پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

تقویت روحیه پاکدامنی از وظایف دولت

يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 513150
رییس مؤسسه حجاب و عفاف طهورا گفت: سهم رییس جمهور این است که دیدن صحنه های مستهجن و گرایش به بی اخلاقی جنسی در جامعه آسان نشود.
تقویت روحیه پاکدامنی از وظایف دولت

به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام مهدی بیاتی، در رابطه با انتظارات فرهنگی خود از رییس جمهور آینده اظهار داشت: هدف اصل انقلاب اسلامی اجرای احکام الهی است و این محقق نخواهد شد مگر این که مردم اخلاق اسلامی پیدا کنند.

رییس مؤسسه حجاب و عفاف طهورا زیر ساخت اخلاق اسلامی مردم را اعتقاد به خدا و قیامت دانست و گفت: در سه گانه اخلاق، احکام و اعتقادات ابتدا باید اعتقادات مردم درست شود تا این مردم احکام الهی را در جامعه اجرا کنند و متخلق به اخلاق اسلامی شوند.

وی خاطرنشان کرد: به میزانی که نظام اسلامی مسیری را طی کند که مردم معتقدتر به خدا شوند و دستورات خدا را بیشتر اجرا کنند این نظام به حکومت اسلامی نزدیک تر شده است؛ در قانون اساسی ما در رأس حاکمیت ولی فقیه را قرار دادیم که دیدبان نظام است و باید بر اساس اجتهاد و تقوا جامعه را راهبری کند و فرمان دهد و این رییس جمهور است که باید مجری فرمان ولی فقیه باشد.

حجت الاسلام بیاتی تصریح کرد: رییس جمهور در نظام اسلامی مجری فرمان به روز ولی فقیه است؛ اگر رییس جمهور به اصول اساسی اسلام و نظام اسلامی آگاهی نداشته باشد و التزام به ولایت فقیه نداشته باشد جامعه ما با مشکل روبه رو خواهد شد و توقع جامعه اسلامی که انقلاب کرده اند و با رأی خود این انقلاب را تأیید می کنند از رییس جمهور این است که التزام عملی به ولایت فقیه داشته باشد و احکام اسلامی را در جامعه جاری کند.

تقویت روحیه عفت و خودکنترلی از وظایف دولت است
وی خاطرنشان کرد: یکی از اصول اسلامی این است که مردم روحیه خود کنترلی و عفت داشته باشند و مهار نفس پیدا کنند و قرآن هم در جاهای مختلف از مخاطبان خود می خواهد که خودکنترلی داشته باشند و اگر در جامعه ای روحیه طمع و زیاده خواهی زیاد شد مردم از اسلام فاصله می گیرند.

وی افزود: وقتی در جامعه ای خودکنترلی جنسی وجود نداشته باشد و زنان زیبایی های خود را نشان دهند و مردان چشمان خود را کنترل نکنند در این جامعه سهم رییس جمهور این است که جامعه را به این سمت ببرد و دیدن صحنه های مستهجن برای مردم آسان نشود.

دولت فعلی شورای عالی فضای مجازی را تعطیل کرده است
وی اظهار داشت: یکی از اشکالات اساسی دولت کنونی این است که جلسات شورای عالی فضای مجازی در این سال ها برگزار نشد و تصمیمات کنترلی برای فضای مجازی پاک گرفته نشد و از سوی دیگر اینترنت پرسرعت و ارزان و بدون کنترل در اختیار مردم قرار گرفت و امنیت و سلامت و عفت نادیده گرفته شده است که جامعه را از معیارهای اسلامی فاصله می دهد و مردم را آماده مشکلات جنسی می کند.

وی با بیان این که کسی که می خواهد رییس جمهور شود باید به عفت، خویشتن داری و خودکنترلی مردم توجه ویژه داشته باشد، گفت: وظیفه دولت این است که مقتضی زندگی عفیفانه را فراهم کند و موانع زندگی عفیفانه را از بین ببرد ولی متأسفانه در چند سال اخیر چه در این دولت و چه در دولت قبل به این مسأله توجه نشده است و رییس جمهور باید دغدغه خودکنترلی مردم را داشته باشد.

منبع: رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *