سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

فایننشال تایمز: رأی‌دهندگان‌به روحانی‌دچار تردید شده‌اند

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۶
کد مطلب: 513203
موسسه تحقیقاتی میدل ایست بریفینگ در تحلیل انتخابات ایران نوشت: حسن روحانی رقابت نزدیکی با ابراهیم رئیسی برای ریاست‌جمهوری ایران خواهد داشت.
فایننشال تایمز: رأی‌دهندگان‌به روحانی‌دچار تردید شده‌اند
به گزارش جهان نيوز؛ این موسسه تحقیقاتی آمریکا با انتشار تصاویر دو نامزد، نوشت: رئیسی در مقابل روحانی قرار گرفته است.
 
در همین حال روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد: روحانی اکنون باید ایرانیان را قانع کند تا به او چهار سال دیگر فرصت دهند برنامه‌های خود را در میان موجی از نارضایتی‌ها به اجرا بگذارد. بسیاری از آنهایی که در سال ۲۰۱۳ به روحانی رای دادند اکنون دچار تردید هستند.

این روزنامه افزود:  حال اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند تا به رای‌دهندگان خود یادآوری کنند اگر پای صندوق‌های رای حاضر نشوند نامزدی پیروز خواهد شد که روی حمایت قشر فقیر و مذهبی حساب باز کرده است.

فایننشال تایمز نوشت: محمدامین قانعی‌راد، جامعه‌شناس می‌گوید که حسن روحانی بایستی ارتباطش را فراتر از قشر متوسط جامعه گسترش دهد؛ «او باید نشان دهد که نسبت به رفاه قشر کم درآمد نگران است و تلاش کرده طی چهار سال گذشته اوضاع اقتصادی را بهبود ببخشد».

این روزنامه افزود:  به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین رقیب حسن روحانی، ابراهیم رئیسی دادستان پیشین ایران خواهد بود.

رئیسی متولی آستان قدس رضوی است و از این رو حمایت قشر مومن را به سمت خود جلب خواهد کرد. رئیسی عمامه سیاه بر سر دارد که نشان می‌دهد او از نوادگان پیامبر اسلام است.

این روزنامه انگلیسی افزود: در این رقابت محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز حضور دارد. او حسن روحانی را متهم می‌کند که طی چهار سال گذشته قادر به حل مشکل بیکاری نبوده است.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *