جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

اردوغان حشدالشعبی را گروه تروریستی خواند

پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 512554
رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی سخیف، حشدالشعبی عراق را گروهی تروریست خواند.
اردوغان حشدالشعبی را گروه تروریستی خواند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم به نقل از روسیاالیوم، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش هرگز اجازه نمی‌دهد که بخشهایی از سوریه به نفع کشوری دیگر تجزیه شود.

وی در گفتگویی تلویزیونی افزود: ما ملاحظه می‌کنیم که سوریه قطعه قطعه و وجب به وجب تجزیه می‌شود و کسی به تمامیت ارضی سوریه بهایی نمی‌دهد.  

وی مدعی شد: ما حتی یک وجب سوریه را نمی‌خواهیم و تنها دغدغه ما مبارزه با داعش است. ما جرابلس، الراعی، و الباب را از چنگ گروه تروریستی داعش آزاد کردیم.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه ادعاهای خود افزود: سیاست‌های ایران ما را عذاب می‌دهد. ایران سیاست گسترش فارسی را در منطقه در پیش گرفته است.  

اردوغان سپس مدعی شد: به عنوان مثال نیروهای حشدالشعبی چه کسانی هستند؟ چه کسانی از آن‌ها حمایت می‌کنند؟ پارلمان عراق حشدالشعبی را تایید کرده است، ولی آن‌ها یک گروه تروریستی هستند و باید دید که چه کسانی پشت این گروه قرار دارند.

رئیس‌جمهور ترکیه درباره آینده روابط کشورش با ایران گفت: روابط ما با ایران تاریخی و ریشه ‌دار است و ای کاش که روابط به این سطح فعلی نمی‌رسید.

اردوغان مدعی شد: ایرانی‌ها می‌خواهند در سوریه، عراق، یمن و لبنان نفوذ کنند تا یک قدرت فارسی را در منطقه تشکیل دهند. این اقدامات معنا دار است و ما باید خوب درباره آن فکر کنیم. ایران باید از سیاست‌های خود دست بردارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حشد الشعبی که هیچ،دوباره درباره ایران چرند گفت ولی ما فقط تبریک گفتیم بهشون! عجب عزتی!
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر اردوغان بی دین