کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای عجیب دولت روحانی درباره وضعیت مسکن!

31 فروردين 1396 ساعت 11:09

در حالی بدنه وزارت راه و شهرسازی برای مثبت جلوه‌دادن عملکرد این وزارتخانه طی ۴ سال اخیر بسیج شده‌اند که رسانه‌های همسو با این جریان مدعی بهبود دسترسی مردم به مسکن در دولت یازدهم شده‌اند بدون آنکه مدرک و سندی در این رابطه ارائه دهند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، هر چه به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم جنب‌وجوش وزارتخانه‌های دولت یازدهم برای ارائه عملکرد چهارساله خود بیشتر می‌شود. وزارت راه و شهرسازی به‌فراخور وظایف و مأموریت‌هایی که قانون‌گذاری برای آن تعیین کرده، پیش‌قراول وزارتخانه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه تبلیغات است.

وزیر این وزارتخانه پس از تفقد خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، رویه خود را با شیب تُندی تغییر داده و با خبرنگاران مهربان شده است. وی چند هفته‌ای است به‌طور مداوم به اقصی نقاط کشور سفر کرده و با اعلام کارهای انجام‌شده در حوزه‌های تحت مدیریتش، وعده‌هایی را برای افتتاح پروژه‌ها تا پایان عمر دولت یازدهم می‌دهد.

وعده افتتاح قطعه آزادراه افسانه‌ای، افتتاح راه‌آهن تهران ــ همدان در ماه پیش‌ِرو و... نمونه‌هایی از اقدامات پوپولیستی آقای وزیر در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری است. از سوی دیگر سایت‌های خبری وابسته به وزارت راه و شهرسازی نیز بیکار ننشسته‌اند و هم‌راستا با جریان عوام‌فریبانه اخبار قابل تأملی را منتشر می‌کنند که هیچ سند و مدرکی برای آن ارائه نمی‌کنند. در جدیدترین نمونه سایت خبری وزارت راه و شهرسازی مدعی "بهبود دسترسی شهروندان به مسکن در 2 سال گذشته" شده است.

در گزارش این سایت به‌نقل از ایرنا آمده است؛ «در حوزه مسکن نیز هرچند که برخی منتقدان می‌گویند در شرایط کنونی رکود حاکم بر بازار مسکن کشور را دچار مشکلاتی کرده، اما بررسی آمارها نشان می‌دهد دسترسی شهروندان به مسکن در 2 سال گذشته بهبود یافته زیرا سیاست‌های کلی دولت یازدهم بر پایه خانه‌دار شدن راحت مردم به‌ویژه مسکناولی‌ها بود».

ادعای بهبود دسترسی مردم به مسکن در حالی مطرح شده که هیچ مدرک و سندی برای اثبات این ادعا ارائه نشده است. وزارت راه و شهرسازی و سایت‌های حامی دولت با استناد به کدام آمار مدعی بهبود دسترسی به مسکن شده‌اند؟

هفته گذشته رئیس اتحادیه مشاوران املاک عامل اصلی رکود بازار مسکن را فقدان برنامه‌ریزی اعلام کرده و گفته بود: اقتصاد ایران اقتصاد بیماری است و در سال‌های اخیر یعنی بعد از سال 92 دچار رکود بسیار عمیقی شده است که باعث شده دغدغه‌هایی که در بخش تولید و اشتغال در کشور وجود داشته، شدت پیدا کند و به همین جهت مقام معظم رهبری امسال را به‌عنوان تولید و اشتغال نامگذاری کردند.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی که باعث شده وضعیت مسکن ایران خوب نباشد، این است که در حوزه مسکن، برنامه‌ریزی و چشم‌اندازی نداشته‌ایم  یا اجرایی نکرده‌ایم. دولت‌های قبلی و فعلی بر اساس سلایق و علایق و دیدگاه‌های مدیریت خودشان، سکانداری بخش مسکن را به‌عهده دارند.

وی تصریح کرد: نتیجه این وضعیت آن است که دولتی طرح مسکن مهر را اجرا می‌کند اما دولت بعد همین طرح را محکوم می‌کند و آن را اشتباه می‌داند، بنابراین دولت‌ها باید در قالب برنامه کلان به مسئله مسکن نگاه کنند و برای آن برنامه‌ریزی طولانی‌مدت داشته باشند.


کد مطلب: 512506

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/512506/ادعای-عجیب-دولت-روحانی-درباره-وضعیت-مسکن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com