شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تلاش یک‌شبه رئیس‌جمهور برای شب امتحان

شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 512819
آش پخته دولت نه تنها هیچ مرغوبیتی برای کسب قوه اجرایی نگذاشته است که افرادی می‌طلبد که دل به دریا بزنند و آبروی خود را با خدا معامله کنند و برای نجات کشور پا به عرصه بگذارند.
تلاش یک‌شبه رئیس‌جمهور برای شب امتحان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس؛ قاسم جعفری عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در یادداشتی به موضوع عملکرد ضعیف دولت و اظهارات اخیر رئیس جمهور در زمان ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.
 
متن این یادداشت در ادامه آمده است:

« من برای ایران آمده ام، من برای اسلام آمده‌ام». این سخن کسی است که چهار سال سکان اجرایی کشور را عهده‌دار بود و کل کارکرد او گزارشی 6هزار ساعته در نزدیک به 48 ماه بوده است. لطفا مقایسه کنید با اسلافش که 19 هزار 18 هزار یا 17 هزار اعلام شده است.
در محتوا و طنین این صدا نوعی خود شیفتگی و خود منجی بینی موج می‌زند. البته آن جا که می‌گوید: « برای اسلام آمده‌ام» اگر نگوییم پیامبر نمایی لااقل احیاگری شریعت، ( به زعم گوینده ) قابل انکار نیست بزرگانی چون امام خمینی هم که دیگران در مجدد بودن آنان و احیاگری‌شان هیچ شکی نداشتند هرگز نه به صراحت و نه به کنایه چنین تعابیری در شان خود نه تنها بروز ندادند که از دیگران نیز روا ندیدند.

برخورد سازنده امام خمینی (ره) با مرحوم فخرالدین حجازی در مدرسه فیضیه هنوز سمع و بصر و روح و روان ما را می‌نوازد و همین خود ندیدن و خدا دیدن او بود که هنوز آدمی با شنیدن نامش دل می‌بازد. گرچه جسارت نمی‌کنیم که کفه علم رئیس محترم جمهور را به منقصت متصف کنیم ( چه که گفته آمده، چه بسا عالمی که جهلش کمر به قتلش بست) اما تو گویی در کمال عجب عنان حلم و انشراح صدر را از کف داده است که رقیبان را که از حق شهروندی بهره گرفته‌اند و پای در میدان عرضه خود به آرای مردم گذارده‌اند به جای خوش آمد و لو به تصبر در اوج غضب پنهان در پس خنده‌های ناچاری «هووهایی» می‌خواند که بر سر بچه‌ای «برجام نام» با او به رقابت برخاسته‌اند که مطلعین از اول ناقص الخلقه‌ای و بلکه مرگ قبل از تولدش را باورپذیرتر می‌دانند.

( معصوم گفته ابزار ریاست سعه صدر است و نیز گفته است اگر صبر نداری تصبر داشته باش ) آیا کسی در بر آن مرد یافت نشد که بگوید برخی که آمده‌اند از ابرارند و ابرار برسر نعیم  «بهشت» آنجا که بر ارائک ( تخت‌های رستگاری و نجاح آخرتی ) تکیه می‌زنند و نشانه‌های شادی و سعادت در چهره‌هایشان ساطع است به رقابت می‌ایستند خدمت به بندگان خدا و ملت بزرگ و نظام اسلام آنان را به میدان کشیده و نه شراکت در بچه بازی برخی مادرنمایان.

آنجا که از چشمه سار رحمت و نعمت الهی می‌شنوند و به قول قرآن؛ «خِتَامُهُ مِسْکٌ ۚ وَفِی ذَٰلِکَ فَلْیَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ» (سوره المطففین 26 ) منافسه و رقابت شایسته آن است نه آن بچه مرداری که به مشام برخی عطر روح افزا می‌افشاند.

به تعبیر بزرگی که رئیس جمهور خود می‌شناسدش برجام اگر هم امتیازاتی داشت بر اثر بی‌حالی و نبود ابتکار و عدم بهره گیری از فرصت‌ها اینک توشه سوخته و انبان بی اندوخته را ماند که پیشکش شیفتگانش باد. کار از بچه اگر هم مثل گوینده را بی مناقشه بپذیریم گذشته است، گروهی که می‌آیند می‌خواهند مادر را «مام وطن» را در یابند و از دست شخصیت‌های سرخوش داستان  «خر برفت» مولوی برهانند.

داستان حکومت داری داستان ست کفش و قبا و محاسن و عمامه و کلاه نیست ماجرای دل‌نشین «رییس القوم خادمهم » است که در مشی و مرام فرقه‌ای بر مسند نشسته معدوم است. امروز رئیس محترم دولت دانشجوی شب امتحان را می‌ماند که با تحمل مرارت شبی می‌خواهد درس‌های ناخوانده ترمی را جبران کند. خدمت آن نیست که صنعتی را که بنیان آن قریب به دو دهه تاریخ دارد به نام گروهی شناسنامه کنند و ما به ازای آن رای بستانند. فقط چند قلم را در منظر صاحبان خرد و تحلیل به مرور می گذارم تا معلوم شود که آش پخته دولت نه تنها هیچ مرغوبیتی برای کسب قوه اجرایی ننهاده است که افرادی می طلبد که دل به دریا بزنند و آبروی خود را با خدا معامله کنند و برای نجات کشور پا به عرصه بگذارند.

به دلیل اسف بار بودن اوضاع دولت مکرم به بخش‌هایی مثل صنعت معدن تجارت قبولانده است که دیگر تولید آمار نکنند.

*بدهی دولت به بانکها در نود و دو 102 هزار میلیارد تومان بوده و در پایان 95 به رقم حدود 210 هزار میلیارد تومان رسیده است.
*بدهی دولت به تامین اجتماعی در 92 حدود 40 هزار میلیارد تومان و در 95 به 130 هزار میلیارد تومان رسیده است. غیر از بدهی به شستا.
* گزارش شرکت شهرک‌های صنعتی همین دولت حاکی است 41/. تعطیلی صنایع عمدتا کوچک و زیر 50 نفر کارگر بین سال 92 تا 95 اتفاق افتاده است که 61/. آن واحدهای با عمر کم تر از 6 سال است.
* واردات حدود 20 میلیون لیتر بنزین روزانه پاشنه آشیل تحریم ها و ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور است.
* هزینه جاری دولت قبل در آخرین بودجه 89 هزار میلیارد تومان و بودجه 95 حدود 210 هزار میلیارد تومان است
* تحویل دولت با رشد منفی به دلیل نفت بود و رشد ادعایی هم به خاطر نفت است . در هر دو دولت هم متوسط قیمت 79 دلار بوده است . پس رشد اقتصادی واقعی نیست .
* طبق قانون برنامه باید 5 میلیون فرصت شغلی ایجاد شود و حال آن که هیچ چشم انداز روشنی از جانب دولت مستقر ترسیم نشده است .
* از مجلس دهم هم نباید غافل شد که بودجه جاری 236 هزار میلیاردی 96 دولت را تبدیل به 350 هزار میلیارد تومان کردند. و...
با این وضعیت آقای رئیس جمهور باید پاسخ دهد که اگر کسی از فرایند قانونی انتخابات دولت را تحویل گرفت در کدام چاه ویل قرار می‌گیرد؟ از این همه گام‌های لزران ولی طمطراق صدای کوبان رئیس جمهور روحانی حقا باید به عجب آمد و از طرفی راستی که باید امثال آقای رئیسی را باید به خاطر این شجاعت و مسئولیت پذیری و ورود به رقابت نابرابر تحسین و تمجید کرد.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *