پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

چرا تحویل بوئینگ ترکیش‌ به ایران‌ایر منتفی شد؟

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 513218
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تکذیب بحث ناتوانی مالی ایران ایر در موضوع ورود اولین بوئینگ ۷۷۷ نو به کشور گفت:بوئینگ، پیشنهاد تحویل بوئینگ ۷۷۷ ترکیش ایر را به ما داد، اما پس از بررسی های فنی و اقتصادی دیگر این هواپیما موجود نبود.
چرا تحویل بوئینگ ترکیش‌ به ایران‌ایر منتفی شد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، فرهاد پرورش  درباره مباحث مطرح شده در خصوص بوئینگ 777 اظهار کرد:‌ بر اساس قراردادی که با کمپانی بوئینگ داریم اولین فروند فروردین سال 97 به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحویل خواهد شد.
وی ادامه داد: با این حال هواپیماسازی بوئینگ به ایران ایر پیشنهاد داد  یک فروند هواپیمای بوئینگ از سری 777 که جزو سفارشات هماست موجود است و می تواند زودتر از موعد مقرر آنرا تحویل دهد.

وی تصریح کرد: در این راستا نیز کارشناسان ایران ایر بررسی های فنی و اقتصادی را با هدف این که آیا هواپیما مطابق نیازهاست، انجام دادند.

مدیرعامل ایران ایر با یادآوری این که این بررسی ها انجام شد، بیان کرد: این در حالی است که دیگر هواپیمای مذکور موجود نیست.

پرورش با رد ادعاهای مطرح شده در خصوص ناتوانی مالی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن در عدم ورود اولین بوئینگ نو به ناوگان هوایی کشور، تاکید کرد: هم بانک مرکزی و بانک های واسط به خوبی برای خرید هواپیما با ایران ایر همکاری کرده اند و بنده بارها از آنها بابت این مسئله قدردانی کرده ام.

وی گفت: در بازار حمل ونقل هوایی این قبیل مسائل وجود دارد و در حال حاضر هواپیمای بوئینگ 777 موجود نیست که بخواهیم انرا تحویل بگیریم و بحث ناتوانی مالی را در این ماجرا تکذیب می کنم.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: خوشبختانه ایران ایر مشکلی در خصوص منابع مالی خرید هواپیما ندارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *