کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم قم در مجلس:

امروز جرم و جزا با هم تناسب لازم را ندارند

31 فروردين 1396 ساعت 16:08

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شاهدیم جرم و جزا با هم تناسب لازم را ندارد و همین امر ریسک پذیری بالایی برای عدم انجام بزه ایجاد نمی‌کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری ظهر پنج‌شنبه در همایش «سهم من در امنیت و آرامش» که با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در سالن شهرداری قم برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه امروز مقوله امنیت با مسائل دیگری عجین و گره خورده است، افزود: مسائل اقتصادی، اشتغال، فرهنگ و مسائل اجتماعی را نمی‌توانیم در تأمین امنیت در جامعه نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه مؤلفه‌های متعددی در ایجاد امنیت در جامعه مطرح است، گفت: قبل از انقلاب تا کنون هر وقت مسئولان در خصوص آسیب‌های اجتماعی آماری ارائه می‌دادند این آمار در ماه مبارک رمضان کاهش می‌یافت و این نشان‌دهنده تأثیر دین، فرهنگ و معنویت در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در بسیاری از مسائل فرافکنی صورت می‌گیرد، افزود: بخشی از مشکلاتی که نیروی انتظامی در مواجهه با مسائل و آسیب‌های اجتماعی با آن مواجه است نبود قانون در مجلس شورای اسلامی و خلأ قانونی است چرا که امروز شاهدیم جرم و جزا با هم تناسب لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی رها شده است، افزود: ایجاد نا امنی، دزدی، سرقت اختلاس و جرائم فضای مجازی به گونه‌ای است که بازدارنده نمی‌باشد و ریسک پذیری عدم انجام آن بالا نیست.

نیروی انتظامی باید به تکنولوژی‌های پیشرفته و نیروهای متخصص مجهز شود
حجت الاسلام ذوالنوری بیان داشت: نیروی انتظامی متنوع‌ترین مأموریت‌ها را دارد که امروز متناسب با آن مأموریت‌ها باید به تکنولوژی‌های پیشرفته و به‌روز و همچنین نیروهای متخصص و کارآمد تجهیز شود.

وی تصریح کرد: امروز اگر امنیت داریم مرهون فرهنگ جهادی است که در بین نیروهای نظامی و انتظامی حاکم است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز برخورد با آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد، افزود: امروز برخی از شهرهای بزرگ آمار طلاق به حدود ۴۰ درصد رسیده است و این بدان معناست که خانواده‌ای که متلاشی می‌شود یک کپسول فساد و نا امنی را در جامعه روانه می‌کند.

وی تأکید کرد: کشور ما در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد اما متأسفانه هنوز مسئول واقعی برخورد آن‌که همه جانبه مسئولیت این امر را بپذیرد مشخص نیست.

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه بیکاری و عدم اشتغال جوانان در ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی تأثیرگذار است، افزود: یکی از مسئولان گفت اگر کسی نیم ساعت اشتغال داشته باشد ما او را شاغل محسوب می‌کنیم که این‌گونه آمار دادن درست نیست.


کد مطلب: 512556

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/512556/امروز-جرم-جزا-هم-تناسب-لازم-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com