پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۴

دستمزد پزشکان ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته است؟!

پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 512456
می‌خواهم بپرسم وقتی هزینه عمل جراحی آپاندیسیت در بخش دولتی فقط ۱۰ هزار تومان بود و بیمارستان‌ها سرویس نمی‌دادند و همین کار در بخش خصوصی ۵۰۰ برابر بود؛ این ظلم فاحش را چگونه باید برطرف کرد.
دستمزد پزشکان ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته است؟!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمدحسین قربانی ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر افزایش 1000 درصدی دستمزد پزشکان را کذب محض دانست و اظهار داشت: متاسفانه در دو سال گذشته هجمه‌های بسیار غیرکارشناسی و ناعادلانه علیه طیف وسیعی از نخبگان، خواص و زحمتکشان جامعه پزشکی صورت می‌گیرد که فکر می‌کنم باید یک استراتژی و ایده ای پشت این قضیه باشد.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر افزایش تعرفه‌های پزشکی گفت: می‌خواهم بپرسم که این معضل بزرگ کشور در حوزه سلامت چگونه باید حل می‌شد؛ وقتی هزینه عمل جراحی آپاندیسیت در بخش دولتی تنها 10 هزار تومان بود و بیمارستان‌ها سرویس نمی‌دادند و همین کار در بخش خصوصی 500 برابر بود؛ این ظلم فاحش را چگونه باید برطرف کرد.

قربانی گفت: اظهارات آقای مصری منطبق بر واقعیت نیست. ممکن است تعداد معدودی از پزشکان در بخش خصوصی درآمدهای بالا داشته باشند ولی درآمد قاطبه پزشکان زحمتکش به ویژه در بخش دولتی به مراتب از یک مدیر درجه 3 و 4 کشور کمتر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نمی‌دانم آقایان این بحث‌ها را از کجا می‌آورند و این مباحث غیر کارشناسی را به جامعه کارگری وصل می‌کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: آقایان اگر واقعا طرفدار جامعه کارگری هستند کمک کنند نه بیست و هفتم حق بیمه کارگران مظلوم و زحمتکش خرج درمان کارگران شود و در جاهای دیگر هزینه نشود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بیمار
آقای محترم چرا اشتباه میگی بنده خودم دکتر متخصص هستم راس میگن درآمد دکترها متخصص 500برابر درامد دکتر در کشور آلمان..من بخاطر این درامد اومدم اایران..درسته خودم هم پول پارو میکنم ولی بخدا انصاف نیس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
طرح سلامت فقط یک برنده داشت: پزشکان جراح نه همه پزشکان.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا... همیشه همین طور است از ابتدای انقلاب تا به حال همه وزرا در پی افزایش درآمد جراحان بوده اند...رشته های غیرجراحی پزشکی درآمدهای نجومی ندارند... با وجود سال های برابر تحصیلی... راستش این طرح صدای خود پزشکها را هم درآورده است... این همه هیاهو روی دریافتی پزشکان سرپوش گذاشتن روی امر دیگری است که باید روشن شود...همکاران داخلی من در شهرستان های محروم دریافتی حدود ۶ تا ۷ میلیون دارند. رسمی ها هم حقوق‌شان از این مقدار کم می شود. یعنی اگر کارانه شد ۷ میلیون؛ سه میلیون حقوقی که اصلا منبع آن از جای دیگری است و ربطی به وزرات بهداشت ندارد از پزشکان رسمی کم می شود...دریافتی یک متخصص داخلی یا اطفال در بیمارستان ما حوالی ۷ و دریافتی جراحان بالای سی میلوین در ماه است
متخصص
Iran, Islamic Republic of
این حرف ایشون که میگه حقوق پزشکان برابر مدیران رده 3 و 4 است مصداق بارز فریبکاری است. همه میدانند که در این کشور حقوق مدیران رده 3 و 4 هم خیلی زیاد و نجومی است. پس حقوق پزشکان هم نجومی و زیاد است. ولی ایشان طوری میگند انگار کسی از حقوق مدیران خبر ندارد و قصد عوام فریبی دارند.