پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حرکت استقلال در جهت عکس پرسپولیس

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 513346
استقلال و پرسپولیس برای بهره بردن از حضور هوادارانشان در ورزشگاه دو راه متفاوت را تجربه کردند که یکی از این راه درآمد خوبی کسب کرد و یکی نتوانست بهره‌ای ببرد.
حرکت استقلال در جهت عکس پرسپولیس
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر؛ پرسپولیس برای دیدار با الریان قطر نه تنها بلیط ها را ارزان یا رایگان نکرد بلکه بلیط ها را گرانتر هم فروخت تا بخشی از هزینه های ناتمام پرسپولیس را پوشش بدهد. البته ورزشگاه آزادی با این استراتژی پر نشد اما این باشگاه درآمد خوبی کسب کرد.
 
در آن سو اما استقلال درست مسیر را برعکس حرکت کرده است و دیدار این تیم با الاهلی امارات را در طبقه دوم تقریبا رایگان کرد و باقی آن را طبق اعلام مدیرانش از حامی مالی گرفت. شاید با این استراتژی ورزشگاه پر شود، اما استقلال سودی از این ماوقع نمی برد به ویژه آنکه در نظر داشته باشید حامی مالی پولی بیش از توافق خود به استقلال نمی دهد و اگر هم بلیط ها را بخرد و ارزان کند از بودجه ای که قرار است به استقلال بدهد آن را کم خواهد کرد.

مهمترین تفاوت استقلال با پرسپولیس
تفاوت پرسپولیس امسال با استقلال امسال شاید در همین استراتژی نهفته باشد. شاید همین موضوع دلیل موفقیت بیشتر پرسپولیس حداقل در لیگ برتر باشد که چند هفته به پایان قهرمانی خود را جشن گرفت. البته که در این موفقیت مسائل فنی هم نهفته است و غیر قابل انکار اما به هر حال طبق اعلام مدیران باشگاه پرسپولیس امسال تا این لحظه بازیکنان بیش از هفتاد درصد مطالبات خود را گرفته اند اما در استقلال این عدد تقریبا روی پنجاه درصد ایستاده است.

آن طرف پرسپولیس منهای سروش رفیعی و کمال کامیابی نیا با بازیکنان دیگر خود قراردادها را تمدید کرده اما در استقلال   ه مرد اصلی این تیم قراردادی با باشگاه ندارند و تمدید قرارداد را منوط کرده اند به گرفتن قرارداد امسالشان و به این ترتیب آینده نیز تحت تاثیر موضوع های مالی قرار گرفته و البته به افت چهار هفته اخیر این تیم هم باید اشاره کرد که یکی از دلایلش می تواند عدم دریافت حقوق به مقدار کافی باشد.

اعتصاب و محرومیت
به این افت اضافه کنید، عدم پرداخت قرارداد عادل شیحی و محرومیت باشگاه توسط فیفا و البته اعتصاب‌های بعضا پنج روزه که مطمئنا به باشگاه استقلال ضربه زده است. در چنین فضایی باید تاکید کرد که استقلال از بی پولی آسیب دیده است اما باشگاه پرسپولیس از راه تبلیغ وسیع تر برای سامانه خود و حتی اعلام شماره حساب مستقیم به هواداران و البته از مسیر بلیط فروشی درآمد بیشتری نسبت به استقلال به چنگ آورده که این موضوع در آرامش و ثبات و بی حاشیه بودن این باشگاه نقش موثری داشته است.

اینکه ورزشگاه پر شود اگر چه بر جذابیت بازی و شاید حتی بهتر نتیجه گرفتن در آن تک بازی موثر باشد اما در مجموع باشگاهی که بهتر بتواند حقوق بازیکن و کادر فنی را پرداخت کند قاعدتا ثبات نتیجه گیری بهتری در یک بازه زمانی بلند خواهد داشت.

در واقع استقلال به این موضوع پشت کرد که همه باشگاه ها در دنیا روی کاکل هواداران خود می چرخند و این هواداران هستند که با خرید بلیط، لباس، کلاه و استفاده از خدمات آژانس های مسافرتی و رستوران ها و فروشگاه های زنجیره ای باشگاه مورد علاقه خود به تیمشان کمک می کنند.

پرسپولیس اما امسال به این موضوع توجه ویژه ای کرد و با حمایت هوادارانش روبرو شد و درآمد بیشتری از استقلال به دست آورد و در پی آن مربی گران تری به خدمت گرفت و بازیکنان بیشتر و گرانتری را در نقل و انتقالات خرید تا در نهایت جام را بالای سر ببرد اما استقلال نیم فصل طول کشید تا بتواند به ترکیب برتر خود برسد و معلوم هم نیست که با وضعیت مالی کنونی بتواند امثال کاوه رضایی و نورافکن و ... را برای سال آینده جذب کند و لیست سرمربی خود را به چنگ آورد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *