پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شرط کواکبیان برای کناره گیری از انتخابات

پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 512504
عضو دفتر سیاسی حزب مردم سالاری گفت: کواکبیان مطالبات اصلاح‌طلبان را مطرح می‌کند اگر این مطالبات توسط نامزدهای دیگر پذیرفته شود، احتمال کناره‌گیری وی از انتخابات زیاد است.
شرط کواکبیان برای کناره گیری از انتخابات
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، میرزابابا مطهری نژاد درباره آرایش سیاسی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: در میان اصلاح‌طلبان 4 نفر اصلی حضور دارند که تعدادی از آنها به عنوان کاندیدای پوششی هستند و در نهایت کناره‌گیری می‌کنند و این احتمال وجود دارد که هاشمی کناره‌گیری کند و جهانگیری هم صراحتاً این مسئله را عنوان کرده است که در قالب کاندید پوششی به میدان آمده است.

وی در ادامه افزود: کواکبیان مطالبات اصلاح‌طلبان را پیگیری می‌کند اگر این مطالبات توسط نامزدهای دیگر پذیرفته شود احتمال کناره‌گیری وی از انتخابات زیاد است.

مطهری نژاد در ارتباط با واکنش کاندیداها نسبت به ارائه نتایج احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان گفت: این اشخاص به لحاظ قانونی وظیفه تمکین دارند البته حق اعتراض در مسیر قانونی برای کاندیداهای رد صلاحیت شده میسر است، آنچه واضح است نباید شرایط به سمتی سوق پیدا کند که صحنه انتخابات دچار چالش‌های مخرب شود. البته شورای نگهبان با توجه به تجارب به طور قطع برای تأیید و یا رد یک کاندید دلایل محکمی دارد.

عضو دفتر سیاسی حزب مردم سالاری در پاسخ به این سؤال که آیا کاندید شدن اسحاق جهانگیری خواسته آیت‌الله هاشمی بوده است و قرار است که وی نقش ضربه‌گیر را ایفا کند تصریح کرد: برای این مسئله دو استدلال وجود دارد، اول این که اگر اتفاق ناخوشایند و غیرقابل پیش‌بینی افتاد، یک نفر از دولت فعلی در صحنه باشد و استدلال دوم این است که در مناظره‌ها بخشی از وظیفه دفاع از دولت فعلی برعهده فرد دیگری غیر از روحانی گذاشته شود و به دلیل اشراف وی به مسائل کشور جهانگیری بهترین گزینه است.

وی در خصوص کاندید نهایی اصلاح‌طلبان خاطر نشان کرد: بخشی از اصلاح‌طلبان در قالب شوراهای سیاست‌گذاری اعلام کرده‌اند که نامزد اصلی روحانی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *