چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تغییر در آیین‌نامه انتخابات فدراسیون‌ها

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 513243
برخی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون‌ها از ارائه تائیده از ۵ عضو مجمع برای حضور در انتخابات، مستثنی شدند.
تغییر در آیین‌نامه انتخابات فدراسیون‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، آیین‌نامه شرایط احراز و چگونگی انتخاب رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در 18 ماده و 17 تبصره توسط معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تهیه و تدوین شد و پس از تصویب آن در شورای معاونین وزارتخانه در اسفند سال 1395، به تأیید وزیر ورزش و جوانان رسید و از تاریخ 14 فروردین 1396  اجرای آن آغاز و تمام  آئین‌نامه‌های مغایر با آن از اعتبار ساقط شد.

در حالی که کمتر از 20 روز از اجرای این آیین‌نامه می‌گذرد، یک روز پس از ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون تیراندازی اصلاحیه‌ای برای این فدراسیون صادر و به  فدراسیون‌های ورزشی ارسال شد.

در ماده 7 بند 11 این آیین‌نامه در خصوص مدارک لازم جهت ثبت نام داوطلبین، ارائه تائیده کتبی حداقل از 5 نفر از اعضای مجمع (از میان هیئت‌های استانی و نمایندگان نهادهای عضو) ذکر شده بود که طی اصلاحیه اخیر وزارت ورزش اعضای هیئت رئیسه شامل رئیس، نایب رئیس و دبیر کل فدراسیون ها از ارائه این تائیده مستثنی شده‌اند.

دلیل این کار هم این بوده که هیئت‌های استانی به دلیل ارتباطاتی که با اعضای هیئت رئیسه دارند تمامی امضاها را به این افراد خواهند داد و عملا کاندیداهای دیگری نمی‌توانند 5 امضای خود را برای ورود به انتخابات بگیرند. برای آن که رقابتی سالم در بین همه کاندیداها وجود داشته باشد، وزرات ورزش تصمیم گرفت تا اعضای هیئت رئیسه از گرفتن امضا برای ورود به انتخابات معاف باشند. به نظر می‌رسد این آیین‌نامه در آینده نیز تغییراتی داشته باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *