پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۵
آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای:

سند ۲۰۳۰ حاوی اصول غیراخلاقی است/ بی اطلاعی مراکز رسمی از این سند

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 513407
آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا از امضای سند آموزشی ۲۰۳۰ توسط نمایندگان ایران در یونسکو بدون اطلاع و مشورت مراکز رسمی و قانونی کشور انتقاد کرد.
سند ۲۰۳۰ حاوی اصول غیراخلاقی است/ بی اطلاعی مراکز رسمی از این سند
گروه فرهنگی جهان نيوز: آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا طی سرمقاله ای در آخرین شماره فصلنامه خردنامه صدرا، امضای سند آموزشی ۲۰۳۰ توسط نمایندگان ایران در یونسکو که بدون اطلاع و مشورت با مراکز رسمی و قانونی کشور انجام شده است را مورد انتقاد قرار داد.
 
متن یادداشت رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا در ادامه آمده است؛

این بیگانه‌انگاری و دور از ماجرا نگه داشتن مراکز قانونی و مسئولین امور فرهنگی از سوی برخی کارگزاران دولتی، پدیده باورنکردنی و عجیبی است که متأسفانه در پیش و پس قراردادهایی همانند آن، اندک اندک در این کشور به عادت تبدیل می‌شود و صورت نهادینگی به خود می‌گیرد و نوعی یاغی‌گری در روابط خارجی، در جای اطاعت از قانون و پیروی از سیاست‌ها و سیاست‌گذاران مسئول می‌نشیند و سر به ناکجا آباد خواهد زد.

یکی از وقایع گزارش شده سیاسی ـ و به ظاهر فرهنگی‌ ـ کشور ما و تردستی‌های مسئولین امضای سندی به نام سند ۲۰۳۰ می‌باشد؛ به منظور تعریف وضع آموزشی آینده کشور، این سند در کمسیونی در یونسکو به امضای نمایندگان ایران رسیده و به موجب آن، همرنگ شدن ایران با جهان در زمینه آموزش و پرورش جوانان، زمینه اصلی بوده است. حسب شنیده‌ها، هیچ یک از مراکز بالادستی و رسمی و قانونی مرتبط با امور فرهنگی، مجلس شورای اسلامی یا مرجع قانون‌گذاری دیگری از این قرارداد حساس و پر زیان، یا اطلاعی نداشته یا رسماً مورد مشورت قرار نگرفته و دعوت به مشارکت در تصمیم‌گیری نشده‌اند.

عجیب بودن این قرارداد سست‌بنیاد از نظر حقوقی و اسلامی، هنگامی بیشتر می‌شود که به محتوای آن توجه شود؛ محتوایی که مضمون پروتکل‌های صهیونیسم و فتاوی و اهداف تلمود یهود است که اصرار به فساد کشیدن جامعه بشری و ویران‌سازی بنیان خانواده و نشر فساد و فسق و اصول غیراخلاقی و مانند اینها دارد و دولت‌های تابعه خود را در غرب، در ظاهر و قالب مسلک لیبرالی به ویران‌سازی اصول اخلاق و تمدن و تهذیب وادار می‌کند و سازمانی بین‌المللی و به ظاهر خوشنام نیز گهگاه عامل و ابزار دست آن‌ها می‌شود.

ما از دولت‌ها و ملت‌هایی در جهان که از آئین و فرهنگ اصیل دینی پیروی نمی‌کنند ـ یا اصولاً چنین آئین و فرهنگی ندارندـ انتظاری نداریم اما از دولتی که نماینده ملت مسلمان می‌باشد و از اصل ولایت وابسته به امامان به حق شیعه پیروی می‌کند و مشروعیت خود را از آن گرفته و رهبرانی چون امام خمینی(ره) داشته‌اند و دارند، در حیرتیم که چگونه این تناقض عجیب بین قانون کشور و کردار سیاسی خود را در نمی‌یابند!

