جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مرز خسروی مسدود شد

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب: 513415
مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری گفت: مرز خسروی از جمعه گذشته در پی اعتصاب رانندگان بونکرهای عراقی در اعتراض به ممنوعیت واردات سیمان فله از ایران بسته شده است.
به گزارش جهان نيوز، مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری گفت: مرز خسروی از جمعه گذشته در پی اعتصاب رانندگان بونکرهای عراقی در اعتراض به ممنوعیت واردات سیمان فله از ایران بسته شده است.

محمدجواد عطرچیان درباره توقف تردد کامیون ها از مرز خسروی گفت: از روز جمعه هفته گذشته، یکم اردیبهشت ماه، تعدادی از رانندگان بونکرهای حمل سیمان که سیمان فله از ایران به اقلیم کردستان حمل می کردند در پی قانون ممنوعیت واردات سیمان از  ایران به اقلیم کردستان عراق، در منطقه مرز خسروی دست به اعتصاب زده اند.

مدیرکل حمل و نقل بین المللی و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد:  بعد از اعتصاب رانندگان عراقی و بستن مرز، تعداد ۶۰۰ دستگاه کامیون ایرانی در خاک ایران از سمت مرز خسروی و حدود ۱۰۰ راننده ایرانی نیز از سمت مقابل و در خاک عراق امکان ورود و خروج به ایران را ندارند.

این مقام سازمان راهداری افزود: کامیون های ایرانی ما معطل در مرز خسروی شامل کلیه بارها از جمله کاشی، موزاییک، مصالح ساختمانی و مواد سوختی و غذایی که در محوطه مرز خسروی بارشان را خالی کردند، می شود.

به گفته عطرچیان نمایندگانی از رانندگان عراقی معترض به همراه مسئولان استان کرمانشاه در حال مذاکره با طالبانی، رئیس اقلیم کردستان و مسئولان مربوطه در این منطقه هستند.

بنابر اظهارات مدیرکل سازمان راهداری، این اعتصاب رانندگان عراقی هنوز پایان نیافته و با توجه به تعطیلی فردا قرار است گروه دوم مسئولان ایرانی روز چهارشنبه با مسئولان مرزی عراق برای برطرف کردن این مشکل وارد مذاکره شوند. در این گروه نمایندگانی از وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی، مسئولان محلی استانداری کرمانشاه را همراهی خواهند کرد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *