جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۸
سخنان صریح جلیلی در دانشگاه امیرکبیر

دولتی که ضعیف است نمی تواند حتی نوزاد نارس برجام را مراقبت کند

يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 513179
نباید در برابر نقض عهد های مکرر دشمن به بیانیه خواندن اکتفا کرد. باید مطمئن بود تنها با توییت و فشار ایمیلی نمی توان حقوق یک ملت را پاس داشت.
دولتی که ضعیف است نمی تواند حتی نوزاد نارس برجام را مراقبت کند
گروه سیاسی جهان نيوز: متن ذیل گزیده مهم ترین سخنان صریح جلیلی در دانشگاه امیرکبیر است:

✅ عمده ترين سوال و مشكل مردم در سال ٩٢ مسائل اقتصادي بود كه يكي از پاسخ ها در ايام انتخابات، حل كردن مشكلات كشور از طريق گفت و گو با غرب بود.

✅ اين پاسخ هم از جانب آقاي روحاني و هم ديگراني چون آقاي ولايتي داده شد كه جمع بندي مردم نيز  اين شد كه اين فرصت چهار ساله را در اختيار كساني بگذاريم كه با اين روش و نگاه مي خواهند كشور را اداره كنند.

✅حالا بعد 4 سال زمان خوبي است تا قضاوت كنيم آیا اين پاسخ به نياز مردم، پاسخ معتبر و صحيحي بوده یا خیر؟

✅ امروز صاحبان اين نگاه خودشان هم به اين نتيجه رسيده اند كه ما به همه تعهدات خود عمل كرده ايم اما آمريكا نه تنها به روح برجام بلكه به متن برجام هم پايبند نبوده است.

✅ اين مسیر طی شده بايد يك #عبرت و #تجربه بزرگ براي ما باشد كه آيا اين نگاه ميتواند مشكلات را حل كند و به اين تجربه در انتخاب هاي پيش رو بايد اعتنا كرد یا خیر؟

✅  نیاز امروز ما این است که سرنوشت ملت به کسانی سپرده شود که اگر تدبیر ندارند و آینده را نمی بینند، حداقل واقعیات روز را ببینند!

✅ دولتی که ضعیف است نمی تواند حتی نوزاد نارس برجام را مراقبت کند.

✅ اگر دولت قوی نداشته باشیم، دشمن از همین برجام هم عبور خواهد کرد. چنانکه امروز با گستاخی آن را نقض می کند.

✅ نباید در برابر نقض عهد های مکرر دشمن به بیانیه خواندن اکتفا کرد. باید مطمئن بود تنها با توییت و فشار ایمیلی نمی توان حقوق یک ملت را پاس داشت.

✅ امروز در صحنه انتخابات بر همه نامزدها است که با نگاه ملی با تمام توان از حقوق و منافع ملی دفاع کنند و در برابر دشمن نقاط قوت ملت را به رخ بکشند.

✅ از دولتی که نتواند در تعامل با همسایگانی چون عراق و افغانستان، از فرصت های اقتصادی استفاده لازم را ببرد و دیگران گوی سبقت را از او ببرند، نمی توان انتظار زیادی داشت!

✅ چرا سهم ما از 4 میلیارد دلار صادرات دارو به عراق تنها 24 میلیون دلار است؟

✅ آهنگ سیاست خارجی باید باز کردن دروازه های صادرات کشور باشد نه واردات غیر ضرور. آهنگ حرکت دولت باید بی اثر کردن تحریم ها برای همیشه و خارج کردن اهرم تحریم از دست دشمن باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هرچه گفتیم جز حکایت دوست درهمه عمر ازان پشیمانیم
انشا...با یاری خداوندوبا هوشمندی دوستان انتخابی اصلح خسارات راجبران کند.
یاعلی مدد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط تغییر روحانی روند تخریب ایران را معکوس می کند
Iran, Islamic Republic of
درود بر این صراحت بیان
افشین
Iran, Islamic Republic of
اقای جلیلی دولت قوی چگونه بوجود می اید موقعی کا همه مردم در عمل خود را در ان سهیم بدانند نه انکه هر کس را با چوبی از خود دور کنیم نه انکه فقط طرفداران اطرافمان را ببینیم و بقیه را فتنه و خائن ودشمن و نادان فرض کنیم اگر نگاهتان را بزرگتر در جهت تامین نیازهای همه جامعه میدانید اقدام و عمل کنید وگرنه ره بجای نخواهید برد موفق و پیروز باشید
رضا
Iran, Islamic Republic of
الان اینی که گفتی چه ربطی داشت به متن بالا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
افشین
Iran, Islamic Republic of
منظورم ارائه راهکار خوب و قابل اجرا است و گرنه همه کاستیها را همه ما میدانیم ایشان چه راهکاری برای بیرون رفتن از این مشکلات دارند چون انزمان که ایشان در راس بعضی مسائل بودند نتوانستند برای برون رفت از مشکلات کاری انجام دهند پس حداقل بهتر است از یک کانددیدای اصول گرا اعلام حمایت رسمی بکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
حالا شما نفع بلند مدت را ببین. روحانی ضامن پسرفت ایران است.
سرور
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برجام نوزاد یک دیو است.