جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۱۳

روحانی: ساخت اتوبان و پل به درد مردم نمی‌خورد!

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 513211
طرح احتمال عدم انصراف جهانگیری و رقابت او با روحانی، شخصیت «حقیقی» جهانگیری را از ماموریت «پوششی» او متمایز می کند.
روحانی: ساخت اتوبان و پل به درد مردم نمی‌خورد!
به گزارش جهان نيوز، -«وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***
قالیباف بی‌کفایت است و رئیسی آرد توزیع می‌کند، فقط ما خوبیم...
عبدا... ناصری از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره شهردار تهران به خبرگزاری ایلنا گفته است:

«حضور قالیباف در عرصه انتخابات نشان از روحیه جاه‌طلبی او دارد. هرگز این فرصت را از دست نمی‌دهد اما دو نشانه وجود دارد که می‌توان گفت قالیباف رای لازم را نخواهد آورد. نخست اینکه ارکان اصلی حاکمیت نمی‌خواهند که یک شخصیت نظامی کشور را اداره کند و دوم اینکه عملکرد او در شهرداری مخصوصاً در جریان پلاسکو تبدیل به یک نماد شده است. پلاسکو برای ایران نماد جان‌سوزی و غم انگیزی است و برای قالیباف نشان از یک مدیر ناکارآمد و فارغ از کفایت‌های لازم دارد»!

او همچنین در اشاره به حجت‌الاسلام رئیسی نیز اظهار است: من به شخصه از توزیع آرد و گندم در استان‌های جنوبی تشکر می کنم زیرا دولت در شرایطی قرار دارد که تمام کیسه‌هایش خالی شده.[۱]

*در میان چهره‌های جریان سیاسی خاص متأُسفانه رفتارهای مأخوذ به حیا و صحبت‌کردن همراه با عقلانیت و احترام کمتر دیده می‌شود.
ادعایی که سخنان عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که در بالا به آن اشاره کردیم، برایش یک شاهد مثال محسوب می‌شود.

مجلس ششم عقلانیت ندارد، اصولگرایی عقلانیت ندارد، اصولگرایان به جان یکدیگر می‌افتند، اصولگرایان صادق نیستند و... تنها بخشی از صحبت‌هایی است که معاریف اصلاح‌طلب در آستانه انتخابات مجلس دهم و ایضا در موقعیت کنونی به زبان آورده‌اند و گویی پایانی هم بر آنها نیست.

صحبت‌های این چهره اصلاح‌طلب درباره دو کاندیدای مبرّز اصولگرایان نیز در حالی است که به نظر می‌رسد ناصری تلاش کرده است دو شهرت این روزهای دولت یازدهم یعنی «ناکارآمدی» و «توزیع تن ماهی و کنسرو مرغ» را به دیگران نسبت داده و به عبارتی آقای روحانی را غسل تعمید بدهد!

فی‌الجمله آنکه مردم و افکار عمومی بهترین قاضی هستند برای اینکه تشخیص بدهند ناکارآمد کیست؟ مخالفان مناظرات زنده در کدام اردوگاه سیاسی خیمه زده‌اند؟! و توزیع سود سهام عدالت، سه برابر شدن یارانه‌ها و توزیع تن ماهی و مرغ توسط چه کسانی در آستانه انتخابات در حال انجام است؟

***
روحانی: ساخت اتوبان و پل به درد مردم نمی‌خورد!
رئیس‌جمهور روحانی به تازگی طی اظهاراتی در پنجمین اجلاس بین‌المللی مجمع شهرهای اسلامی (WAIC) در قزوین گفته است:

«تراکم فروشی و ساخت اتوبان و پل های بزرگ با پول های مردم، زندگی مردم را راحت تر و رفاه جامعه شهری را بیشتر و کمکی به مدیریت شهری نخواهد کرد»!

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرده است: نحوه مدیریت شهری در اداره زندگی مردم به ویژه در شهرهای بزرگ بسیار تاثیرگذار و جزو مدیریت های سخت، پیچیده و از علوم روزآمد دنیا می باشد.[۲]

*اظهارات آقای روحانی که در کنایه به محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و مدیریت ۱۱ ساله او بر این کلانشهر بزرگ اظهار شده‌اند با اشکالات فلسفی مواجه است... به این معنی که اگر اتوبان و پل به درد رفاه راحت‌تر مردم نمی‌خورد پس دقیقاً چه باید کرد تا رفاه مردم در شهر بزرگی مثل تهران فراهم شود؟!

این قبیل اظهارات در واقع تلاشی آشکار در جهت تقلیل خدماتی است که طی ۱۱ سال اخیر و حتی قبل از آن به مردم تهران ارائه شده است تا به هر راه ممکن مانع از رأی‌آوری قالیباف در مقابل آقای روحانی شود.

از باب کنایه نیز باید اشاره کرد که حتی اگر آقای روحانی این جملات را هم نمی‌گفت اما قابل حدس بود دولتی که مدیرانش به شیشلیک‌خوری و غذای خوب خوردن افتخار می‌کنند، برخی از آنها حقوق نجومی گرفته‌اند، برجام و توافق با آمریکا را راه حل جمیع مشاکل ایران می‌دانند و حتی برای آب خوردن هم چشم به دست کرم آمریکا دوخته‌اند؛ اینچنین به خدمات مدیریت جهادی خرده بگیرند و لوازم حیات شهری را بیخود و بی‌جهت عنوان کنند!
***
«جهانگیری واقعی» و «جهانگیری پوششی» چه چیزهایی در مناظره می‌گویند؟!
جمعه‌ای که در پیش روست، نخستین برنامه تلویزیونی مناظره ۶ کاندیدای ریاست‌جمهوری از رسانه ملی پخش خواهد شد.

سؤالی که در این میان وجود دارد این است که اسحاق جهانگیری که گفته می‌شود بعنوان مدافع آقای روحانی و «کاندیدای پوششی» در انتخابات حضور یافته است در این مناظرات چه خواهد گفت؟!

*از برآیند گفته‌های اصلاح‌طلبان اینطور برمی‌آید که اسحاق جهانگیری قصد دارد در انتخابات به دفاع از عملکرد اجرایی دولت یازدهم بپردازد و در مقابل انتقادات احتمالی مطروحه، در کنار رئیس‌جمهور قرار بگیرد. (اگرچه آنها حتی از این گفته بودند که جهانگیری پس از تأیید صلاحیت روحانی انصراف خواهد داد!)

اما پر واضح است که یک اسحاق جهانگیری حقیقی هم در این مناظرات وجود دارد که بسته به روش و سبک و سیاق سیاسی خود شاید اظهاراتی را مطرح کند.

از طرفی طرح احتمال عدم انصراف جهانگیری و رقابت او با روحانی هم به پررنگ شدن شخصیت جهانگیری حقیقی کمک می‌کند.

در این زمینه اما اطلاعات چندانی از «اسحاق جهانگیری واقعی» وجود ندارد و کسی نمی‌داند جهانگیری در مرام و مسلک سیاسی و دیالوگ‌های آن چه طریقی دارد؟
با این حال کدهایی از روش‌های جهانگیری واقعی وجود دارد.

او قبل از انتخابات سال ۹۲ طی یادداشتی در نشریه آسمان به تصمیم برخی اصلاح‌طلبان برای عدم حضور در انتخابات اشاره کرده بود.

جهانگیری ۹ سال قبل و در مناظره با الیاس نادران هم طی اظهاراتی گفته بود: اصولگرایان به رضا پهلوی، بوش و سردبیر راه توده پول داده‌اند که آنها از اصلاح طلبان حمایت کنند. من به این موضوع باور دارم.