بدیهی است که سیاست و نظام حکیمانه، الهی و اسلامی ایرانی و اصول و قواعد آن هرگز اجازه چنین پیوندی را با دشمن صهیونیستی‌ نمی‌دهد و امروزه که ملت‌های آزاده و نواندیش به حکمت و آئین فطری نظام جمهوری اسلامی ما روی آورده‌اند و فوج فوج به حمایت ما و مخالفت با نظام‌های دولتی و اجتماعی خود برخاسته‌اند، بسیار دور از خردمندی است که به سیاست اقلیتی مستکبر و مرتجع صهیونیستی تسلیم شود. ملت رشید ایران، هرگز تسلیم این فضیحت و ننگ نخواهد شد چرا که «هیهات منا الذّله» شعار همیشه این نظام بوده و هست.

ملت و جامعه ایرانی که در طول قرن‌های گذشته ـ ‌به ویژه پس از اسلام و به طور اخص پس از انقلاب اسلامی ایران‌ـ همواره علمدار فرهنگ و اخلاق و تمدن و تربیت نسل‌های بشر بوده و امروز نیز می‌توان ادعا کرد که تنها پایگاه این اصول و خصایص انسانی و مسئول گسترش و تبلیغ آن در جهان می‌باشد، چرا باید از فرهنگ صهیونیستی و تلمودی و سیاست‌های شیطانی برخی از دول غربی و سازمان‌های وابسته به آنها پیروی کند و کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که حکمت راستین سعادت‌ساز اسلامی و قرآنی را به کناری‌ بگذارند و بی‌خردی و بدبختی و سقوط و انحطاط اخلاقی غربی را ترویج کنند و کدام انسان عاقل و رشید (غیرسفیه) به جای ترجیح راجح ـ که اصل فطری بشر است‌ـ «مرجوح» و ضدفطرت را ترجیح و اولویت می‌دهد و اصولی قرآنی همچون «نفی سبیل» و ردّ سلطه دشمن کافر کیش را پشت گوش می‌اندازد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت راستگویان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United Kingdom
اصولا وزارت خارجه ما دارای یک حلقه بسته مدیریتی است و دائما با غرب و محیط آن در ارتباطند تا با ایران. به خاطر سد زبان و این که یادگیری آن در سنین بزرگسالی و بالاخص میانسالی بسیار سخت و شاید غیر ممکن است از مدیران با تجربه دیگر بخشها کمتر ورود به این وزارت خانه می کنند و اگر هم می کنند به خاطر ضعف زبان اسیر تشخیص های @کارشناسان وزارت خارجه@ می شوند....
محمد
Iran, Islamic Republic of
«هیهات منا الذّله» باید جلوی ولنگاری و نفوذ فرهنگی را گرفت
Canada
دولت غرب پسند و پیرو غرب روحانی. در این چهار سال شاهد گسترش و ترویج روزافزون زبان انگلیسی بوده ایم. طوری که همه جا اول با خط درشت انگلیسی مینویسند و بعد زیرش فارسی مینویسند. در واقع اینگونه است که زبان اصلی کشور جمهوری اسلامی ایران انگلیسی است. برای نمونه، نمایشگاه بین المللی کتاب، پلیس جرائم مجازی فتا و شبکه های تلویزیونی، مخصوصا شبکه سه که به شبکه جوان هم معروف است، در ترویج زبان انگلیسی بسیار کوشا است. و حتی بعضی روحانیون هم برای جذب جوانها از اصطلاحات انگلیسی استفاده می کنند! نام اکثر محصولات هم برای جلب مشتری و مثلا کیفیت به انگلیسی است. خلاصه اگر اینطور پیش برود، ایران هم مثل کشورهای ترکیه و مالزی و غیره از فرهنگ اسلامی فاصله خواهد گرفت و به فرهنگ پوچ غرب روی خواهد آورد.
علی
Iran, Islamic Republic of
همانطور که صهیونیسم بین المللی خاک فلسطین را اشغال کرد‌‌ این بار به علت ناتوانی درتصرف خاک ایران اسلامی ابتدا بدنبال اشغال سرزمین فرهنگی ایران ازطریق سازمان های بین المللی تحت سیطره صهیونیسم جهانی با همدستی جریان غربگرا داخلی و رگه های داخل حاکمیت میباشد