پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۳
دکتر زاکانی در دانشگاه امیرکبیر:

در این دولت چه کسی امنیتی نیست؟/امید به کشورهای خارجی و عربی دارند و مدعی تدبیر هم هستند/جامعه آماده یک تحول بزرگ است

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب: 513421
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین مانعی که باید دولت از جلوی پای خود بردارد واگذار کردن فعالیت های اقتصادی به مردم است چرا که اقتصاد کشور ما دولتی است.
در این دولت چه کسی امنیتی نیست؟/امید به کشورهای خارجی و عربی دارند و مدعی تدبیر هم هستند/جامعه آماده یک تحول بزرگ است
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در نشستی که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار داشت: از مدت ها پیش دولت‌های قرار بود خود را کوچک کنند، قرار بود شرکت های دولتی به مردم واگذار شود ولی مشکلی که وجود داشت این بود که شرایط به سمتی رفت که دولت ها شرکت ها و برخی کارخانه ها را واگذار می کردند ولی کسی که این شرکت ها و کارخانه ها را می گرفت و یا هنوز هم بعضا اینطور است با آن پول به کار دیگری می پردازد.
وی گفت: بنابراین یک عده کارگر هم این میان بیکار و روی دست دولت می مانند. لذا باید دولت به نحوی این شرکت ها را واگذار کند که به سود مردم باشد و چرخ دولت‌ها از این واگذاری بچرخد و اشتغال زایی ایجاد شود.
زاکانی  ادامه داد: بزرگترین مانعی که باید دولت از جلوی پای خود بردارد واگذار کردن فعالیت های اقتصادی به مردم است؛ چرا که اقتصاد کشور ما دولتی است تا زمانی که اینطور نشود دولت خود را کوچک نکرده است.
وی تصریح کرد: ما کشور را درست اداره نمی کنیم و دولت باید از رقابت اقتصادی با مردم دست بردارد و نگاهش اشتغال زایی و درآمد زایی و چالاک سازی باشد و از خلق ثروت توسط مردم بهره ببریم و شفاف سازی داشته باشیم.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی بخواهد نظام مالیاتی را اصلاح کند نباید به تولید کننده فشار بیاورد که این امر غیر شرعی است و باید شفاف سازی اقتصادی را ایجاد کرد تا کسی که از پرداخت مالیات فرار می کند این کار را نتواند انجام دهد و تولید کننده اینجا تحت فشار قرار گیرد.
وی ادامه داد: سپرده گذاران بانکی که سرمایه خود را در بانک می گذارند چه می کنند، نه مالیاتی می دهند و نه ریسکی می کنند بلکه سود هم می گیرند؛ یعنی عکس سیستم بانکداری در جهان که اینجا تازه سیستم بانکی ربوی هم هست و برای نگهداری از پول مردم مالیاتی هم گرفته نمی شود و اینطور تشویق به امر  تولید هم صورت نمی گیرد.
زاکانی افزود: کشور الان دچار رکود است، باید با مفاسد اقتصادی که امروز پرونده های بسیاری هم از افراد مختلف مشخص که بعضا با آقایان در دولت هم ارتباطاتی دارند رسیدگی شود. چرا  رسیدگی نمی شود؟ بنابراین در مبارزه به مفاسد اقتصادی باید جدیت داشت و شفاف سازی کرد برای مردم که چه شده بود و چه کردیم.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: سودجویی یک عده، فساد یک عده نمی گذارد که برخی سرمایه گذاری ها و واگذاری ها در جای مناسب و صحیح خود انجام بگیرد، بنابراین عده ای سودهای ناصواب بسیار می برند که این مساله از موانع تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است.
وی تصریح کرد: در انتخابات پیش روی اگر کشور از دست این نگاه غلط نجات پیدا کند سر سلامت به در خواهد برد و زمینه مناسب اشتغال تولید و رونق اقتصادی وجود دارد. امروز بن بستی نداریم بن بست کشور این دولت فعلی است.
زاکانی با بیان اینکه می گویند دنبال آزادی هستیم، ولی همه اینها امنیتی هستند گفت: در این دولت چه کسی امنیتی نیست؟ وزیر اطلاعات ما امنیتی نیست. یعنی جایی که باید امنیتی باشد اینطور نیست. اینها امید به کشورهای خارجی و عربی دارند و مدعی تدبیر و امید هم هستند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: امروز جامعه ما کاملا آماده یک تحول بزرگ است که انشاالله در انتخابات اتفاق می افتاد.
وی ادامه داد: اگر کسی می خواهد با آمریکا بجنگد باید کار اقتصادی کند، تولید و اشتغال ایجاد کند ولی یک عده نمی گذارند. کشور باید شفاف شود و آن وقت مشخص می شود که در کشور چه خبر است.
زاکانی اظهار داشت: در دولت فعلی دلال گران حاکم هستند و نه تولید کننده ها، این را صریح می گویم.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: فساد سیستمی شده ولی کشور فاسد نیست. زمان شاه ملعون کل کشور سیستمی فاسد بود و اینها متفاوت است. امروز در دستگاه های مختلف قضایی، اجرایی و تقنینی فساد وجود دارد.
وی افزود: دولت قبل سیاست هایش دچار تنش و تکانه بود، عزل وزیر خارجه در حین ماموریت و امثال اینها کار اشتباهی بود و ما هم قبول نداریم. اما دولت فعلی که ادعای سیاست ورزی دارد این چه برجامی است که در دامن ما گذاشتند.
زاکانی گفت: سیاست خارجی دولت فعلی در مقام حرف، حرف ندارد عالی است و کار بلد هستند. ولی اینها برای ما نان و آب نمی شود باید برویم در اوج ارتباط عاقلانه با جهان حرفش را هم بزند و حقش را هم بگیرد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حرکت جبهه مردمی یک گام رو به جلو است، این حق را قائل شدند عده ای از شهرستان ها هم بیابند و حرفشان را بزنند. ولی ممکن است در جاهایی هم اشتباهاتی داشته باشد که امیدوارم در آینده موارد اشتباه خود را اصلاح کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جریان انحرافی واقعا کثیفه
Iran, Islamic Republic of
اشکم در امد ،اصلا باورم نمی شد ،دکتر زاکانی رد صلاحیت شود.
افشین
Iran, Islamic Republic of
فرمانده عزیز و بزرگ گوارم دل نگران نباش به کمک شما و مردم شریف و بزرگ گوارمان اقای رئیسی را به پاستور خواهیم فرستاد و همه دلنگرانیهای شما حل خواهد شد از حقوق های نجومی تا اقتصاد درب و داغون تا برجام لغزنده همه حل خواهد شد