معاون اول دولت یازدهم، در همان مناظره نیز خطاب به طرف مقابل گفته بود: آقای نادران باید بپذیرند که بدون تعامل مثبت با دنیا نمی‌توانیم به قدرت اول منطقه تبدیل شویم. [۳]
***
۱_ http://khabarfarsi.com/u/۳۶۸۴۶۷۴۱
۲_ http://www.irna.ir/fa/News/۸۲۵۰۲۹۵۸/
۳_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۸۷۰۲۰۳۰۳۸۳
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر اتوبان و پل به درد مردم شهر نمی خوره لابد مرغ و کنسرو و یارانه به درد مردم میخوره دیگه!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نه داداش، اختلاس و .... و سیمان به حلقوم منتقد و مخالف و سانتریفیوژ ریختن و عرض و آبروی کشور ریختن بدرد می خورد
Iran, Islamic Republic of
نکنه روحانی میخواد حمل و نقل شهری بجای اینکه از طریق پل و اتوبان با ماشین صورت بگیره، از طریق هوا و با بوئینگ و ایرباس انجام بشه!!

رای و انتخابات چه ها که نمی کنه!
...............
پیوست
Iran, Islamic Republic of
سایت خبری آمریکایی پین فیلد (سایت تخصصی هوانوردی وابسته به پایگاه هوایی نظامی پین فیلد آمریکا) در خبری کوتاه اعلام کرد ایران از دریافت بوئینگ انصرافی ترکیش ایرلاینز به دلیل ناتوانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در تأمین هزینه اقساط این هواپیما، انصراف داده است.
دولت مدعی بود که از دو مسیر فاینانس و فروش بلیط و منتقدین آن را در شرایط کنونی اقتصادی – سیاسی کشور، غیر عملی، غیر علمی و انجام نشدنی می خواندندحال با انصراف هما از خرید اولین بویینگ 777، دروغگویی دولت مشخص شد. همایی که توان تامین سرمایه اقساط اول یک فروند بوئینگ را ندارد، چگونه می خواهد قسط 200 فروند بوئینگ و ایرباس را پرداخت کند. بانک مرکزی به توانمندی مالی هما کاملا واقف است و مبتنی بر همان حاضر به تضمین هما نشده، چرا که می داند هما توان انجام تعهدات مالی خود را ندارد، حال لیزینگ ملی خرید هواپیما که خود به یک جوک و شوخی بیش نمی ماند.
Iran, Islamic Republic of
آره بابا وعده های سرخرمن برامردم بهتره...!!!!
Iran, Islamic Republic of
اصلا کی گفته همه ماشین داشته باشن این همه ترافیک بشه. مردم با الاغ تردد کنن، ماشین فقط برای مقامات تدبیر گره!
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی اگر پل وجاده به درد نمیخوره پس مفسدین ونجومی بگیران والبته برخی از ... چه طوری فرار کنند.!
سرور
Iran, Islamic Republic of
ولش کنید گناه دارد یک چیزی گفت.
Iran, Islamic Republic of
ای قبله عالم! ای رئیس عالم تاب!! پلها و اتوبانهای موجود اگر موجب ناراحتی شما شده اند دستور بفرمائید فی الفور از صحنه روزگار محو می کنیم.شما ناراحت این مسائل بناش و خوش باش و به نوزاد برجامت برس!!
Iran, Islamic Republic of
راست میگه!
پل و اتوبان به درد مردم شهر نمی خوره! به درد ایشون و وزراشون میخوره که خیابونارو قرق کنن که این ژنرال های خسته ی بسته، دسته دسته! رد بشن برن تو وزارتخونه هاشون حماسه بیافرینند!
Iran, Islamic Republic of
ای بابا گیر ندین
تا برجام و سیمان و بوئینگ و ایرباس مرجوعی داریم چه نیازی به پل و اتوبان داریم آخه!
اه مرسی!
Iran, Islamic Republic of
مردم به پل و اتوبان نیاز ندارن
مردم به جنهم نیاز دارن که نلرزن!
Iran, Islamic Republic of
اتوبان و پل به درد نمیخورد هواپیماهای مرجوعی به درد میخورند!!!!!!!