مخرب آمدند و گفتند ایشان گفته صد روزه مشکلات را حل می‌کنم، آن کسی که یک شبه حل می‌کرد ما نیستیم کس دیگری است![۲]

البته ستاد دولت حتی با اینکه فیلم اظهارات روحانی مبنی بر ایجاد چند میلیون شغل و وعده حل مشکلات در ۱۰۰ روز نیز پخش شد اما هرگز درباره این اظهارات توضیح بیشتری نداد و اکنون نیز گویا آقای روحانی قصد دارد با اجرای نسخه های جنگ روانی، یک ۱۰۰ روز دوباره را در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود مطرح کند.

در کنایه به طرح دومین شعار ۱۰۰ روزه از سوی رئیس جمهور روحانی قابل بیان است که حکماً ۴ سال دیگر نیز شاهد مطالبه خبرنگار همشهری و البته انکار آقای روحانی خواهیم بود. چه اینکه از قدیم گفته اند: سالی که نکوست از بهارش پیداست.

به نظر می رسد بهترین قاضی در تراژدی «وعده های ۱۰۰ روزه» مردم ایران هستند که باید برای رویت نظر آنها تا ۲۹ اردیبهشت ماه صبر کرد...
***

این حرف‌ پوپولیسم فریبکارانه است!
خشم نجفی از تعهد  قالیباف برای ایجاد اشتغال
»محمدعلی نجفی «از فعالان اصلاح طلب و رئیس ستاد تبلیغاتی فرهنگیان روحانی به تازگی در یک سخنرانی با اشاره به صحبت های محمدباقر قالیباف اظهار کرده است: آقای قالیباف ادعا می‌کند که من درآمد کشور را ۲.۵ برابر می‌کنم، این ادعا شبیه ادعاهای دولت قبل و رییس جمهور قبلی است و فقط رنگ و لعابش تغییر کرده است. برای کسب این درآمد باید رشد سالیانه اقتصادی ۲۵ درصد باشد در حالیکه متوسط رشد سالیانه ما در ۴ دهه گذشته فقط ۳ درصد بوده است.

او می افزاید: قالیباف گفته است که رشد اقتصادی را به بالای ۲۵ درصد می‌رسانم. کسانی که به ایشان مشورت می‌دهند یا آشنایی اولیه با اقتصاد ندارد یا دروغ می‌گویند!

به گزارش ایلنا، نجفی همچنین با بیان اینکه کارنامه ۴ ساله اخیر قالیباف اصلا قابل دفاع نیست، می گوید: پوپولیسم فریبکارانه را باید افشا کنیم تا مردم دچار انحراف نشوند. آقای قالیباف گفته است که ۵ میلیون شغل ایجاد می‌کنم ایشان راهکار باید بدهد که چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد؟[۳]

*متأسفانه سطح عصبانیت وابستگان ستاد انتخاباتی دولت از کارآمدی نامزدهای اصولگرا به حدیست که حتی واقعیت های پیرامون و حتی گفته های رئیس جمهور روحانی در سال ۹۲ را نیز از یاد برده‌اند!
چه اینکه آقای روحانی هم در سال ۹۲ وعده ایجاد ۴ میلیون شغل را از طریق صنعت گردشگری به مردم داد اما اکنون که در اجرا نتوانسته به این مهم دست یابد؛ خود و اطرافیانش شروع به انکار توانایی های دیگران کرده اند.

درباره ادعای نجفی مبنی بر اینکه قالیباف گفته است رشد اقتصادی کشور را به بالای ۲۵ درصد می رسانم نیز سند این گفته ها توسط ما یافت نشد!

ضمن اینکه چند میلیون شغل به روش مدیریت جهادی می تواند در نرخ رشد زیر ۲۵ درصد هم ایجاد شود و در مقابل این مدیریت دلبسته به خارج از مرزها است که صرفا با فرمول هایی تأثیر گرفته از تحریم و بانک جهانی و خوان کرم آمریکا معتقد است که جز با رشد اقتصادی بالای ۲۵ درصد نمی شود چند میلیون شغل ایجاد کرد!

کنایه نجفی به قالیباف درباره پوپولیسم فریبکارانه و ناتوانی و نابلدی او و مشاورانش در حالیست که شهردار تهران طی ۱۱ سال اخیر توانسته است در هنگامه تحریم خارجی و ایضاً تحریم های دولت علیه شهرداری، اما درآمدهای شهرداری پایتخت را به چند برابر افزایش دهد و حجم عظیمی از اشتغال را نیز ایجاد کند.

گفتنیست، پیش از نجفی، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور روحانی نیز نسبت به وعده اشتغال قالیباف واکنش نشان داده و گفته بود که هدف این سخنان فریب دادن مردم است!

رسانه ها در پاسخ به این گفته جهانگیری، فیلم سخنان رئیس جمهور روحانی در سال ۹۲ مبنی درباره وعده ایجاد ۴ میلیون شغل را منتشر کردند.[۴]
***
۱_http://www.fardanews.com/fa/news/۶۶۰۱۲۸
۲_http://alborzban.ir/۱۰۳۱۴۸
۳_http://etedaal.ir/fa/news/۱۶۹۲۸۹
۴_http://www.mashreghnews.ir/news/۷۱۵۰۱۱
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *